Cateva sfaturi care iti vor fi de folos atat in relatia cu motoarele de cautare, cat si in cea cu vizitatorii site-ului tau.

crearea continutului

1. Alege cu atentie cuvintele cheie.

Aminteste-ti ca trebuie sa scrii tinand cont de nevoile si asteptarile publicului tau, si nu pentru motoarele de cautare, insa putina optimizare nu strica. Atunci cand vine vorba de optimizare:

  • Include cuvintele cheie alese in cuprinsul textului si in titluri;
  • Alege un cuvant cheie principal si cateva cuvinte cheie secundare, ajutatoare, din aceeasi zona;
  • Targeteaza un numar mic de cuvinte cheie pe pagina (in mod idel, nu mai mult de 5);
  • Foloseste cuvintele cheie in forma lor originala;
  • Nu il repeta de prea multe ori!*

* Nu uita: atata timp cat continutul creat de tine se citeste usor, firesc, atunci nu ar trebui sa iti faci prea multe griji in ceea ce priveste numarul de mentionari ale cuvantului cheie.

2. Atentie sporita asupra titlurilor

Acestea trebuie sa fie cat mai atractive cu putinta, deoarece sunt cele care creeaza prima impresie – peste care cei mai multi utilizatori nu pot trece. Asadar, daca titlurile tale nu sunt destul de ispititoare, sansele ca textul tau sa fie citit scad serios, indiferent cat de bun ar fi el. Este ideal ca titlul (headline) sa sugereze rezolvarea unei probleme, starnirea unei dezbateri sau oferirea de indrumare. De asemenea, nu uita ca titlul este cel vizibil atunci cand continutul tau este distribuit pe retelele de socializare.

3. Asigura-te ca textul respecta promisiunea facuta de titlu

Opt din zece oameni vor citi titlul unui articol, insa doar doi din zece vor citi si restul. Asta pentru ca sunt multi cei care cad in „plasa” unui titlu atractiv, insa foarte putini cei care citesc un articol care nu le ofera informatia promisa. Asa ca asigura-te ca ceea ce scrii respecta promisiunea facuta in titlu, la nivel de informatie.

 4. Vrajeste-ti audienta cu o introducere de exceptie!

Titlul este primul care convinge, insa introducerea este cea care „vinde” continutul, cea care il determina cu adevarat pe utilizator sa se adanceasca in text. Ai putea sa incepi cu…

  • O intrebare – vei trezi curiozitatea cititorului, facandu-l sa isi doreasca sa citeasca mai departe, in special daca rezoneaza cu intrebarea ta;
  • Un citat – ar putea sa determine audienta sa continue sa citeasca, pentru a vedea legatura dintre citat si restul textului;
  • O anecdota – ofera personalitate continutului tau, poate sustine restul continutului si ii poate distra pe cititori;
  • O referire la un fapt interesant – il va atrage pe cititor, daca acesta relationeaza cu subiectul si il va determina sa citeasca in continuare;
  • O referire la motivul pentru care ai scris textul – fii scurt si foloseste-te, in masura in care sunt utile pentru cititori, de date si statistici;
  • O imagine pictata in mintea cititorului – „Imagineaza-ti ca…”, „Iti mai aduci aminte…” sunt formulari care te pot ajuta sa starnesti reveria cititorului;
  • O analogie – poate atrage imediat atentia cititorului.

5. Segmenteaza-ti textul.

Foloseste subtitluri, paragrafe scurte, casete de text si bullets pentru a face informatia mai usor de digerat. Acest lucru ii va ajuta si pe cei obisnuiti sa scaneze continutul. In plus, aceasta tehnica iti va oferi si un mic beneficiu SEO.

6. Insereaza imagini

Fotografii, infografice, diagrame, capturi de ecran – toate acestea te pot ajuta sa propagi un mesaj mai puternic prin intermediul continutului tau. Ai in vedere, de asemenea, legile privind drepturile de autor legate de utilizarea unor imagini care nu iti apartin, pentru a nu avea probleme.

7. Link-uri interne

Legaturile cu alte bucati de continut de pe site-ul tau te ajuta sa ii tii pe cititori pe site si sa ii expui unui volum mai mare de continut. Folosirea link-urilor interne pune greutati pe cantarul SEO, ajutandu-te sa fii bagat in seama de motoarele de cautare.

8. Stabileste un obiectiv pentru fiecare text scris

Poate ca inainte sa scrii un articol iti stabilesti ca obiectiv, de exemplu, atragerea de lead-uri sau distribuirea continutului pe retelele de socializare. Indiferent care ar fi el, asigura-te ca ai un obiectiv clar setat in minte, inainte de a incepe sa scrii, textul tau urmand sa fie construit in jurul acelui obiectiv.