Daca simti ca Facebook iti da batai de cap, ai ajuns in locul potrivit. Avand in vedere mediul tot mai aglomerat, a devenit foarte greu sa iesi in fata, sa fii vazut de utilizatorii retelei.

Asa ca am pus cap la cap cateva solutii legate de utilizarea Facebook. De la intrebarile cu rezolvare usoara si pana la cele cu o rezolvare ceva mai complicata, gasesti raspunsurile mai jos.

Facebook Marketing: Q&A

Tot ce trebuie sa stii despre Facebook

#1 Cum schimb denumirea paginii mele?

Daca ai strans pana acum mai putin de 200 de fani, schimbarea denumirii paginii tale e o treaba destul de usoara. Urmeaza pasii de mai jos:

  1. Apasa pe tab-ul “About” de sub cover-ul paginii tale.
  2. Apasa “Page Info”, din coloana din stanga.
  3. Apasa butonul “Edit”, din dreptul sectiunii “Name”.
  4. Introdu numele nou si apasa “Save Changes”.

Daca pagina ta a strans mai mult de 200 de fani, exista mai multe variante. Daca nu ai schimbat niciodata pana acum denumirea paginii, ar trebui sa poti face modificarea fara nicio problema. Insa fii foarte atent atunci cand executi schimbarea, pentru ca nu vei mai putea modifica de aici incolo prea usor denumirea. Exista chiar cazuri in care denumirea paginii nu poate fi modificata, chiar daca nu a mai fost schimbata pana acum.

Daca ai schimbat pana acum denumirea paginii si totusi iti apare optiunea “Request Change” (in sectiunea Name, drumul catre ea fiind descris mai sus), esti norocos. Dupa ce apesi “Request Change” va trebui sa completezi un formular destul de…oficial, si sa astepti un raspuns din partea Facebook.

Daca optiune “Request Change” nu este disponibila, procesul de schimbare a denumirii paginii este ceva mai greoi. Va trebui sa accesezi sectiunea “Help” si sa raportezi problema, dupa care sa ai suficienta rabdare pana primesti un raspuns.

  1. Cum schimb URL-ul paginii de Facebook?

Atunci cand creezi pagina de Facebook, este creat automat un URL foarte lung, greu de retinut. Poti schimba acest URL cu unul ceva mai prietenos, asadar mai scurt, insa poti efectua aceasta schimbare o singura data.

Daca nu ai schimbat URL-ul pana acum, acceseaza www.facebook.com/[username]. Asigura-te ca modifici denumirea URL-ului paginii tale si nu a contului personal.

Daca ai modificat pana acum URL-ul si nu mai poti efectua schimbari, va trebui sa intri in sectiunea “Help” si sa soliciti modificarea.

Aici gasesti toate informatiile legate de modificarea username-ului (identic cu URL-ul): https://www.facebook.com/help/409473442437047/

facebook-marketing

  1. Cum unesc doua pagini?

Daca ai doua pagini de Facebook, dedicate aproximativ aceluiasi lucru si care au denumiri identice (sau aproximativ identice – Facebook pune aceasta conditie), e o idee buna sa le unesti. Asa obtii o pagina mai puternica, numarul de fani, rating-urile si check-in-urile celor doua pagini lipindu-se. Totusi, postarile, pozele si URL-ul paginii secundare se pierd.

Alte lucruri de care ar fi bine sa tii cont atunci cand unesti doua pagini:

  • Poti sa pastrezi istoricul complet al postarilor doar de la o singura pagina, la alegere.
  • Odata unite, paginile nu mai pot fi separate.
  • Trebuie sa fii administratorul ambelor pagini pentru a efectua procedura de unire.

Poti ajunge la sectiunea de unire (“Merge”), accesand General Settings, sau direct prin https://www.facebook.com/pages/merge/.

  1. Cum vad cine sunt exact fanii paginii mele?

Doar administratorii, editorii si moderatorii pot vedea fanii unei pagini de Facedbook. De asemenea, vei putea vedea doar utilizatorii care si-au setat publice like-urile. Exista doua variante prin care iti poti vedea pe cei care au dat like paginii tale:

  • Logheaza-te ca pagina si apoi da click pe pictograma cu oameni din colt dreapta sus (langa mesaje). Iti vor fi afisati utilizatorii care au dat cel mai recent like paginii. Selecteaza optiunea See All pentru a vedea lista de fani extinsa.
  • Varianta doi este sa intri pe pagina, si sa dai click pe optiunea Page Likes din bara din dreapta, apoi click pe See All. Nu conteaza daca esti logat sau nu ca pagina, atunci cand folosesti aceasta varianta.
  1. Pot vedea cine sunt utilizatorii care au dat check-in in locatia mea?

Din pacate, nu. Desi multi utilizatori au solicitat aceasta functie, Facebook inca nu a adaugat-o in program.

  1. Cum activez optiunea “Ratings and Reviews”?

Aceasta optiune este disponibila doar daca pagina ta face parte din categoria Local Business si are completata adresa fizica. Daca ai selectat categoria Local Business, optiunea este prestabilita. Pentru a o dezactiva, mergi la sectiunea About, Adress, apasa Edit si debifeaza optiunea “Show Map, Check-Ins and Star Ratings on the Page”.

  1. Pot sa le trimit fanilor mei un mesaj privat?

Poti sa le trimiti fanilor tai mesaje private doar daca activezi butonul Message, si ei iti trimit primii mesaj. Asadar, trebuie sa ii lasi pe fanii tai sa faca primul pas. In cazul in care e o urgenta, poti incerca sa trimiti un mesaj prin contul personal, insa aceasta varianta presupune ca fanul respectiv sa aiba activata optiunea de mesaj.

  1. Cum incarc un videoclip in sectiunea About?

Pentru a incarca un video in aceasta sectiune, intra in Videos (din bara de sub cover), da click pe optiunea Add Featured Video si selecteaza videoclipul pe care vrei sa ii incarci.

  1. Cum cresc reach-ul paginii?

De-a lungul timpului, Facebook a facut tot felul de miscari prin care a restrictionat reach-ul paginilor, fortand companiile sa plateasca pentru postari promovate si reclame. Astazi e foarte greu sa iesi in fata, chiar in fata unui procent mic din fanii paginii tale.

Iata cam care este reach-ul la care poti spera daca nu esti dispus sa scoti bani din buzunar pentru ad-uri platite:

  • Mai putin de 1.000 de likeuri:80%
  • Intre 50.000 si 100.000 de likeuri: 9.62%
  • Intre 500.000 si 999.999 de likeuri:47%
  • Peste 1.000.000 de likeuri:27%

Ce e de facut?

In primul rand, ar trebui sa te concentrezi pe calitate, nu pe cantitate. Un alt lucru pe care ar fi bine sa nu il uiti este ca durata de viata a unei postari pe Facebook este foarte mica. Postarile virale sunt mai tot timpul fotografiile WOW ale cuiva facand ceva indraznet, iesit din comun, sau atat de controversat incat utilizatorii sunt practic fortati sa se imparta in doua tabere si sa comenteze.

Cu toate astea, reach-ul lucrurilor mai putin iesite din comun, extraterestre, incredibile, senzationale etc. nu e mort. Doar s-a transformat in ceva mai sofisticat, care implica mai mult efort si dedicare. Secrete nu sunt multe (oricat ar incerca unii sau altii sa te convinga):

  1. Creeaza un grup!

Ghici ce! Facebook nu si-a bagat inca prea mult nasul in aceasta zona, nelimitandu-ti audienta in cadrul grupurilor.

Grupurile sunt nemaipomenite pentru pornirea unor discutii, promovarea blogului, cresterea audientei si evitarea costurilor de marketing online. Cheia succesului atunci cand creezi un grup este sa inviti persoane despre care stii ca vor lua parte la discutii, ca vor fi membri activi ai grupului.

Cateva idei pentru crearea unui grup pe Facebook:

  • Discutarea unor subiecte controversate din industrie.
  • Publicarea unor studii de caz
  • Crearea unui grup de suport: functioneaza de minune in zona sanatatii si a sportului, bugetului personal si a altor nise care angajeaza consumatorii pe termen lung.
  1. Imagini, imagini…

“The same old story” in ceea ce priveste popularitatea postarilor care contin imagini…  Totusi, de ceva vreme, continutul video a inceput sa se ridice si el, fara sa ameninte suprematia imaginilor: postarile care contin imagini primesc cu 120% mai multa atentie din partea utilizatorilor decat cele bazate pe text.

Un alt secret ar fi sa incerci postarile ceva mai scurte: postarile micute, de pana la 70 de caractere, primesc mult mai multe likeuri decat postarile de 231 de caractere sau mai multe.

  1. Investeste in ad-uri!

Daca vrei ca postarile tale sa ajunga la mai multa lume, metoda cea mai eficienta este sa scoti bani din buzunar pentru sistemul de advertising marca Facebook. Acesta rivalizeaza chiar cu marele Adwords Google, asa ca nu e de ignorat – in plus, preturile sunt mult, mult mai bune!

Ad-urile nu trebuie sa ii directioneze pe utilizatori neaparat catre pagina ta de Facebook: acestia pot ajunge si pe un “landing page” al site-ului.