cum-optimizezi-un-site-sitemaps-1

Sitemaps / Sitemap-urile reprezinta o metoda nemaipomenita de a face tot continutul site-ului tau accesibil pentru vizitatori, asa ca nu ar fi rau sa afli exact cu ce se mananca.

Sitemaps: harti utile pentru vizitatorii site-ului tai

Exista doua tipuri principale de sitemaps:

  • Un sitemap HTML este o pagina web standard vizibila pentru public, conceputa pentru a ajuta utilizatorii reali.
  • Un sitemap XML este un fisier scris intr-un cod informatic (Extensible Markup Language), special creat pentru motoarele de cautare, care nu este vizibil pentru public.

Sitemap-urile HTML

Sitemap-urile HTML au fost concepute pentru a face lucrurile mai usoare pentru vizitatorii site-ului tau. Felul in care un utilizator navigheaza pe site poate fi diferit de al altui utilizator, sitemap-urile oferindu-le cai diferite de interactiune cu continutul.

Un sitemap le permite utilizatorilor sa gaseasca anumite pagini fara a fi nevoie sa foloseasca meniul sau alte navigatoare. Cum sitemap-urile HTML sunt considerate pagini ca oricare altele pe site-ul tau, ele reprezinta o noua oportunitate pentru motoarele de cautare de a descoperi despre ce este vorba in paginile tale. In general:

  • Daca site-ul tau are mai putin de 200 de pagini, poti include totul intr-un singur sitemap.
  • Daca site-ul tau are mai mult de 200 de pagini, ia in considerare un sitemap principal care contine paginile de nivel superior si link-uri catre sitemap-urile specifice de categorie.

De asemenea, e bine sa retii ca motoarele de cautare iti vor verifica sitemap-urile. Google apreciaza un sitemap cu cat mai multe informatii destinate utilizatorilor finali.

Sitemap-urile XML

Spre deosebire de sitemap-urile HTML, un sitemap XML este un fisier special creat pentru motoarele de cautare. Acesta nu garanteaza indexarea paginilor tale, insa reprezinta o cale usoara pentru motoarele de cautare de a afla mai multe despre paginile tale si o sansa reala pentru ca paginile tale sa fie indexate.

Deoarece sunt destinate motoarelor de cautare si nu vizitatorilor umani, exista un format special pentru fisier pe care trebuie sa il folosesti.

Lucruri de care trebuie sa tii cont atunci cand creezi un sitemap XML:

  • Sa inceapa cu un tag <urlset> si sa se termine cu un tag </urlset>
  • Sa specifici un namespace (protocol standard) in tag-ul <urlset>
  • Sa incluzi o intrare <url> pentru fiecare URL, ca eticheta XML parinte
  • Sa incluzi o intrare <loc> copil pentru fiecare eticheta <url> parinte
  • Toate celelalte etichete sunt optionale

Toate URL-urile dintr-un sitemap trebuie sa apartina aceluiasi domeniu, cum ar fi www.exemplu.com sau „magazin.exemplu.com”. Poti vedea mai multe exemple, precum si toate optiunil, aici: http://www.sitemaps.org/protocol.html

Odata finalizat sitemap-ul XML, incarca-l in Google Webmaster Tools, urmarind calea:

Optimisation > Sitemaps and choosing Add/Test Sitemap.

Cautare de imagini

Dupa ce ai pus la punct sitemap-ul standard XML, il poti extinde pentru a contine si imagini. Acest lucru va ajuta motoarele de cautare sa descopere imaginile continute de site-ul tau, pentru ca respectivele imagini sa fie incluse in cautarea de imagini. La fel ca in cazul sitemap-ului standard XML, exista un format specific pe care trebuie sa il respecti pentru imagini, iar detaliile le gasesti aici:

https://support.google.com/webmasters/answer/178636?hl=en.