oc-dcNu, SEO nu a murit. Pur si simplu s-a hotarat sa isi schimbe numele in OC/DC. Ce inseamnna OC/DC si de ce e un nume mai bun pentru ceea ce inca numim astazi SEO?

Prea multa vreme termenul SEO a fost folosit pentru a descrie activitati care nu au nimic de-a face cu motoarele de cautare. Cei mai multi dintre utilizatorii de Internet inteleg prin SEO ideea de optimizare a continutului pentru descoperire si conversie de-a lungul internetului, si nu doar pentru motoarele de cautare – Optimizing Content for Discovery and Conversion”. Din acest motiv, Sean Jackson de la Copyblogger propune un nou nume pentru SEO: OC/DC.

OC/DC se distinge prin doua zone de interes:

1. Optimizarea externa – traficul generat catre site-ul tau, din mai multe surse: motoare de cautare, retele de social media, bloguri etc.
2. Optimizarea On-site – maximizeaza efectele optimizarii externe; timpul de incarcare al paginii, designul, usurinta de conversie fac toate parte din schema optimizarii on-site.

OC/DC in practica – 5 tactici de implementare

1. Imbunatateste simetria continutului

Toate bucatile de continut de pe site-ul tau ar trebui sa se imbine perfect, sa functioneze de minune impreuna.

Iata care sunt modificarile ce ar trebui facute pentru a bifa aceasta tactica:

  • Editeaza titlurile – daca ai articole ce nu au facut figura prea buna, ia-ti putin timp si regandeste titlurile; incearca sa creezi titluri cat  mai atractive, care sa atraga atentia asupra continutului publicat;
  • Verifica link-urile interne – cu siguranta articolele tale mai vechi nu sunt legate de articolele publicate recent; arunca-ti un ochi pe articolele mai vechi care ti-au adus mult trafic si gaseste o cale prin care sa le legi de articolele mai noi (prin link-uri).
  • Imbunatateste apelurile la actiune (calls to action). Si ce daca atragi o groaza de vizitatori prin intermediul continutului publicat, daca acestia nu ajung sa intreprinda actiunile pe care le doresti? Verifica felul in care ai inclus mesajele de tip „call to action” in cadrul continutului publicat. Testeaza diferite formulari si optiuni de design, pnetru o mai buna conversie.
  • Reorganizeaza cuvintele cheie – Noul update Google (Hummingbird) pune din nou accentul pe contextul in care sunt folosite cuvintele cheie. Inca o data, verifica-ti postarile mai vechi si asigura-te ca folosesti cum trebuie cuvintele cheie in text.

2. Design pentru mobil

Traficul realizat de pe dispozitive mobile este in continua crestere. In cazul in care site-ul tau nu este deja optimizat pentru a putea fi accesat de pe dispozitive mobile, trebuie sa faci urgent o miscare in aceasta directie.

3. Regula de 3 secunde

Asigura-te ca paginile site-ului tau se incarca in maxim 3 secunde. Site-urile care au un timp de incarcare mai mare de 3 secunde sunt predispuse esecului.

4. Continut republicat pe alte site-uri

Ai un articol caruia nu i-a mers rau pe site-ul tau? Discuta cu administratorii altor site-uri care ar fi dispusi sa publice articolul pe site-ul lor. Nimeni nu va fi penalizat de Google pentru continut duplicat, deoarece site-ul gazda va folosi meta tag-ul „rel=canonical” pentru a face legatura cu site-ul tau. Avem de-a face cu o situatie win-win: tu iti maresti spectrul cititorilor, iar site-ul partener ofera mai mult continut cititorilor sai.

5. Munca de cercetare

Multe site-uri adora sa publice propriile rapoarte de cercetare, tip de continut care le creste credibilitatea in industrie si fidelizeaza audienta. Daca acum cativa ani crearea unui raport de cercetare insemna mult timp si multisoare parale, in prezent, cu ajutorul unor servicii de la Google sau Survey Monkey, crearea unui astfel de raport s-a transformat intr-un demers mult mai simplu.

Partea ceva mai complicata este publicarea datelor. Dupa ce ai obtinut datele si ai realizat o mica analiza, trebuie sa decizi in ce fel le prezinti informatiile cititorilor tai. Iata cateva recomandari:

Raportul, disponibil pentru a fi descarcat de pe site
Infografic care subliniaza punctele cheie ale raportului
Prezentare de tip SlideShare
Prezentare narata pe Youtube
Webinar in care sa discuti pe marginea rezultatelor obtinute
Comunicat de presa prin care detaliezi analiza
Guest post-uri legate de rezultatele cercetarii
Prezentarea datelor obtinute in cadrul unui eveniment
Articol detaliat

 

Ce parere ai despre numele de OC/DC dat batranului SEO? Crezi ca ai o idee mai buna? Zi-ne-o si noua!