Tocmai ai dat startul unui blog pentru afacerea ta? Ei bine, content marketing este una dintre metodele cele mai eficiente de atragere a clientilor in mediul online, asa ca esti pe drumul cel bun.

Primele intrebari firesti pe care probabil ti le pui sunt:

  • ce anume ar trebui sa scrii pe blog pentru ca cititorii tai (clienti, potentiali clienti) sa te aprecieze,
  • ce instrumente de design ar fi mai bine sa folosesti si…
  • ce canale de distributie ai putea sa folosesti pentru continutul publicat?

Dar mai ales, cum faci toate lucrurile de mai sus fara sa spargi o banca?

Partea frumoasa este ca online-ul contine tot felul de instrumente gratuite care iti pot usura serios munca si care te pot ajuta sa atragi mai mult trafic pe blog-ul tau.

blog-popular-instrumente

14 instrumente gratuite pentru blog-ul tau

Iata asadar cateva tool-uri fantastice pe care ti le recomandam calduros:

  1. Genereaza idei de continut cu BuzzSumo:

Probabil partea cea mai grea atunci cand vine vorba de un blog nu e crearea lui ci… momentul in care trebuie sa te decizi despre ce scrii. Un instrument extrem de util in gasirea subiectelor este BuzzSumo. Aici poti vedea ce articole de pe blogul tau atrag cel mai mult trafic, despre ce scrie competitia si care sunt cele mai populare subiecte pe care le poti aborda.

BuzzSumo iti poate fi foarte util atunci cand ai in minte un subiect pe care iti doresti sa il abordezi si cauti surse de inspiratie. Aici le poti gasi pe cele mai populare, asa ca tot ce iti ramane de facut este sa mixezi informatiile gasite, sa iti pui la bataie creativitatea si sa vii cu articole si mai bune fata de cele gasite aici.

blog-popular

  1. Subiecte de interes si influentatori cu Topsy

Topsy te poate ajuta sa verifici daca exista un interes general pentru subiectul pe care ti l-ai ales, si sa ii depistezi pe influentatorii care ti-au luat-o inainte si au scris deja ceva despre subiectul in cauza.

Te poti folosi de popularitatea influentatorilor (membri ai comunitatii online cu putere mare de convingere asupra celorlalti membri), integrand tweet-urile lor in postarile tale prin functia embed, sau sa ii citezi pur si simplu, pentru a adauga valoare blogului tau si a creste interesul cititorilor tai.

blog-popular-1

 

  1. Generare de titluri cu Hubspot’s Free Topic Generator

Ai o idee generala despre ce ai vrea sa scrii, insa nu prea iti gasesti cuvintele…potrivite pentru un titlu atragator? Nu-i nimic! Din fericire exista instrumente online care te pot ajuta sa treci peste pana de inspiratie.

Hubspot’s Blog Topic Generator este unul dintre ele. Doar noteaza cateva substantive care au legatura cu subiectul tau si acest instrument fantastic o sa genereze o tona de idei de titluri, din care poti alege. Pentru ca este un instrument in limba engleza, trebuie ca substantivele tale sa fie in engleza – la sfarsit trebuie doar sa traduci titlul care iti place cel mai mult (daca ai nevoie de el in limba romana) si, normal, sa il adaptezi astfel incat sa sune bine in romana.

blog-popular-3

  1. Titlul perfect cu ajutorul Co-Schedule’s Headline Analyzer

Acum ca ai mai multe variante de titluri, trebuie sa fabrici titlul perfect, care sa atraga atentia cititorilor. Co-Schedule’s Headline Analyzer te poate ajuta sa creezi titlul perfect, irezitibil pentru cititori.

Tot ce trebuie sa faci este sa introduci variantele care iti plac cel mai mult si sa soliciti o analiza a acestora. Si acest instrument este dedicat articolelor in limba engleza asa ca, daca ai nevoie de titlu in romana, trebuie sa mai muncesti putin la traducere si la adaptare, astfel incat sa sune bine si in Ro.

blog-popular-2

  1. Structurarea continutului si brainstorming cu Evernote

Dupa ce ai ales titlul perfect pentru articolul tau, incepe o noua etapa a creatiei – aceea de colectare a ideilor pentru continutul postarii. Poti folosi Evernote sau Google Doc pentru a impartasi ideile tale cu echipa de creatie si pentru a primi idei noi din partea membrilor echipei. Colecteaza ideile si incepe sa te gandesti cum vrei sa arate articolul.

blog-popular-4

  1. Imagini frumoase, gratuite cu Canva

Daca nu cumva te pasioneaza fotografia si ai o colectie bogata de fotografii pe care le poti folosi in articolele tale (pentru ca fara imagini NU se poate!), ar trebui sa gasesti un serviciu online de unde sa faci rost de imagini reprezentative.

Pe Canva gasesti multe imagini – chiar daca pentru multe din ele trebuie sa platesti 1$ pentru a le folosi, sunt si multe variante gratuite.

blog-popular-5

  1. Imagini pentru social media, cu PicMonkey

O alta sursa nemaipomenita de imagini pentru blogul tau este PicMonkey. Acest serviciu nu iti ofera numai o colectie bogata de imagini si font-uri, ci iti permite in acelasi timp si sa creezi colaje, grafice si sa editezi fotografii.

blog-popular-6

  1. Compresarea imaginilor cu Kraken

Dupa ce ai facut rost de imaginile pe care vrei sa le incarci in postarea de pe blogul tau, ar fi bine sa te gandesti la optimizarea si compresarea lor. De ce faci asta? Pentru ca cititorii tai sa nu astepte o suta de ani ca paginile blogului tau sa se incarce.

Kraken este un instrument care te ajuta sa comprimi imaginile, fara sa le afectezi calitatea. Gasesti acest instrument atat in varianta platita, cat si free (varianta free tolereaza imagini de maxim 1 MB).

blog-popular-7

  1. Design fantastic cu Pablo

Daca vrei sa te joci si mai mult cu design-ul blogului tau, poti incerca un nou instrument oferit de echipa Buffer, Pablo. In doar cateva secunde, Pablo te ajuta sa creezi imagini superbe, pe care le poti incarca pe site-ul tau.

Dupa ce ai ales subiectul articolului, un titlu fantastic, ai terminat de scris si chiar ai adaugat si o galerie impresionanta de fotografii, nu ramane decat sa-l publici si treaba-i gata, nu-i asa? Gresit!

Este posibil sa fi scris un articol fenomenal si totusi utilizatorii de internet sa nu se inghesuie sa-l citeasca. Daca nu te ocupi de distributia articolului, e posibil ca acesta sa nu fie citit de nimeni, sau sa nu ajunga la publicul tau tinta (la fel de rau).

blog-popular-8

Iata cum iti distribui continutul, fara sa scoti un leu din buzunat:

  1. Distributia pe retele sociale cu ajutorul lui Buffer

Buffer este un instrument gratuit si usor de folosit care te ajuta sa iti distribui continutul pe toate retelele sociale selectate de tine. Promovarea continutului pe social media devine mai usoara prin centralizarea activitatii si prin optiunile oferite de acest instrument, printre care acela de programare a postarilor.

  1. Promovarea blogului prin semnatura de email cu ajutorul WiseStamp

Adauga un link catre blogul tau in semnatura de email cu ajutorul WiseStamp si fiecare email pe care il trimiti se va transforma intr-un ad de promovare al blogului.

  1. Call to action prin Snip.ly

Snip.ly este un instrument ingenios, care iti permite sa creezi call to action-uri personalizate, care sa faca trimitere la articole de pe blog-ul tau sau catre  alte site-uri/blog-uri cu autoritate.

  1. Urmareste-i pe cei care iti distribuie continutul cu Mention

Mention te ajuta sa vezi cine sunt cei care iti distribuie continutul si unde il distribuie. Constientizarea impactului pe care il are un articol publicat de tine te va ajuta sa intelegi cat de important este sa stii care sunt intrebarile pe care si le pun cititorii tai. Este esential sa mentii un dialog continuu cu audienta ta, pentru a afla care sunt zonele de interes pe care ar trebui sa le exploatezi in continutul pe care il publici.

  1. Testeaza si retesteaza cu Google Analytics

Instrumentul gratuit oferit de Google este esential pentru monitorizarea audientei tale, a diferitelor informatii legate de trafic, pentru a putea sa-ti multumesti audienta, sa faci schimbari relevante asupra postarilor pe blog si sa atragi din ce in ce mai multi cititori pe blog.