Nu ai auzit de Pinterest?
Foarte rau, as spune eu, caci este vorba de reteaua sociala a momentului, cu cea mai rapida ascensiune, mai rapida chiar decat cea inregistrata de Facebook. Ce este Pinterest? Pe scurt, este vorba de o retea sociala de foto si video, un melanj intre un site de bookmarking si o galerie virtuala ce le permite utilizatorilor sa insereze imagini si videoclipuri pe diverse categorii.
In acest moment, Pinterest se bucura de o popularitate de o ascensiune uimitoare, reusind sa atraga un numar tot mai mare de branduri si companii care si-au creat conturi in scopuri de promovare si marketing. Reteaua fondata de Ben Silbermann a functionat pana in vara lui 2011 ca un site mic, limitat la maxim 10.000 de utilizatori, insa dupa investitii in dezvoltare, a ajuns sa numere peste 10 milioane de utilizatori inregistrati in noiembrie 2011.
Cum a crescut Pinterest atat de mult?
In primul rand, este foarte usor de folosit. Dupa ce ti-ai facut cont pe Pinterest.com (acum trebuie sa soliciti o invitatie si intri automat pe o lista de asteptare…) trebuie doar sa instalezi in browser-ul pe care il folosesti un buton Pin it. In momentul in care intalnesti o fotografie sau un clip care iti place, apesi „Pin It” si se va publica pe profilul tau.
In plus, daca dai Pin It pe o poza de pe site-ul tau, vei observa pe profilul de Pinterest ca dupa ce maresti poza si mai dai o data click esti automat redirectionat catre site-ul – si uite asa ai descoperit o adevarata comoara de promovare online pentru spatiul de internet al carui proprietar esti.
Pinterest: un site de mare interes SEO

Acestea fiind spuse, nu ramane decat sa aplaudam reteaua si sa incepem sa o utilizam cat mai repede, pana cand nu afla prea multi de ea… 😉
Alte informatii despre Pinterest (si motive pentru care ar trebui sa iti faci un cont acum):
- In februarie anul acesta reteaua inregistra 10,4 milioane de utilizatori
- Numarul utilizatorilor Pinterest care viziteaza zilnic site-ul a crescut cu 145% de la inceputul anului
- Pinterest cunoaste o crestere semnificativ mai mare fata de cea pe care au avut-o Facebook sau Twitter in acelasi moment al evolutiei lor
- Volumul de trafic trimis dinspre Pinteres spre site-uri/bloguri este net superior celui trimis de Facebook, Twitter si Google Plus, impreuna!