Cu o comunitate de peste 300 de milioane de utilizatori lunari activi, Instagram este una dintre cele mai fierbinti zone ale internetului, si totusi o platforma sociala aproape necunoscuta pentru branduri.

  • 70 de milioane de imagini distribuite zilnic
  • 5 miliarde de like-uri pe zi

Concluzia rapida este ca ar trebui sa fii acolo. Insa nu iti recomand sa faci asta fara o strategie bine definita – lucru de altfel valabil pentru inscrierea in orice retea sociala.

Cum integrezi Instagram-ul in strategia de marketing

Cea mai mare greseala este sa crezi ca pe retelele sociale se vorbeste o limba universala. Fiecare retea sociala este o lume separata, despre care ai face bine sa afli cate ceva inainte sa o vizitezi sau sa te stabilesti acolo.

Instagram-Logo-004

Iata ce au in comun cele mai populare branduri pe Instagram:

Postari relaxate: Spre deosebire de Facebook sau Twitter, pe Instagram nu e necesar sa postezi de mai multe ori pe zi, si in anumite cazuri nici macar zilnic – in functie de audienta. In acelasi timp, nu vrei sa iti bombardezi abonatii cu poze cu brandul tau, pentru ca vor apasa rapid butonul “Unfollow”. Nu fi morocanos pe Instagram!

Poze reale: Pentru utilizatorii de Instagram este mai important ca pozele pe care le incarcarci sa para reale, si nu realizate de fotografi profesionisti. Chiar daca esti brand, asta nu inseamna ca nu poti sa postezi fotografii realizate cu telefonul – cei mai multi utilizatori incarca poze facute cu smartphone-urile.

stickers

 

Contextualizare: Daca vrei sa vinzi un produs, il poti fotografia in timp ce este folosit in viata reala – atentie, deci: fara reflectoare. In loc sa pui rochia realizata de tine pe un fotomodel, imbraca-ti o prietena (sigur ai una care nu e fotomodel!) cu rochia si fotografiaz-o in timp ce o poarta la o iesire cu fetele in oras.

Raiul Hashtag: Pe Instagram, totul e cu si despre hashtag-uri. Diezul-eticheta e atat de abuzat, incat cu siguranta are nevoie de terapie. Lasand gluma la o parte, foloseste hashtag-ul conform strategiei online. Ai un magazin de cadouri? Nu ar fi rau sa introduci #MagazinCadouri sau #VoucherCadou printre hashtagurile tale.

Fii pe Instagram, dar nu oricum!

1. In primul rand, asigura-ti ca ti-ai creat o pagina de business si nu o pagina personala.

Instagram iti ofera doua variante de pagini: Personal Page si Business Page. Pentru a te bucura de toate beneficiile unui cont business, ai grija sa bifezi varianta care trebuie.

2. Pune la punct o strategie puternica

Inainte sa dai startul activitatii pe Instagram, asigura-te ca ai un plan bine pus la punct. Vrei sa cresti vizibilitatea brandului tau? Vrei sa vinzi un produs? Sa strangi mai multi fani? Decide care sunt obiectivele tale inainte sa publici poze, pentru a oferi un mesaj consistent.

My-Goals-list

3.Editeaza optiunile de Share

Activeaza optiunea care permite pozelor tale sa fie distribuite si pe Facebook, Twitter si Pinterest –platforme in care imaginile sunt printre cele mai populare tipuri de continut.

4. Fa nota distinctiva cu pozele tale

Fie ca folosesti acelasi filtru sau aceleasi subiecte, asigura-te ca postarile tale se incadreaza intr-un look specific, clar si consistent, putand fi deosebite astfel de catre utilizatori de celelalte postari.

5. Incorporeaza pozele de pe Instagram pe blog

Foloseste codul de incorporare folosit de Instagram pentru a integra pozele si pe blogul tau – astfel atragi trafic pe pagina de pe site.

6. Ad-uri sponsorizate

Inca nu sunt disponibile pentru publicul larg, insa ar trebui sa devina o optiune in curand pentru business-uri. Ele te vor ajuta sa ramai pentru mai multa vreme in rezultatele oferite de cautarile pe anumite cuvinte cheie.

7. Incita-ti abonatii cu coduri promotionale exclusive

Rasplateste-ti abonatii si atrage abonati noi cu ajutorul codurilor promotionale oferite. Tot timpul vizeaza ca utilizatorii retelei sa apese nu doar butonul Like ci si Follow.

8. Reposteaza pozele in care te-au taguit utilizatorii

Unul dintre gesturile care ii flateaza cel mai mult pe abonatii tai este repostarea pozelor in care ti-au dat tag. Arata-le ca apreciezi atentia pe care ti-o ofera!

670px-Repost-on-Instagram-Step-3-Version-2

9. Organizeaza un concurs de fotografii

Creeaza un hashtag special si incurajeaza-i pe utilizatori sa posteze o poza legata de brandul tau pe care sa o marcheze cu hashtag-ul respectiv. Vizibilitatea ta se va extinde, abonatii fanilor tai fiind automati expusi la mesajul tau.

10. Transforma-ti angajatii in vedete

Creeaza imaginea unei companii transparente, de incredere, publicand poze cu angajatii tai – de preferat in mediul de munca. Instagram este un mediu vizual prin excelenta. Profita de aceasta calitate si lasa-i pe fanii paginii tai sa traga cu ochiul la felul in care iti desfasori activitatea. Scoate masca de brand si lasa-i sa-ti vada partea umana!

11. Targeteaza hashtag-urile

Hashtag-urile sunt o metoda nemaipomenita de a grupa idei, concepte, conversatii. Ele fac lucrurile mai usoare pe Instagram, ajutandu-i pe utilizatori sa gaseasca postari care ii intereseaza.

Cheia este sa nu alegi hashtag-uri care doar descriu pozele sau produsele tale, ci care si sunt cautate de utilizatori – populare in retea, pentru publicul tau tinta.

12. Foloseste filtrele potrivite

Credeai ca nu are importanta ce filtru folosesti pentru poza pe care de-abia ai incarcat-o? Ei bine, se pare ca unele filtre iti pot aduce mai multe like-uri si comentarii. Mayfair si Inkwell sunt in topul filtrelor care atrag cele mai multe aprecieri.

Desigur, topurile nu sunt general valabile. Sfatul meu ar fi sa experimentezi cat mai mult si sa descoperi astfel ce filtre functioneaza mai bine pe audienta ta.

instamain

13. Incearca si continutul video

A trecut mult peste un an de cand Instagram a anuntat lansarea functiei video, insa brandurile au, se pare, o reactie extrem de intarziata. Continutul video isi construieste astfel de ceva vreme o armata pentru a detrona imaginile. Instagram-ul are un player care face ca filmuletele sa porneasca automat atunci cand ajungi in dreptul lor. Sunt vizibile si clar iti atrag atentia.

Un procent minuscul de companii publica in acest moment continut video pe Instagram.

14. Urmareste-i pe fanii tai

In mod curios, multe dintre brand-urile pe care le urmaresc pe Instagram, nu imi urmaresc profilul. De ce e important sa le dai follow fanilor tai? Iata o intrebare pe care nu cred ca si-o pun multe branduri, altfel nu cred ca ar fi una care sa nu isi urmareasca proprii fani.

R: Pentru a construi o relatie strategica cu fanii tai, e obligatoriu sa le urmaresti postarile.

15. Foloseste text suprapus pe imagini.

Un mod inspirat de a condimenta pozele pe care le incarci este sa adaugi text pe ele. Fie ca e vorba de un sfat sau de o poanta isteata, utilizatorii vor da mai multa importanta postarii tale.

Foloseste programe ca Photoshop, Canva sau PicMonkey pentru a edita fotografiile.

picmonkey_3