Stiri de ultima ora! Ceva extrem de important s-a intamplat in industria ta. Sau intr-o industrie tangenta cu industria ta. Sau… ceva s-a petrecut in lume, fara legatura cu industria din care faci parte.

E momentul ideal sa scrii un articol pe blog, sa lansezi o campanie social media, sa beneficiezi de acoperire in presa sau sa generezi o vanzare sau un prospect – si uite asa te poti transforma intr-un newsjacker.
N-ai auzit de newsjacking pana acum? Este timpul sa afli cate ceva, deoarece este vorba despre una dintre cele mai performante tehnici de inbound marketing.

Ce inseamna Newsjacking?

Newsjacking se refera la valorificarea popularitatii unei stiri in scopul obtinerii de avantaje pentru brandul tau. Termenul newsjacking a fost folosit pentru prima data de David Meerman Scott in cartea publicata in 2011, “Newsjacking: How to Inject Your Ideas into a Breaking News Story and Generate Tons of Media Coverage.”

Iata cum a definit David Meerman Scott termenul in cartea sa:

“the process by which you inject ideas or angles into braking news, in real-time, in order to generate media coverage four yourself or your business.”

Crearea de continut care conecteaza o stire importanta, de ultima ora, cu afacerea ta este o strategie care a functionat si functioneaza pentru multe business-uri din lumea intreaga. De ce este pretioasa o stire-bomba de ultima ora pentru tine? Deoarece, daca stii cum sa o integrezi in continutul publicat, va functiona ca un magnet pentru atentia cititorilor.

Cel mai important lucru pe care ti-l poate oferi newsjacking-ul este generarea de link-uri de calitate, atat de indragite de Google. Vorbim despre o strategie care functioneaza ca o formula a succesului obtinut peste noapte. Si cine nu ar vrea sa aiba de-a face cu asa ceva?

Newsjacking poate fi o pauza de la generarea continutului comun, pe care l-ai genera in mod normal, insa iti va aduce si alte beneficii semnificative. Facut cum trebuie, newsjacking-ul poate creste performanta SEO a site-ului / blogului tau, iti poate imbunatati reputatia si nivelul de recunoastere al brandului si poate atrage mai mult trafic catre site-ul tau. Nu suna rau deloc, nu-i asa?

newsjacking2

Cum gasesti stirea?

Practic, in fiecare secunda, in aceasta lume nebuna in care traim, se naste o stire, si odata cu ea apare oportunitatea ca marketerii sa prinda valul popularitatii stirii, in beneficiul business-ului promovat. Insa popularitatea unei stiri este un lucru foarte delicat – se poate stinge in cateva ore sau, daca esti norocos, in cateva zile/saptamani – insa impactul este cu atat mai mare cu cat abordezi stirea mai devreme.

Esti pe cale sa inveti cum sa faci newsjacking, asa ca pregateste-te sa retii cativa pasi de baza. Nu te speria! Nu sunt multi, nu sunt grei, iar cheia miscarii este: Gandeste si actioneaza rapid!

Newsjacking – cateva indicatii de care ar fi bine sa tii cont ca sa pornesti cu dreptul

1. Sincronizare. Oportunitatile de newsjacking pot aparea atunci cand te astepti mai putin, ba chiar te pot prinde intr-un moment sau loc deloc potrivit. Insa odata ivita ocazia, este esential sa fii foarte rapid, altfel pierzi trenul. Fata de alte forme de continut, newsjacking-ul are un timp de viata extrem de scurt, asa ca trebuie sa fii pe faza

newsjacking62. Monitorizeaza si verifica indeaproape cuvintele cheie si hashtag-urile. Ai mare grija ca cineva sa nu fi acoperit deja subiectul din unghiul tau.

3. Nu copia din articolele care abordeaza stirea care te intereseaza. Ideea este sa faci o infuzie a perspectivei tale unice in povestea (stirea) data, nu sa repeti ce a mai fost spus o data.

4. Selecteaza cu atentie stirea cu care vrei sa iti asociezi numele. Ideal ar fi sa vizezi sursele de informare online, al caror format este apropiat de al tau. In plus, multe dintre sursele de comunicare au o audienta construita cu ajutorul retelelor sociale (Twitter fiind cea mai puternica).

5. Nu profita de evenimente tragice sau controversate. Tine-te departe de decese, genociduri, catastrofe naturale, razboaie sau dezbateri politice aprinse. Daca totusi te simti cuprins de spiritul filantropiei, cere sfaturi legale unui avocat in legatura cu demersul tau.

newsjacking46. Construieste relatii cu jurnalistii care se invart in industria in care activezi. In acest fel, stirile de care ai nevoie vor ajunge mai usor la tine.

7. Uita de limite. Daca astepti sa iti pice din cer o stire care sa se potriveasca perfect cu profilul industriei din care faci parte, e posibil ca asteptarea sa fie una lunga. Fii deschis cand vine vorba de subiectele potentiale de newsjacking.

how-to-make-your-online-promotion-campaigns

Daca o stire iti atrage atentia, insa nu are o legatura directa cu industria ta, gandeste-te la felul in care o poti lega de afacerea ta. De multe ori, cele mai interesante articole sunt acelea care fac cele mai neasteptate conexiuni. Fii creativ!

8. Tine-te de promisiune! Creativitatea este un element crucial pentru newsjacking, insa trebuie sa iti setezi totusi niste limite. Chiar daca cititorii sunt de cele mai multe ori intrigati de conexiunile inedite, nerabdarea lor se poate transforma in dezamagire daca povestea, legatura pe care o faci, e trasa de par.

newsjacking5

 

Newsjacking – pas cu pas

Pasul 1. Configureaza Alerte.

Pentru a fi pus la curent cu noutatile, trebuie sa monitorizezi in mod constant stirile. Poti sa iti petreci toata ziua online vanand subiecte sau te poti folosi de tehnologie pentru monitorizare. Banuiesc ca te tenteaza a doua varianta. Un newsjacker care se respecta foloseste servicii Google Alerts si Tweetdeck pentru a tine pasul cu ultimele noutati.

Pasul 2. Verifica volumul de cautare al cuvintelor cheie.

keywordOdata ce ai gasit povestea pe care vrei sa o folosesti, e timpul sa incepi sa construiesti continut in jurul ei. Inainte sa dai startul procesului de creatie, ia-ti cateva momente pentru a verifica volumul de cautarea al variatiilor de cuvinte cheie vizate. Cu siguranta Google te va rasplati pentru abordarea unui subiect de actualitate, insa nu ar fi rau ca in acelasi timp sa te bucuri si de un mic impuls organic dat de alegerea unor cuvinte cheie cu un volum mare de cautari. Pentru asta foloseste instrumentul Keyword Planner oferit de Google Adwords.

Pasul 3. Documenteaza-te!

Atunci cand dai de o stire, e bine sa incerci sa gasesti sursa sa principala si abia apoi sa vezi ce au mai scris altii despre subiectul in cauza. Faci asta pentru a-ti mentine originalitatea si credibilitatea la un nivel inalt.

Pasul 4. Scrie rapid, insa pastreaza-ti acuratetea!

Acum ca ai gasit stirea care-ti trebuie, treci la treaba si… mai repede! Probabil atunci cand scrii un articol pentru blog, stai mai multe ore pe text si chiar te razgandesti de cateva ori in legatura cu pozele din articol. Sau poate transformi bullet-urile in liste numerotate si apoi schimbi la loc.

Natura ta perfectionista nu poate decat sa ma incante, insa atunci cand vine vorba de newsjacking nu prea mai e vreme de mosmonit lucrurile – pana la urma vrei sa fii primul care raspunde unei stiri, nu? Atata vreme cat continutul tau se bucura de acuratete si poate de un al doilea set de ochi (pentru verificarea greselilor de redactare), abtine-te de la inspectiile minutioase care ar putea intarzia publicarea.

newsjacking3

Pasul 5. Diferentiaza-te de altii!

Este foarte important ca in articolul pe care il scrii sa transpara punctul tau de vedere in legatura cu stirea data. Intreaba-te: ce face ca aceasta stire sa fie interesanta pentru audienta mea? Se poate intampla ca cineva sa ti-o ia inainte si sa scrie mai repede, din unghiul tau. Asta nu inseamna ca nu poti scrie mai bine decat a facut-o el – mai clar, mai detaliat, cu exemple mai relevante. Ofera-le cititorilor motive pentru a alege textul tau si nu pe acela al concurentei.

Pasul 6. Promoveaza-ti energic articolul!

Dupa atata munca grea, ar fi pacat sa lasi minunatie de articol nedescoperita. Posteaza-l pe blog, distribuie-l pe Twitter, Facebook si alte retele sociale, pentru a da sfara in tara. Nu ar fi rau sa lasi si comentarii articolelor din care te-ai inspirat cu link catre site-ul tau. Cu cat iti promovezi continutul mai intens, cu atat vei genera mai mult trafic.

online-promotion-inner

Newsjacking poate fi o modalitate interesanta de a genera un alt tip de continut pe site-ul tau, care poate atrage rezultate cu mult peste ce iti aduce continutul cu care te-ai obisnuit si ti-ai obisnuit audienta.