
Retele ca Twitter sau Facebook sunt destinatiile cele mai adorate ale creatorilor de continut online. Distributia larga a continutului pe retelele de socializare masoara succesul acestuia, asa ca nu avem decat sa invatam cum sa ne aranjam continutul pentru a parea cat mai atractiv in ochii utilizatorilor.
Iata 10 scurtaturi catre o mai buna rata de Share a continutului
1. Nu iti umple pagina cu prea multe butoane sociale! In schimb, include butoanele in cadrul textului, cu ajutorul plugin-urilor de tip Sharebar, limitand insa numarul optiunilor de share la 2-3 retele.
2. Alege retelele pe care le utilizeaza cel mai mult cititorii tai, si roaga-i sa iti promoveze continutul pe acestea! Nu fi lacom, nu le cere sa te promoveze pe toate retelele existente!
3. Creeaza-ti conturi pe retele sociale – blogurile care atrag cele mai multe share-uri sunt si cele care au conturi create pe retelele sociale. Investeste timp in crearea de conturi pe cele mai importante retele de socializare (Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn) pentru a te bucura de o mai larga distribuire a continutului publicat.
4. Te-ai gandit sa pui o bariera in fata textului tau, prin care sa ii obligi pe utilizatori sa distribuie continutul pentru a-l putea citi? Poate ca nu este una dintre cele mai elegante metode de distribuire a continutului, insa functioneaza. Un plugin pe care il poti folosi este WP Lead Magnet (pentru WordPress).
5. Daca ai postat un link pe Twitter catre articolul tau, insoteste-l de rugamintea „please RT (retweet)” si e de 4 ori mai probabil ca utilizatorii sa iti distribuie continutul pe retea.
6. Roaga-ti cititorii sa iti dea o mana de ajutor – la sfarsitul unei postari pe blog, roaga-i printr-o fraza pe cititori sa iti distribuie continutul pe o anumita retea sociala, si vei vedea o creste a numarului de Share-uri. Nu face abuz de acest tertip, pentru a nu-si pierde din putere!
7. Concursuri, concursuri! Creste-ti numarul de fani pe Facebook, si implicit de cititori ai articolelor pe care le promovezi pe pagina ta, organizand mici concursuri din cand in cand. Aceasta metoda bate tehnica ad-urilor platite care par sa controleze…piata like-urilor pe reteaua tuturor. Gandeste concursurile astfel incat sa nu atraga vanatorii de concursuri!
8. Nu uita sa fii utilizator! Pagina de Facebook este, intr-adevar, o buna metoda de promovare a continutului tau, insa pentru a functiona, nu trebuie sa uiti de status-urile care nu au legatura cu continutul publicat pe blogul tau sau cu produsele tale. Astfel, nu vei fi in ochii utilizatorilor doar un alt…panou publicitar.
9. Construieste-ti reteaua! Servicii ca Triberr te pot ajuta sa atragi o groaza de utilizatori dispusi sa iti distribuie continutul pe retelele de socializare.
10. Colecteaza adrese de email – de fiecare data cand cineva iti acceseaza blog-ul, ofera-i un ebook gratuit in schimbul adresei de email. Atunci cand postezi continut nou, trimite-le un newsletter celor din lista colectata de-a lungul timpului.
Sursa: quicksprout.com
Tactica 4 e putin cu dus-intors. Eu unul ies de site-urile sau paginile care o folosesc din simplul motiv ca nu stiu la ce dau share pentru ca nu am avut ocazia inca sa citesc materialul. Poate e o nebunie de articol. Si mai e si ideea de share fortat. Cum spuneam, e putin riscanta.