Utilizatorii Facebook si-au dorit dintotdeauna un buton Dislike, iar Zuckerberg nu a intarziat cu un raspuns. Mai mult sau mai putin pe placul internautilor, solutia gasita de dezvoltatorii Facebook a creat controverse in mediul online.

Asadar, optiunea Dislike nu va exista pe Facebook, intrucat aceasta ar putea incuraja fenomenul bullying din online, butonul nefiind in spiritului produsului pe care Facebook isi doreste sa il dezvolte, potrivit purtatorului de cuvant Facebook, Adam Mosseri.

buton-dislike-facebook

Alternativa unui buton Dislike…

Pentru a raspunde, totusi, cerintelor utilizatorilor, Facebook testeaza in prezent o alternativa pentru acest buton. In loc de doua variante punctuale, Like si Dislike, internautii vor avea de ales intre 6 reactii atunci cand vor sa evalueze o postare din News Feed-ul lor:

buton-dislike-facebook

Cele 6 reactii propuse de Facebook vor fi aditionale traditionalului buton Like, fiind ilustrate cu cate un emoticon sugestiv: Love, Haha, Yay, Wow, Sad, Angry. Cum functioneaza? Un meniu cu toate cele 7 reactii posibile se va deschide pe Desktop la un hover peste butonul Like, iar pe terminalele mobile va fi nevoie de hold pe acelasi buton. Momentan, optiunea este activa si testata in Spania si Irlanda, iar in urmatoarele luni se preconizeaza ca va fi activa pe tot mapamondul.

Utile?

Se pare ca dezvoltatorii Facebook au ales aceste noi reactii analizand cele mai frecvente reactii si sentimente expuse prin comentarii de catre utilizatorii Facebook. Practic, userii au simtit nevoia sa aiba la dispozitie un buton prin care sa-si poata exprima si dezacordul in privinta continutului de pe Facebook. Reactiile mai ample decat atat ar fi putut fi exprimate in continuare prin intermediul comentariilor, conform feedback-ului utilizatorilor in urma noilor schimbari efectuate de Facebook.

In continuare, dintre cele 6 reactii suplimentare, niciuna nu ilustreaza dezacordul sau, pur si simplu, ideea atat de solicitata de utilizatori: „Nu imi place”. O alternativa la mult asteptatul buton „Dislike”, pe care cei de la Facebook l-au ocolit cu gratie, ar fi fost „I don’t like this”, care, desi are aceeasi esenta, pare mai putin agresiv, generand o reactie cel putin mai moderata.

Zuckerberg a speculat corect nevoia utilizatorilor: „Ceea ce au nevoie oamenii în această lume virtuala este abilitatea de a empatiza. Nu orice moment e un moment bun”. Practic, Like-ul devenise un subtitut universal pentru orice reactie, intrucat era singurul buton disponibil de interactiune cu un post, pe langa Share si Comment. Asadar, dezvoltatorii si-au dorit sa ofere posibilitatea de empatie. Putem empatiza in 6 moduri pe Facebook, de acum inainte. Asteptam activarea Reactions pentru a trage concluziile 🙂 .