asa nu

Asa Nu! Esti curios de ce te ocolesc utilizatorii de internet…

…sau de ce vin o data si nu se mai intorc?

Ei bine, vorbind din punctul de vedere al unui utilizator de internet, exista anumite lucruri care ma deranjeaza atunci cand accesez un site web. Sa vedem asadar care sunt lucrurile care ne fac sa parasim o pagina de internet, fie ca vorbim de bloguri/ site-uri de prezentare, de companie sau de e-commerce. Sa vedem ce inseamna Asa NU, in cazul de fata.

Asa Nu! Vezi ce Nu face bine site-ului tau si trateaza-l!

1. Aspectul de panou publicitar– acesta poate fi cauzat de o groaza de reclame care fac ochii utilizatorului sa caute disperati micutul buton X (close), care de obicei este si bine pitit pentru un ochi neantrenat.

2. Blocul de text – traim in lumea imaginilor sugestive, in care mai toti avem pretentii de fotografi – mai mult sau mai putin profesionisti, si tu te astepti sa ma concentrez la ditamai textul? Ei bine, pentru asta exista bibiliotecile, in niciun caz site-urile web. Exemplifica ceea ce imi spui cu o imagine, 2, 3 si e posibil sa mai poposesc pe site-ul tai si, cine stie, poate chiar sa ma mai intorc.

3. USP ascuns! Din puzderia de site-uri care imi fac cu ochiul, cu ce se diferentiaza site-ul tau? Raspunsul la aceasta intrebare sta in USP (Unique Selling Proposition), acel beneficiu promis pentru a-ti fideliza vizitatorii. Ai grija ca el sa fie la indemana oricarui utilizator care ajunge pe site-ul tau, altfel s-ar putea sa fii nevoit sa inchizi pravalia.

4. Nu stai prea bine cu heading-urile. Nu toti au rabdare sa citeasca un text cap-coada, asa ca ai grija ca textul tau sa fie structurat frumos, cu ajutorul unor subtitluri care sa puncteze partile interesante. Nu ai asa ceva? De ce ma obligi sa apas butonul Back?

5. Una alba, zece negre. Exploratorul de internet a intrat si ramas profund impresionat de un articol de pe site-ul tau. Insa celelalte lasa de dorit si atunci el iti flutura batista. Asa Nu! In online, ca si in viata reala, cu o floare nu se face primavara, iar utilizatorii nu prea sunt usor impresionabili. Odata impresionati de un articol, ei se asteapta la aceeasi calitate a informatiei pe site-ul tau.

6. Ne-am vazut, ne-am placut, si acum?! Orice vizitator care te place e pure gold, cum ar spune englezul, asa ca nu trebuie sa il pierzi. „Momeste-l” cu un buton de call to action, cum ar fi un buton de abonare la RSS-ul blogului tau.

Asa Nu?! Dar cum?

Ei bine lista de Asa Nu-uri este clar mai putin stufoasa decat cea de Asa Da-uri. Pentru inceput insa, e bine sa cunosti lucrurile de care trebuie sa te feresti si apoi sa te avanti spre meleagurile vaste ale lucrurilor pe care e indicat sa le faci pentru ca site-ul tau sa fie unul dintre cele…ochiase. 🙂 Bafta!