Traversam o perioada in care revolutia digitala prinde contur chiar sub ochii nostri.
Majoritatea consumatorilor se bazeaza pe motoare de cautare precum Google si Yahoo pentru a obtine informatii despre o industrie anume sau despre anumite produse.

Review-urile online din partea clientilor devin din ce in ce mai importante, eliminand treptat parerile transmise in mod direct. Daca vrei sa iesi in evidenta pe nisa in care activezi, trebuie sa investesti intr-o prezenta puternica in mediul online, iar pentru a fi un concurent puternic intr-un spatiu digital si-asa extrem de aglomerat, ai nevoie de o strategie de marketing online infailibila.

Marketingul digital a devenit unul dintre cele mai eficiente moduri de a ajunge la clienti noi, iar asta pentru ca un numar foarte mare de oameni foloseste internetul prin intermediul telefoanelor.
Daca te numeri printre cei care inca nu vad necesitatea de a investi in marketingul online, iata mai jos 6 motive care te vor convinge ca este un pas absolut obligatoriu.

1. Internetul devine din ce in ce mai mare si mai influent

Aproape toata lumea are un smartphone astazi. Potrivit statisticilor, milenialii petrec in medie 6 ore pe zi pe internet, o tendinta care nu va face decat sa creasca in viitor.
Daca nu vei exista in mediul online, poti fi sigur ca nimeni nu va sti despre tine! Companiile care au investit suficient in marketingul digital au asistat la o crestere exponentiala a brandului lor, in timp ce companiile care nu au facut asta inca se mai lupta sa-si gaseasca stabilitatea intr-o lume a marketingului, precum cea care traim astazi.

Internetul pune in umbra canalele media mainstream si marketingul traditional in stil mare! Sansele de a genera reach si vizibilitate sunt aproape garantate cu ajutorul marketingului online, ceea ce nu se intampla neaparat si in cazul abordarilor traditionale de marketing. Clientii potentiali trebuie sa evalueze produsele online si sa analizeze preturile si alte specificatii importante inainte de a plasa o comanda sau de a intra in magazinul tau fizic.

Anual, milioane de noi utilizatori ajung pe internet. Ceea ce inseamna ca vei avea intotdeauna o piata pentru bunurile sau serviciile pe care le oferi. Concurenta ta se bucura deja de avantajele investitiilor in marketing digital, iar daca nu te vei alinia si nu vei profita si tu de ceea ce are de oferit, vei pierde extrem de mult.

2. Retelele de socializare iau si ele amploare

“Primul nascut” al internetului este fara doar si poate social media. Daca undele de soc ale internetului sunt resimtite in intreaga lume, atunci putem spune ca undele de soc ale retelelor de socializare ajung peste tot in lumea marketingului. Publicitatea pe retelele sociale ar trebui sa reprezinte peste 60% din intreaga strategie de marketing online a firmei tale, daca iti doresti sa cresti expunerea brandului si produselor tale.

Utilizatorii de retele sociale se inmultesc in fiecare zi, inclusiv pe continentele care sunt in urma in ceea ce priveste adoptarea tehnologiei. Chiar daca cineva nu are nevoie de produsele sau serviciile tale astazi, ar putea avea nevoie de ele maine. Iar potentialii clienti opteaza adesea pentru produsele pe care le-au vazut si cu care s-au familiarizat in social media. Daca nu poti ajunge la acesti potentiali clienti, concurenta ta o va face in mod cert. Iata de ce trebuie sa te folosesti de social media pentru a construi identitatea de brand si, apoi pentru a stabili o strategie eficienta de marketing social.

3. Experienta personalizata de branding

Faptul ca marketingul digital iti permite sa creezi conturi pe platformele sociale si sa interactionezi cu clientii, favorizeaza o experienta personalizata de branding . Poti profita de ceea ce iti ofera Inteligenta Artificiala pentru a transmite mesaje personalizate clientilor tai. Daca mesajele sunt cele corecte, iti va fi foarte usor sa transformi publicul tinta in clienti fideli, care sa devina apoi si avocati ai brandului.

4. Nu exista un mod mai bun de a ajunge la publicul tinta

Google, Twitter, YouTube si Facebook au extrem de multi utilizatori in intreaga lume, utilizatori care au incredere ca aceste platforme le vor oferi cea mai buna experienta de shopping. Algoritmii Google fac posibil ca cei care cauta un produs sau un brand anume sa obtina cele mai utile solutii pentru problemele pe care le au si cele mai bune raspunsuri la intrebarile lor. Facebook, pe de alta parte, ofera utilizatorilor libertatea de a controla continutul pe care il consuma si de a-si impune gusturile si preferintele. De asemenea, Twitter si Instagram folosesc algoritmi puternici pentru a atrage atentia publicului adecvat asupra produselor, serviciilor sau mesajului pe care il ai de transmis.

Marketingul digital este diferit de canalele traditionale de publicitate, asa cum este televiziunea, in primul rand, care deseori deranjeaza un segment gresit de public cu campanii irelevante. Oamenii urasc sa fie bombardati cu informatiile de care nu au nevoie, ceea ce poate fi in detrimentul brandului tau.

Pe de alta parte, investitia intr-o campanie de marketing care ajunge la un public dezinteresat nu este o optiune inteligenta de investitii. Marketingul digital ofera posibilitatea de a cheltui bani doar pentru campanii ce vizeaza persoane care sunt in mod real interesate de ceea ce ai de spus sau de vandut.
Astfel, unul dintre principalele motive pentru care ar trebui sa incepi sa investesti in marketingul digital este ca iti ofera sansa de a interactiona cu publicul tinta, fara sa iti faci griji ca eforturile tale vor fi in zadar. Cu formele traditionale de marketing, e dificil sa segmentezi piata si nu poti fi niciodata sigur daca mesajul ajunge la publicul potrivit.

Marketingul digital iti da voie sa investesti mai putin timp si bani pentru a gasi publicul potrivit. Nu trebuie decat sa ai o campanie bine orchestrata si sa lucrezi alaturi de specialisti in domeniu, pentru a obtine rezultatele la care visezi.

5. Angajament in timp real cu clientii

Clientii te pot contacta si se pot astepta sa primeasca raspunsuri. Mediul online iti permite sa porti o conversatie cu publicul tau, fie pe retelele de socializare, fie pe alte platforme care permit o conectivitate perfecta. Datorita naturii interactive a internetului, vei avea acces la informatii detaliate. Probabil clientii tai vor fi cei mai obiectivi critici si este important sa ii asculti pentru a veni cu un produs sau cu un serviciu mai bun.

6. ROI mai mare

Marketingul digital are un ROI mult mai bun in comparatie cu formele traditionale de marketing. In plus, el iti ofera posibilitatea de a concura cu companii de top, pentru ca online-ul ofera o concurenta echitabila. Nu trebuie sa investesti milioane de euro in cheltuieli publicitare pentru a ajunge la potentialii clienti. 80% din continutul digital consumat este video. Conform statisticilor, 85% dintre utilizatorii de internet vor achizitiona un produs dupa ce au vizionat un videoclip.

7. Cele mai mari beneficii din investitia in SEO

Daca ai investit in cursuri online de SEO, fie pentru tine, fie pentru angajatii firmei, in mod cert intelegi importanta obtinerii unui numar cat mai mare de rezultate organice. „Trebuie ca oamenii sa iti gaseasca site-ul online intr-un mod natural, astfel incat sa iti cresti rankingul SEO si sa te ridici deasupra concurentei”, spun expertii in SEO. Iar o modalitate de a face acest lucru este utilizarea marketingului digital pentru a le spune oamenilor despre site-ul tau. Poti utiliza un anunt sponsorizat pe Facebook, de exemplu, pentru a atrage utilizatorii retelelor de socializare catre pagina ta, de unde ii poti directiona catre site-ul web.

8. Cresterea traficului

Vei asista foarte probabil la o crestere a traficului, atunci cand te clasezi in SERP. Eforturile SEO te vor ajuta sa ajungi sa domini primele pagini ale motoarelor de cautare. Sa presupunem ca ai o rata de conversie de 5%. Un numar de 1000 de vizitatori extra pe site ar putea duce la o crestere substantiala a veniturilor. SEO iti permite sa vizezi publicul potrivit, astfel incat sa ai parte de o crestere a traficului organic.

9. Acoperirea sa este instantanee

Nu ai nevoie de prea multe explicatii la acest capitol: marketingul digital elimina toti intermediarii, astfel incat contactul de business poate fi unul instantaneu. Potentialii clienti sunt online, la fel si ca si produsele tale; poti interactiona liber cu clientii, iar acestia au posibilitatea de a interactiona imediat cu produsele tale. Totul se intampla pe aceeasi platforma, astfel incat sa iti poti vinde produsele mai repede.

Pe de alta parte, iti poti da seama daca o anumita abordare de marketing digital functioneaza sau nu, in decurs de o luna de la utilizarea acesteia, spre deosebire de strategiile traditionale de marketing, care iti limiteaza sansele de a evalua rezultatele.
Vei vedea astfel care sunt campaniile performante si care sunt cele care necesita imbunatatiri. Detinerea unor astfel de date iti va oferi informatii despre zonele pe care trebuie sa iti concentrezi energia. Poti obtine, de asemenea, rapoarte care iti permit sa iei masuri bazate pe datele colectate in urma derularii campaniilor.

10. Trebuie sa profiti de ascensiunea tehnologiei mobile

Oamenii consuma mai multa informatie prin intermediul telefoanelor mobile. Ecranele mari, precum cele ale televizoarelor si computerelor desktop, sunt depasite mai rapid decat iti imaginezi. Pentru a ajunge la utilizatorii de mobil, ai nevoie de mesaje de marketing care sa fie concepute special pentru device-uri mici. Iar aici marketingul online bate fara indoiala advertisingul traditional.

Daca pana nu demult nu puteai face mare lucru cu marketingul digital, din cauza acoperirii, lucrurile s-au schimbat in ultimul deceniu, mai ales ca toata lumea are acum un telefon pe care il poate folosi pentru a accesa internetul.

Distanta geografica a fost unul dintre impedimentele principale pentru evolutia intreprinderilor mici si mijlocii, insa acest lucru nu mai este valabil acum, datorita puterii internetului. Cand iti configurezi site-ul, acesta va actiona ca o vitrina online, dandu-ti sansa de a ajunge la clienti care nu se afla neaparat in aceeasi zona geografica.

Concluzie

Am stabilit ca marketingul online domina totul atunci cand vine vorba despre cresterea vizibilitatii tale, atat online, cat si offline. Este un instrument puternic pe care il poti utiliza atunci cand vrei sa ajungi la grupul vizat si sa transmiti anunturi personalizate catre fiecare grup demografic. In mod clar, afacerea ta are nevoie de un mic impuls din partea marketingului online, pentru a obtine o relevanta semnificativa pe piata globala, extrem de competitiva.

Oricat de multe ar fi, insa, avantajele investitiei in marketingul digital, nu vei avea parte de castigurile dorite daca nu lucrezi cu specialisti in domeniu. Fa un research atent, pentru ca in mod cert nu iti doresti ca banii castigati din greu sa fie irositi din cauza unor firme de marketing digital ineficiente. O agentie de marketing buna este cea care iti intelege afacerea si este orientata spre rezultate.