Link buildingul este esential pentru orice strategie de marketing digital, mai ales cand vine vorba despre SEO. Mai mult, indiferent de update-urile de algoritm, linkurile sunt intotdeauna unul dintre factorii principali pe care Google ii ia in calcul cand ierarhizeaza paginile.
Cu toate acestea, link buildingul poate fi dificil – gasirea unor moduri creative prin care sa maresti probabilitatea ca alte site-uri sa se asocieze cu site-ul tau poate parea uneori o forma de arta. Acesta este probabil motivul pentru care 41% dintre specialistii in SEO sunt de acord ca link buildingul este cea mai dificila parte a optimizarii pentru motoarele de cautare.
Cu o strategie solida de construire de linkuri, website-urile pot avea parte de o crestere a vizibilitatii, a rankingului si a credibilitatii, datorita unui mix de linkuri interne utile si linkuri externe de cea mai buna calitate. Suna foarte bine pentru o afacere, nu-i asa? Trebuie sa stii insa ca practicile de linking iti pot afecta performanta website-ului.
Exista doua tipuri de linkuri care ar trebui sa faca parte dintr-o strategie bine conturata: interne si externe.
Linkurile interne duc de la o pagina a site-ului tau catre o alta.
Linkurile externe, in schimb, ii duc pe vizitatori catre un alt site, pentru un plus de informatii si pot fi impartite in doua categorii: linkuri externe si backlink-uri – diferenta fiind originea lor. Linkurile externe sunt cele care fac trimiterea de pe site-ul tau catre un alt site.
Backlink-ul, pe de alta parte, este un link situat pe un alt website si care face trimitere catre site-ul sursa.
Desi linkurile interne si cele externe sunt la fel de importante, linkurile externe necesita mai mult tact, dar beneficiile merita munca suplimentara.
In cele ce urmeaza, vom explora trei strategii de linking extern ce iti pot transforma abordarea de marketing digital pentru a stimula vizibilitatea, credibilitatea si chiar si activitatea profesionala.
Construieste o strategie de continut
Realizarea unui continut credibil te ajuta sa stimulezi credibilitatea brandului. Si desi dezvoltarea continutului poate sa nu afecteze direct rankingul in cautarile Google, exista anumite efecte in lant care vor face asta.
De pilda, un blog lunar cu cele mai noi stiri din domeniu, prezentand interviuri, statusuri si suficiente linkuri externe utile poate fi un material excelent pe care il poti partaja in social media, pentru un plus de expunere, iar continutul de calitate poate fi citat sau partajat prin alte platforme media.
Pentru a-ti relansa strategia de continut, vei avea nevoie sa stabilesti ce continut este cel mai relevant pentru brandul tau, iar cel mai util mod de a face asta este sa pornesti de la clientul ideal: De ce intra pe site-ul tau? Cat de des? Ce vor sa afle vizitatorii care ajung pe site-ul tau? Raspunsurile la aceste intrebari te vor ajuta sa dezvolti continut atractiv care sa ii faca pe vizitatori sa revina pentru mai mult.
Alege linkuri externe tinand cont de Google
Nu toate linkurile externe sunt egale, motiv pentru care este fundamental sa stabilesti un standard pentru linkurile externe. De altfel, linkurile externe de slaba calitate – inclusiv site-urile spam sau paginile care nu mai exista – nu vor fi deranjante doar pentru vizitatorii de pe site, ci pot limita si capacitatea continutului de a avea un ranking bun pe Google.
Pentru Google este un avantaj ca oamenii au o experienta buna de utilizare pe platforma sa, pentru ca astfel isi mentine utilizatorii in ecosistemul sau. Din acest motiv, Google tine cont de calitate atunci cand crawleaza internetul pentru continut si rezultate.
Un exemplu excelent in acest sens este recentul update de algoritm al Google, care s-a concentrat foarte mult pe “page experience” si “core web vitals”, doua elemente ce reprezinta experienta ideala de uilizare.
In primul rand va trebui sa programezi un audit pentru linkurile externe existente, astfel incat sa te asiguri ca linkurile inca functioneaza si partajeaza cea mai actuala informatie.
In continuare, va trebui sa tii cont de aspectele de mai jos atunci cand alegi linkuri externe noi pe care sa le incluzi in continutul tau.
- Traficul site-ului – pentru site-urile catre care faci trimitere, e bine sa alegi site-uri cu peste 100.000 de vizitatori unici pe luna.
- Informatie actualizata – studiile sau articolele cu o vechime mai mare de 10 ani sunt considerate depasite.
- Relevanta – linkurile externe catre alte site-uri din domeniu te ajuta sa stimulezi autoritatea in sectorul tau.
Castiga backlinkuri de calitate
Nu uita, un link extern este un link care duce catre un alt site. Un backlink este un link extern pe un alt site, care trimite catre site-ul tau, probabil datorita continutului de calitate pe care il creezi. Aceasta este si o parte critica a strategiei de link building extern.
Cand Google crawleaza internetul si remarca un site care beneficiaza de backlinkuri foarte frecvente, el vede acest site ca pe o sursa reputabila de informatie, prioritizand pagina si astfel trimitand si mai multi oameni catre ea (prin SERP).
Cel mai usor mod de a-ti verifica numarul de backlink-uri la un moment dat este prin Google Search Console. Cand te loghezi, poti naviga catre sectiunea Linkuri, aflata in partea din stanga, pentru a vedea mai clar cine te foloseste ca backlink. Insa aici intervine arta si maiestria, pentru ca in mod cert nu poti obliga alte site-uri sa aiba linkuri catre tine.
In cele ce urmeaza vei regasi cateva moduri utile prin care poti creste probabilitatea ca site-ul tau sa primeasca backlinkuri din alte site-uri.
Infografice. Jurnalistilor si bloggerilor le place foarte mult sa includa grafice in articole, dar nu le pot genera intotdeauna. Fii tu sursa pe care o cauta pentru a crea infografice atractive.
Cercetare si studii. Evidentierea si interpretarea ultimelor cercetari din domeniu vor ajuta oamenii sa puna in practica aceste constatari si sa le partajeze.
Blogurile de invitat. Ofera-ti expertiza sub forma unui articol guest. Probabil ca in bio sau in articol va exista si un link catre site-ul tau.
Relatiile publice. Incearca prin toate modurile sa devii o sursa in publicatii foarte citite sau in jurnale locale de business.
Social sharing. Imbunatateste vizibilitatea tuturor celor de mai sus partajand prin canalele de social media cu hashtag-urile adecvate. Cu cat sunt mai multi ochi pe continutul tau, cu atat e mai probabil ca el sa fie folosit de alte surse.
Link buildingul este o tactica puternica de SEO, dar are si el propriile sale provocari. Ramanand strategic si generand continut de calitate, iti pozitionezi site-ul (si afacerea) astfel incat sa fie o resursa valoroasa in domeniul tau – ceva ce Google va prioritiza si va recompensa.