Utilizatorii au dat like paginii tale si totusi, atunci cand postezi ceva, mai putin de 10% dintre fani vad postarea. Iti suna cunoscut?
Sa vorbim despre una dintre cele mai mari provocari cu care se confrunta specialistii in Facebook marketing: algoritmul Facebook. Cum faci ca postarile tale sa fie vazut de fani?
Nu doar Google are un sistem prin care decide ce informatii sunt vizibile pentru utilizatorii sai. Facebook utilizeaza un algoritm complicat prin care decide ce postari apar in News feed-ul userilor.

Algoritmul Facebook decide care dintre postarile si actualizarile unor pagini sunt vazute de un anumit utilizator la un moment dat, tinand cont de un numar enorm de factori. Iata de ce este vital sa intelegi mecanismul Facebook, algoritmul care hotaraste in ce fel este distribuita postarea unei pagini in News feed-urile fanilor.

Mark-Zuckerberg

Algoritmul Facebook – sa deslusim formula complexa folosita de reteaua lui Mark Zuckerberg

ASA DA: postari placute de algoritmul Facebook

• Postari cu multe comentarii
• Postari pe care utilizatorii par sa le prefere mai mult decat pe altele (de ex. poze, continut video, actualizari de status-uri)
• Postari care fac referire la un subiect popular
• Postari care primesc un numar mare de like-uri, comentarii sau share-uri intr-un timp scurt
• Link-uri
• Videoclipuri incarcate pe Facebook care au un numar mare de vizualizari sau o durata lunga de vizionare
• Postari care dau tag in text altor pagini
• Postari care au primit like-uri si comentarii din partea prietenilor celui care a postat
• Postari ale paginilor cu care utilizatorul interactioneaza frecvent
• Postari ale paginilor care au informatii de profil complete
• Postari ale paginilor cu o baza de fani ce se suprapune cu baza de date a unor pagini de calitate
• Imagini sau videoclipuri care nu au aparut pana in momentul postarii in Open Graph
• Link-uri care nu au mai fost publicate de nicio alta pagina pana in momentul postarii

facebook-algoritm

ASA NU: postari pe care algoritmul Facebook nu le agreeaza

• Link-uri “momeala” – link-uri cu descrieri inselatoare, care ii pacalesc pe utilizatori, de tipul “Nu o sa-ti vina sa crezi”, practicate de tabloide.
• Continut foarte circulat sau postari repetate
• Postari care ii incurajeaza pe utilizatori sa dea like unei pagini
• Postari care includ link-uri spam
• Actualizari de status-uri ale paginilor care contin exclusiv text
• Postari care sunt ascunse sau care primesc “report” frecvent (un semn al calitatii slabe)
• Postari care contin cuvinte ca “like”, “comment” (“comentariu”, “comentarii”) sau “share”
• Postari care primesc feedback negativ, clasificat drept “continut meme”
• Continut promotional excesiv – pagini care ii imping pe utilizatori sa cumpere o aplicatie sau un serviciu, sa se inscrie intr-un concurs sau tombola, ori care reutilizeaza aceleasi texte din anunturile publicitare

Facebook

Cum decide Facebook ce postari apar in News feed-ul tau

Numarul total de comentarii si like-uri al unei postari are impact asupra vizibilitatii acesteia.
Tipul postarii – foto, video, text – influenteaza vizibilitatea.
Postarile care fac referire la un subiect popular au parte de o vizibilitate mai buna.
Momentul in care postarile primesc like-uri, comentarii sau share-uri influenteaza vizibilitatea.
Link-urile “momeala” scad vizibilitatea unei postari. Iata si cateva dintre modalitatile prin care Facebook depisteaza acest tip de link-uri:
• Daca un utilizator da click pe un link, apoi se intoarce imediat la Facebook.
• Daca un numar mare de utilizatori dau click pe un link, insa relativ putini dau Like sau comentariu postarii atunci cand se intorc pe Facebook.
Postarile care contin link-uri devanseaza ca vizibilitate postarile care contin imagini sau actualizari de status.

algoritm2

4 factori care influenteaza vizibilitatea unei postari

1. Cat de des interactioneaza utilizatorul cu prietenul, pagina sau persoana publica care a postat.
2. Numarul de like-uri, share-uri sau comentarii primite de postare la nivel global si din partea prietenilor, in particular.
3. Cat de mult a interactionat utilizatorul in trecut cu acest tip de postare.
4. In ce masura utilizatorul, in particular, sau ceilalti utilizatori de Facebook care au vizualizat postarea au apasat pe una dintre optiunile “hide” sau “report”.

like

3 elemente ale unei pagini care pot creste vizibilitarea unei postari

1. Frecventa cu care continutul publicat de o pagina este raportat ca avand o calitate slaba.
2. Nivelul de completare al informatiilor de profil ale unei pagini.
3. Masura in care baza de fani a unei pagini se intersecteaza cu baza de fani a unei pagini cu o calitate superioara.
Cum convingi algoritmul Facebook sa iti dea credit si sa ofere o vizibilitate crescuta continutului postat de tine? Iara cateva tactici care te vor ajuta sa apari in News feed-ul mai multor fani ai paginii tale.

Drumul cel mai scurt pana la News feed-ul clientilor tai: 12 pasi esentiali

1. Posteaza continut calitativ
Primul si cel mai important aspect este legat de calitatea continutului oferit utilizatorilor. Este un element care nu poate fi ignorat. Vechea vorba “Content is king” se transforma in “Quality content is king”. Desigur, calitatea continutul nu asigura distribuirea masiva a acestuia, insa il fereste de eticheta de “low quality content”, care i-ar afecta foarte mult vizibilitatea.
ads2. Facebook Ads
Oricat de mult nu ti-ai dori sa ingrasi conturile Facebook, adevarul este ca o campanie platita poate face minuni in ce priveste vizibilitatea postarilor paginii. Postarile platire pot aparea in mod discret printre postarile organice, in cazul in care campania este corect targetata. E timpul sa dai credit reclamelor Facebook si nu, nu e nevoie sa faci niciun credit pentru asta, deoarece costurile sunt cel putin decente.
3. Prezenta pe alte retele sociale
Intr-o anumita masura, Facebook a devenit victima propriului succes. Volumul imens de continut postat pe cea mai vasta retea sociala online a facut ca vizibilitatea organica a continutului sa scada dramatic. Este un mediu aglomerat, in care foarte multe postari se pierd. Twitter, Pinterest, Tumblr sau Instagram sunt retele mai mici, mai targetate, cu utilizatori pasionati si implicati. Promovarea continutului pe aceste retele sociale poate ajuta la partajarea si pe Facebook a postarilor.
Un utilizator care ajunge prin Twitter, de exemplu, la un articol de pe un anumit blog poate foarte bine sa aleaga reteaua Facebook pentru distribuirea continutului.

retele_sociale
4. Angajati implicati
Continutul postat de pe conturile personale au tendinta sa se bucure de o vizibilitate mai mare decat continutul publicat de pagini business. De ce sa nu profiti de acest avantaj si sa ii rogi pe angajatii tai sa dea like si share postarilor de pe pagina companiei? Totul e permis in razboi si pe Facebook.
5. Frecventa mai mare a postarilor
Creste-ti sansele de a aparea in News feed prin cresterea frecventei de postare. Posteaza de 4-6 ori pe zi si te vei bucura cu siguranta de o vizibilitate mai buna.
6. Continut exclusiv
Publicarea de continut exclusiv, pe care utilizatorii nu il mai pot gasi in alte zone ale internetului (cel putin o vreme) va creste cu siguranta atractivitatea postarii.
Distribuie continut nou si te vei bucura de un loc special in News feed-ul mai multor fani ai paginii tale.

be-original
7. Sincronizare
Facebook transforma incontinuu modul in care consumam informatii. Daca acum ceva vreme era suficient sa postezi o poza ca ea sa ajunga virala, in acest moment Facebook favorizeaza continutul. Daca pe pagina companiei nu publici articole de calitate, vei intra intr-un con de umbra. In acelasi timp, sincronizarea cu utilizatorii este extrem de importanta. Posteaza in intervalele orare in care fanii paginii tale sunt activi pe retea, pentru a te bucura de multe click-uri.
concurs8. Continut generat de utilizatori
Daca nu ai reusit sa faci valuri printre utilizatori cu postarile tale, poate e cazul sa te lasi pe mana lor. Invita-i sa genereze continut pentru tine (poze, videoclipuri etc.), prin organizarea de concursuri. Continutul publicat de utilizatori este aur si poate fi reutilizat pentru postari pe blog, testimoniale si alte materiale de marketing.
9. Transforma-ti pagina!
Traim intr-o lume a aparentelor si, desi continutul este extrem de important, imaginea (ma refer exclusiv la aspectul vizual al paginii tale) cantareste greu in ochii utilizatorilor.
Foloseste cover-ul pentru a lansa un “call to action” puternic.
10. Dialog cu fanii paginii
Antreneaza un dialog continuu cu fanii paginii tale, punandu-le intrebari si incurajandu-i sa raspunda. Incearca postari care promoveaza concursuri, care ii invita pe fani sa completeze spatiile libere si alte tipuri de continut care atrage interventia lor.
In acelasi timp, este esential sa intretii dialogul, sa raspunzi comentariilor, sa le arati fanilor paginii ca opiniile lor sunt importante si nu raman neobservate.

algoritm-facebook
11. Postari multimedia
Nu te limita la postari text. Imaginile si postarile in format video se vor comporta mult mai bine decat postarile text. Videoclipuri Youtube, pin-uri Pinterest, imagini Instagram – aceste tipuri de postari sunt binevenite pe Facebook si vor creste performanta paginii.
Avand in vedere ca Facebook a cumparat Instagram, n-ar fi deplasat sa consideri ca imaginile Instagram sunt privilegiate pe reteaua lui Zuckerberg. Nimic oficial, normal.
12. Atentie la datele oferite de Facebook Analytics
Cum strategia de marketing organic pe Facebook a devenit o chestiune dificila, e timpul sa iti faci jocurile in functie de datele oferite de Analytics. Acestea iti vor arata ce postari se comporta mai bine decat altele, ce tip de continut atrage mai multi utilizatori.
Reactioneaza mai bine fanii tai la continutul video? Pe ce articole dau click? Ce subiecte le gadila curiozitatea? Cauta tendintele si pune-le sa munceasca pentru tine.

facebook-analytics-02