Ai ajuns in punctul in care poti sa spui cu incredere ca merita sa scoti bani din buzunar pentru Facebook Ads? Felicitari! Asta nu inseamna, totusi, ca nu ar trebui sa incerci sa optimizezi costurile pe care le directionezi catre reteaua sociala.

Eficienta unei campanii de Facebook Ads tine si de flerul specialistului in Social Media, nu doar de puterea pe care o are reteaua sociala. Cu aceeasi bani poti obtine rezultate mult mai bune daca investesti ceva energie pentru a pune la punct campania de Facebook Ads.

 13 metode prin care poti creste eficienta campaniei de Facebook Ads

fb-ads

Te simti tentat sa scoti mai multi bani din buzunar pentru campania de Facebook Ads? Incearca mai intai metodele…gratuite de mai jos de crestere a eficientei campaniei si, cine stie, poate ajungi la concluzia ca ai putea chiar sa mai reduci din banii investiti in Facebook Ads.

#1: Foloseste Audience Insights pentru a seta corect publicul tinta al campaniei tale

Audience Insights te poate ajuta sa gasesti potentiali noi clienti spre care poti directiona campania de Facebook Ads, pe baza caracteristicilor si intereselor fanilor paginii tale.

Pentru a ajunge la Audience Insights, da mai intai click pe Ad Manager, si voilà!

In fereastra care apare, selecteaza People Connected to Your Page. Da scroll pana in josul paginii si selecteaza pagina care te intereseaza, in meniul din stanga – chiar daca folosesti Audience Insights pentru o anumita pagina, tot e nevoie sa selectezi pagina in campul respectiv.

Vei gasi aici o multime de valori, inclusiv distributia pe varsta si gen a like-urilor paginii tale, stil de viata,  nivel de educatie, job, statusul relatiei etc. pe care le poti folosi pentru a targeta corespunzator noua campanie pe Facebook Ads.

Foloseste informatiile pe care le detii pentru a atrage noi clienti!

#2: Ai grija sa aliniezi continutul din Ad cu cel din Landing Page

Daca faci asta, vei obtine un Ad Relevance score mai mare, rezultatul fiind un cost per click mai mic. Cum publicitatea pe Facebook nu e chiar o nimica toata din punct de vedere al preturilor, vei mai scadea din costul campaniei.

De asemenea, alinierea continutul din reclama cu cel din landing page va duce la cresterea ratei de conversie. Practic cei care dau click pe reclama primesc ceea ce li se promite. Acest lucru va atrage si cresterea credibilitatii companiei tale.

#3 Testeaza elementele ad-ului unul cate unul

In loc sa creezi mai multe ad-uri diferite si sa le testezi pe fiecare in parte, poti in schimb sa creezi variatii ale celei mai performante ad-uri de pana acum si sa schimbi fiecare element pe rand.

De exemplu: ia cea mai buna reclama de pana acum, fa o copie a ei, dupa care creeaza mai multe clone ale acesteia, si modifica-le titlul. Vezi care titlu functioneaza mai bine, retine varianta respectiva, multiplic-o si apoi schimba un alt element, cum ar fi descrierea.

#4: Joaca-te cu diferitele pozitii ale ad-urilor

In loc sa directionezi campania doar in zona din dreapta a news feed-ului sau catre zona postarilor din news feed, mixeaza pozitiile posibile ale ad-urilor in cadrul campaniei de Facebook Ads. Asa vei putea vedea ce pozitii performeaza mai bine, si astfel vei avea un control mai puternic asupra campaniei, precum si asubra directionarii bugetului.

#5: Incearca sa atragi public nou

Desi numarul de fani ai paginii de Facebook nu ar trebui sa fie prioritatea ta numarul 1, nu e rau daca din cand in cand mai lansezi si cate o asa-numita campanie de like-uri. Pentru asta, trebuie sa urmezi pasii de mai jos:

  1. Conecteaza-te si da click pe optiunea Create Ad din coltul dreapta sus al paginii
  2. Alege Facebook Pages à “Exclude people who like your Page

#6: Perfectioneaza targetarea cu ajutorul “Conversion Pixels”

Daca ai instalat deja “pixelul de conversie” (conversion pixel), poti sa excluzi din publicul tinta al campaniei utilizatorii care au fost deja convertiti. Intra in setarile campaniei si editeaza sectiunea “Targeting & Placement”. Da click pe campul “Custom Audiences”, apoi pe optiunea “Include” pentru a o schimba in “Exclude” – Facebook iti va oferi sugestii de categorii de utilizatori pe care sa le excluzi din campanie, cum ar fi utilizatorii care sunt deja fani ai paginii tale.

#7: Targetarea geografica

O alta metoda de a mai salva niste bani este sa optimizezi plaja de utilizatori carora le adresezi campania prin selectarea doar a anumitor zone geografice. In mod ideal, fiecare reclama ar trebuie sa fie directionata catre utilizatorii unei singure zone geografice. Prin separarea zonelor geografice poti ajusta sumele licitate in mod corespunzator, in functie de ariile de maxim interes. Daca vizezi o singura tara, nu uita ca setarile iti permit sa targetezi si numai anumite orase sau coduri postale.

#8: Targeteaza fanii brandurilor similare

Facebook iti permite sa selectezi ca target fanii anumitor branduri. Aceasta optiune iti poate fi extrem de folositoare, mai ales atunci cand nu stii exact cum “arata” publicul tau tinta, cand nu cunosti informatii legate de varsta, preferinte, loc de munca etc.

#9: Alege o imagine atragatoare pentru campanie

Nu trebuie sa fie o imagine a produsului, serviciului sau logo-ului companiei tale. Foloseste mai degraba o imagine relevanta pentru mesajul campaniei si care sa aiba puterea de a atrage atentia utilizatorilor. Cum imaginea nu poate contine mai mult de 20% cuvinte, functia sa principala este de a atrage atentia.

#10: Foloseste un videoclip

Videoclipurile atrag cel mai mare nivel de “engagement” pe Facebook dintre toate optiunile media potentiale (text, fotografii) pentru campaniile publicitare. In loc sa folosesti varianta clasica imagine+text/link, alege sa tii ritmul cu utilizatorii si sa creezi un videoclip de promovare. E mult mai probabil ca utilizatorii sa se conecteze pentru mai multa vreme cu mesajul brandului tau prin intermediul unui videoclip.

#11: Continut atractiv

In loc sa iti promovezi produsele sau serviciile prin ad-uri clasice, alege sa promovezi anumite postari pe care consideri ca fanii tai le vor distribui mai departe. Poate fi vorba de link-uri catre articole pe blog, concursuri, fotografii amuzante etc. In prima faza, testeaza diferite tipuri de continut si vezi care functioneaza cel mai bine pentru publicul tau.

#12: Fii cat mai precis atunci cand alegi audienta

Alegerea unei audiente largi atunci cand construiesti campania nu functioneaza de cele mai multe ori. Eficienta campaniei va creste cu cat esti cat mai specific in selectarea publicului tinta. Nu doar optiunile legate de audienta pe care le setezi la crearea ad-ului conteaza, ci si imaginea folosita, limba, mesajul.

#13: In a relationship

Desi este important sa realizezi campanii cu potential de crestere a vanzarilor, e esential sa nu iti limitezi activitatea de promovarea doar la astfel de activitati. Propune-ti sa promovezi postarile care au potential de stimulare a interactiunii utilizatorilor, nu neaparat de crestere a vanzarilor. Implica-te in relatia cu clientii, comunica sincer si vei vedea cu siguranta rezultate – asta daca esti pregatit sa te dedici cu adevarat.