Titlul (in engl. “headline”) este primul si, de multe ori, singurul lucru cu care interactioneaza un potential cititor online.

Titlul este o promisiune, iar fara o promisiune convingatoare care poate transforma un utilizator de internet in cititor al continutului tau, restul cuvintelor chiar nu mai conteaza. Asadar, scrierea unui titlu bun reprezinta o aptitudine critica in domeniul copywriting-ului.

titlu-care-atrage-atentia-cititorilor

 

O statistica interesanta spune ca:

In medie, 8 din 10 persoane citesc titlul unui articole, insa doar 2 din 10 vor citi si restul articolului.

Iata de ce, atunci cand vorbim de content marketing, intr-adevar: “Headline is king.”

E bine sa tii minte, atunci cand compui o bucata de continut, ca fiecare element din textul compus de tine are un singur scop: acela de a-l determina pe cititor sa citeasca si urmatoarea propozitie. Este evident, asadar, ca primele cuvinte trebuie sa fie suficient de puternice pentru ca cititorul sa inceapa sa citeasca, sa faca primul pas catre acel call to action pe care l-ai plasat  strategic in continut.

Cu cat titlul este mai bun, cu atat cresc sansele ca ceea ce ai scris sa fie citit de un numar mare de persoane. Mai jos gasesti un mic ghid care te va ajuta sa compui titluri magnetice, care sa capteze atentia utilizatorilor online.

Incepe cu inceputul: de ce ar trebui sa scrii titlul de la inceput

Desigur, inainte sa scrii titlul unui articol, blog post, raport sau newsletter, ar trebui sa ai macar o idee generala despre continutul tau. Dupa ce ai stabilit ideea generala, incepe sa te gandesti la un titlu bun, inainte sa te apuci de bucata de continut propriu-zisa.

De ce este important sa incepi cu titlul?

Dupa cum am zis mai sus, titlul este promisiunea pe care o faci cititorilor. Marele scop al titlului este sa comunice clar beneficiul acordat cititorului in schimbul timpului oferit de acesta. Pentru a respecta o promisiune trebuie mai intai sa o formulezi, iata de ce scrierea titlului la inceput te va ajuta sa compui un continut puternic, pe masura promisiunii lansate. Tot ceea ce scrii va trebui astfel proiectat pentru a indeplini promisiunea specificata in titlu, lucru care te va ajuta sa-ti structurezi mai bine continutul.

 

Ghid de buzunar: cum scrii un headline nemaipomenit

Copywriter-ul… Tipul acela solitar, care petrece ore intregi in fata unei pagini goale de Word, doar el cu pagina de Word, pentru a veni cu acele idei de milioane de euro. Ei bine, nu e chiar asa.

Un scenariu mult mai plauzibil il prezinta pe copywriter ca pe un individ deloc solitar, ba chiar unul care socializeaza binisor, care isi cauta inspiratia in carti, reviste, oamenii din jur si care nu va spune nu chiar unei colectii cu titluri care functioneaza. Aceste compilatii se gasesc sub denumirea, in engleza desigur, de “swipe files”, si sunt extrem de pretioase pentru cei care vor sa compuna titluri geniale.

Nu-ti imagina ca trisezi daca folosesti aceste compilatii – toata lumea o face, mai ales la inceput. Odata ce vei intelege ce anume functioneaza, iti poti permite sa te bazezi pe o abordare originala, si chiar si atunci va fi destul de greu sa vii cu o idee de titlu 100% unica.

Este extrem de important, atunci cand ai in fata titluri care au functionat, sa intelegi de ce anume au functionat. Daca nu reusesti sa pricepi mecanismul din spatele succesului unei formule, nu vei ajunge prea departe. In plus, atunci cand nu intelegi “cum” si “de ce”, este foarte posibil sa aplici “formulele” gresite pentru situatia ta, lucru care se traduce intr-un headline nereusit.

Cum sa scrii un titlu… “How to”/”Cum sa” care atrage atentia

Nu e niciun secret faptul ca articolele si postarile pe bloguri de tipul “cum sa…” sunt dintre cele mai accesate, distribuite si etichetate tipuri de continut online. Utilizatorii online isi doresc informatii utile, si te vor rasplati atunci cand le oferi asa ceva, prin promovarea continutului tau.

Din cauza programului aglomerat pe care cei mai multi dintre noi il avem, ne incanta articolele care ne promit sfaturi, trucuri si metode de a ne face viata mai usoara, mai buna, mai fericitia. Cheia pentru articolele si titlurile de tip “cum sa” este asadar sa te concentrezi pe trio-ul “better, easier, happier”, pe beneficiile care pot imbunatati astfel vietile cititorilor.

S-a spus ca e aproape imposibil sa scrii un titlu “cum sa” ineficient. Poate e adevarat, insa exista cu siguranta unele titluri de acest tip  mai bune decat altele.

copywriting

Sa aruncam un ochi pe structura unora dintre cele mai faimoase titluri “how to” (“cum sa”).

  1. Dubleaza beneficiul

Unul dintre cele mai faimoase titluri “how to” scrise vreodata este:

“How to Win Friends and Influence People”

Dublul beneficiu promis de titlul cartii lui Dale Carnegie asigura un impact dublu, prin relatia subtila care se realizeaza intre primul beneficiu si cel de-al doilea: se sugereaza ca daca obtii primul beneficiu, te vei bucura automat si de beneficiul numarul doi.

In acest caz, implicatia nu are sens: foarte multi oameni au prieteni, fara a fi capabili sa influenteze alti oameni. Insa relatia cauza-efect realizata functioneaza, chiar daca logica iti semnalizeaza ciudatenia.

Pentru un impact cu adevarat puternic, e indicat ca beneficiul unu si beneficiul doi sa fie cu adevarat interconectate din punct de vedere logic. Astfel titlul castiga puncte la capitolul credibilitate. De exemplu:

  • Cum sa gasesti un job mai bun si sa castigi mai multi bani.
  • Cum sa economisesti bani si sa fii bogat la pensie.
  1. Formula “Cum sa [actiune] care [beneficiu]”

Poti creste puterea unui titlu de tip “cum sa”, doar adaugand “care” ca element de constructie a titlului.

  • Cum sa obtii un job care iti aduce mai multi bani.
  • Cum sa scrii un articol care va ajunge nuamarul unu in SERPs.

Alte 10 formule de titluri care functioneaza

Dincolo de toate “Cum sa”-urile si titlurile pentru liste (“10 lucruri de care ai nevoie pe plaja”, de exemplu), exista si alte formule de titluri care pot capta atentia utilizatorilor – sigur le-ai tot vazut pana acum si probabil pe multe dintre ele ai dat si click.

  1. Cine mai vrea [beneficiu]?
  • Cine mai vrea o tema nemaipomenita de WordPress?
  • Cine mai vrea un job super bine platit?
  1. Secretul […]
  • Secretul unui podcast reusit
  • Secretul unei cariere de succes
  1. O metoda care ajuta […] sa […]
  • metoda nemaipomenita care ii ajuta pe copii sa invete rapid sa citesca
  • metoda verificata care ii ajuta pe bloggeri sa scrie articole mai bune
  1. X metode putin cunoscute de a […]
  • 10 metode putin cunoscute de a slabi repede si sigur
  • 15 metode putin cunoscute de a economisi bani
  1. Scapa de [] odata pentru totdeauna!
  • Scapa de grasimea abdominala odata pentru totdeauna
  • Scapa de frica de inaltime odata pentru totdeauna
  1. O metoda rapida de a [rezolva o problema]
  • metoda rapida de a scapa de raceala
  • metoda rapida de a face backup fisierelor de pe computer
  1. Acum poti obtine [ceva dorit][circumstante nemaipomenite]
  • Acum poti obtine jobul mult visat si un salariu de mii de euro
  • Acum poti vizita Brazilia cu bani putini
  1. [Fa ceva] ca [persoana cunoscuta/alt exemplu relevant]
  • Fa-ti de cap ca Paris Hilton
  • Invata sa vorbeste spaniola ca actorii din telenovele
  • Invata sa faci business ca Donald Trump
  1. Obtine [ceva] de care sa fii mandru
  • Obtine un corp de care sa fii mandru
  • Obtine un zambet de care sa fii mandru
  1. Tot ce trebuie sa stii despre []
  • Tot ce trebuie sa stii despre “Prima Casa”
  • Tot ce trebuie sa stii despre calatoria cu avionul