egc-1In 2015, noul acronim care detine puterea in marketing este EGC – employee generated content.

Incercarea companiilor si a brandurilor de a genera continut relevant si de a initia conversatii cu audienta a dus in timp la diversificiarea felului in care poate fi generat continutul. Tinta suprema a brandurilor a fost pentru multa vreme (si inca mai este) sa convinga publicul sa participe la efortul de marketing si sa genereze si el continut. Asa s-a dezvoltat ceea ce se numeste User Generated Content (UGC) sau, pe romaneste, continutul generat de utilizatori.

Filmulete, tweet-uri, poze pe Instagram – toate acestea se gasesesc in efortul utilizatorilor de a promova, de a sustine brandul favorit. In ceea ce priveste EGC, noua gaselnita (sau nu chiar atat de noua, ar spune unii) acesta afirma urmatorul lucru:

Continutul generat de angajatii unei companii se poate dovedi pretios pentru strategia de content marketing.

UGC (user generated content) vs. EGC (employee generated content)

UGC: este posibil ca cei care genereaza continut – utilizatorii (clienti, fani, etc.) – sa nu fie  tocmai cunoscatori adevarati ai brandului. Continutul publicat de ei poate sa nu aiba o legatura stransa cu brandul, sau chiar sa dezinformeze.

EGC: cei care genereaza continutul stiu foarte multe lucruri despre brand (doar il reprezinta). Continutul generat de angajati nu dezinformeaza, ba chiar tine cont de imaginea si personalitatea brandului.

De ce ani nevoie de continut generat de angajatii tai?

ECG

Angajatii tai sunt probabil oamenii care inteleg cel mai bine nevoile clientilor tai si ce isi doresc cu adevarat acestia de la compania ta. Continutul pe care ei il pot genera va fi cu siguranta mult mai bine primit de clienti decat continutul traditional, generat chiar de companie. De ce? Ei bine, angajatii sunt oameni, continutul lor capatand deci o latura umana pronuntata, lucru care reiese mai greu din continutul transmis de companie – chiar daca de continutul respectiv se ocupa tot oameni (specialisti in content marketing sau in social media).

EGC = employee generated content / continut generat de angajati

In ce informatii ai mai multa incredere: in ceea ce gasesti pe site-ul unei companii sau in ceea ce iti spune unul din angajatii companiei respective? Introducerea factorului uman in ecuatie creste puterea informatiei transmise.

EGC este un trend pe care l-au luat la ochi si unele agentii de publicitate (chiar din Romania) care, atunci cand lanseaza o campanie online pentru un client, isi folosesc angajatii pentru generarea de continut – vezi campania in desfasurare semnata de MRM Worldwide Romania pentru KFC Smart Menu care circula pe Facebook (#distractiecubaniputini) si in care multe dintre postarile de pe pagina de concurs sunt chiar ale publicitarilor de la MRM.

ECG

Insa nu doar agentiile de publicitate ar trebui sa urmeze acest trend in materie de content marketing, ci si restul companiilor care se straduiesc sa creeze continut relevant pentru clienti, si tot mai diversificat in acelasi timp. Conform Content Marketing Institute si MarketingProfs, 50% dintre content marketerii B2B spun ca depun un efort foarte mare pentru a crea continut relevant pentru clienti. 44% dintre cei din zona B2C au aceeasi problema. O solutie pentru ei ar fi sa includa EGC (si UGC) in strategia de marketing de continut.

De ce ai nevoie de EGC (employee generated content)?

 

EGC le permite celor mai buni sa iasa la suprafata

Orice companie se bucura de un numar de angajati excelenti care se pot transforma in exemple stralucitoare pentru ceilalti. Daca le permiti angajatilor sa genereze continut, ii poti descoperi pe cei cu aptitudini deosebite.

Iata cateva metode prin care ii poti incuraja pe angajati sa publice continut:

  • Participarea la traininguri si evenimente interne
  • Sustinerea colegilor in cadrul unor concursuri interne – care pot fi facute publice pentru a le da clientilor posibilitatea de a trage cu ochiul la mediul de lucru (minunat) pe care il promoveaza compania ta
  • Anuntarea lansarii unor produse/ Folosirea unor produse noi

Test de…popularitate

Atunci cand masori, de exemplu, succesul unui filmulet realizat de unul dintre angajati, indicatorul cel mai relevant il reprezinta popularitatea acestuia – atat printre angajati, cat si printre clienti.

Adevarata valoare a EGC-ului consta in interactiunea pe care o genereaza intre clienti si angajati.

Incurajarea EGC in cadrul companiei tale

Una dintre provocarile cele mai mari atunci cand vine vorba de EGC este sa ii convingi pe angajati sa publice continut – mai ales ca multi dintre ei nu considera ca ar fi parte din job-ul lor.

egc

Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa ii convingi pe angajati sa coopereze:

  1. Varianta “American Idol”

Cea mai buna metoda de a incuraja EGC-ul  este sa il tranformi pe unul dintre angajati intr-un star. Asadar, in loc sa incerci sa ii convingi pe toti din departament sa creeze continut pentru tine, concentreaza-te la inceput pe o singura persoana (desigur, daca gasesti doua din prima chiar nu e nicio problema).

Asa nu vei fi nevoit sa te lupti cu entuziasmul scazut sau reticenta unora. Gaseste ACEA persoana din companie care are aptitudini in directia generarii de continut si care manifesta interes pentru idee.

  1. “Si mie ce-mi iese?”

Toti cei implicati in EGC au deja un job care presupune un set de sarcini si atributii care vin la pachet. De obicei, angajatii nu isi doresc sa primeasca si mai multe indatoriri. Asadar, ar trebui sa ai pregatit un raspuns bun la intrebarea de mai sus.

Sigur, angajatii isi doresc (probabil) sa ajute compania, insa interesele proprii vor fi cu siguranta un element important in discutie.

  1. Lasa-i pe angajati sa aleaga formatul continutului publicat!

Potrivit lui Jay Baer, continutul generat de angajati (EGC) ar trebui sa fie un element cheie al marketingului de continut. EGC este o metoda noua de dezvoltare a oportunitatilor de content marketing si de consolidare a brandului.

“De obicei, atunci cand ne gandim la continutul generat de angajati, avem in minte continutul scris – postare pe blog, white paper sau ebook – insa de multe ori membrilor echipei le este mult mai usor sa creeze continut intr-un format diferit, cu care se simt mai confortabil. ” (Jay Baer)

Conform specialistilor, e mult mai probabil ca audienta ta sa priveasca si sa retina informatia cuprinsa intr-un videoclip decat cea dintr-un document sau email.

Lasa-le deci mana libera in alegerea formatului! Unii angajati se vor arata interesati de continutul video, altii de cel audio sau poate de gif-uri. Cu cat lucrurile sunt mai diversificate, cu atat mai bine. Continutul generat pe mobil (clipuri filmate cu telefonului, poze pe Instagram) este extrem de binevenit.

  1. Initiaza o competitie subtila

Odata ce ai depasit stadiul de la punctul 1 (starul) si deja ai mai multi oameni din cadrul companiei care genereaza continut pentru tine, ai putea sa incepi sa pui la punct rapoarte pentru a incuraja spiritul competitiei.

De obicei, chiar cei mai puternici membri ai echipei sunt si cei mai atrasi de competie. Acest lucru poate functiona de minune pentru tine. Insa nu trebuie ca lucrurile sa devina sangeroase: un simplu top scris pe tabla ar trebui sa functioneze de minune, pentru inceput cel putin.