Un adevar unanim recunoscut si general valabil este ca puterea unui leader rezida in puterea echipei. Indiferent de obiectivele pe care ti le stabilesti in materie de marketing digital – ca de altfel in orice tip de marketing – iti va fi greu sa ajungi acolo daca nu ai colegi de echipa talentati si de incredere pe care sa te bazezi.

Desi exista structuri tipice de echipa de marketing digital pe care le folosesc multe departamente, mixul de marketing, nevoile si competentele interne ale fiecarei companii sunt diferite.
Companiile se pot baza pe agentii si pe freelanceri pentru un sprijin suplimentar, insa exista cateva pozitii de baza care sunt prea importante pentru o companie pentru a fi externalizate. Acestea ar trebui sa ramana interne, pentru a asigura coerenta intre initiative, pentru a valorifica informatiile interne si pentru a stabili cadrul de dezvoltare organizationala. Iata care sunt cele cinci pozitii de marketing digital pe care ar fi indicat sa nu le externalizezi niciodata.

Manager de marketing prin continut

Un manager de marketing prin continut creeaza sau lucreaza cu resurse de productie de continut pentru a dezvolta continut media si continut de gandire inovatoare, precum postari pe blog, postari pe retelele de socializare, podcasturi sau resurse descarcabile.
Pentru ca acest continut este fundatia intregii prezente pe diverse canale, poti folosi freelanceri pentru a stimula crearea de continut, insa pentru a debloca intregul potential pe aceasta zona iti vor fi extrem de utile cunostintele interne despre afacerea ta.

Specialist SEO

Specialistul SEO este cel care trebuie sa se asigure ca site-ul tau genereaza trafic organic. Aceste eforturi reprezinta combustibilul pentru partea superioara a palniei si alimenteaza motorul cererii.
Specialistul SEO nu contribuie doar la atragerea de trafic catre site-ul tau, ci se asigura si ca acesta este optimizat pentru a asigura cea mai buna experienta a utilizatorului, inclusiv navigarea, plasarea continutului si multe altele. Pentru ca site-ul companiei tale este, cel mai probabil, activul tau digital numarul unu, pozitia de specialist SEO este mult prea importanta pentru a o externaliza.

Director de operatiuni de marketing

Jobul de director de operatiuni de marketing este unul dintre cele mai importante din echipa. Rolul acestuia nu este doar acela de a gestiona automatizarea marketingului, bazele de date ale contactelor, instrumentele si procesele pentru a garanta captarea tuturor datelor care vin prin programele firmei. El ofera, in plus, si rapoarte importante pentru a dovedi rentabilitatea investitiei eforturilor de marketing pentru companie.
Daca nu demonstrezi valoarea muncii tale, te poti confrunta cu respingere in ceea ce priveste resurse pretioase, numarul de angajati si initiativele viitoare. Pentru ca modul de stocare si folosire a datelor este atat de complex, este foarte important ca aceasta pozitie sa ramana una interna.

Dezvoltator Web

Desi web developerul cu care lucrezi nu se afla chiar in departamentul de marketing, aceasta este o pozitie care este indicat sa ramana la nivel intern.
E greu sa te bazezi pe disponibilitatea si timingul unei agentii atunci cand te confrunti constant cu probleme precum modificari ale site-ului, lansarea de continut nou, remedierea paginilor stricate si multe altele.
In marketingul digital moneda este viteza: fiecare minut in care nu remediezi o schimbare critica, te va costa bani! Pentru a asigura promptitudinea si viteza, este neaparat ca dezvoltatorii web sa fie angajati interni.

Manager de campanie

Nu in ultimul rand, managerul de campanie este responsabil pentru lansarea campaniilor tale de marketing prin e-mail, pentru a genera noi tranzactii de succes si pentru a convinge clientii potentiali sa creeze conversii.
Pentru ca persoana care va ocupa aceasta pozitie lucreaza indeaproape cu operatiunile de marketing si reprezinta o legatura esentiala intre tine si echipa de marketing, poate fi benefic ca ambele sa ramana ca pozitii interne in cadrul companiei.

Cand echipa ta de marketing digital va mai creste, ar trebui sa ai un cadru decizional bun legat de pozitiile care trebuie sa ramana interne si cele pe care le poti externaliza catre freelanceri sau agentii. Insa pastrarea acestor cinci pozitii in cadrul companiei iti va oferi o baza solida pe care iti poti sprijini dezvoltarea si initiativele viitoare.