Profilurile de Twitter care au deja o insigna de onoare pe Twitter stiu ca pe vremurile de demult, odata cu lansarea retelei de socializare in 2006, postarile aveau maxim 140 de caractere si nu existau deloc instrumente de scurtare a linkurilor. Retweet-urile erau facute manual si la fel si raspunsurile. Exact asa, ca sa dai un retweet trebuia sa scrii “RT@[user]”, apoi sa faci copy paste la tweet-ul respectiv.
Nou venitii de atunci – Twitter si Facebook – sunt acum la varsta adolescentei, iar Instagram implineste deja 10 ani anul acesta.

Alege orice platforma de socializare si vei vedea ca pe masura ce inainteaza in varsta, noi utilizatori se duc si vin; sunt lansate noi functii, in timp ce la altele se renunta. In toata aceasta transformare permanenta, poate fi o adevarata provocare sa realizezi cum poate profita cat mai mult brandul tau, fie el de business sau personal.
Pentru a-ti oferi putin ajutor, iata mai jos cateva dintre ideile cele mai importante care te vor ajuta sa reusesti in marketingul pe retelele de socializare.

1. Instagram: strategia hashtag si angajamentul fanilor

Wally Koval este prezentator la Content Marketing World si detinator al popularului cont de Instagram @AccidentalyWesAnderson, cu 857.000 de followeri, unde publica imagini foto si comentarii care amintesc de stilul vizual al filmelor lui Wes Anderson.
Desi unii utilizatori de Instagram folosesc pana la maximum de 30 de hashtag-uri permise intr-o postare, Wallly recomanda crearea unei strategii deliberate pentru hashtag-uri.

Wally spune ca urmarirea unui numar prea mare de segmente de public in acelasi timp va dilua impactul continutului si va reduce numarul de reveniri. El recomanda pentru o postare intre 5 si 10 dintre cele mai relevante hashtag-uri, dintre care doua sau trei unice pentru brandul tau.
Alte doua tactici ale lui Wally sunt extrem de interesante: prima este aceea ca din comentarii a realizat ca fanii isi doresc sa contribuie cu idei proprii, ceea ce l-a facut pe Wally sa ii invite sa ii trimita pozele pentru ca el sa le selecteze in vederea publicarii.

Apoi, Wally a ales sa renunte la automatizare (tool-urile de planificare ale Instagramului), in asa fel incat a putut fi prezent sa raspunda la comentarii imediat. Daca esti un fan al unui cont popular de Instagram si primesti un raspuns rapid atunci cand lasi un comentariu, probabil ca vei acorda mai multa atentie contului si e mai probabil sa comentezi din nou.

2. Datele organice pot influenta strategia sociala platita

Studiul Referinte, Bugete si Tendinte pentru B2B in 2020 – America de Nord a relevat ca 72% dintre marketerii B2B au folosit reclama pe retelele de socializare in ultimele 12 luni. Aceasta a fost cea mai cautata categorie dintre toate canalele de distributie de continut platit, depasind sponsorizarile (66%) si marketingul pe retelele de socializare (61%).

Se recomanda o abordare bazata pe date pentru reclama pe social media. In primul rand, evalueaza traficul care vine catre site-ul tau din traficul organic pe social media. Este ca si cum ai avea propriul tau grup focus. De pilda, daca o postare pe blog obtine foarte mult trafic de pe Twitter atunci o idee buna ar fi sa pui reclame pe Twitter pentru a da acelei postari un impuls mai mare.
Cu alte cuvinte, foloseste date din postarile organice pe retelele de socializare pentru a informa strategia de postari platite. In loc sa cheltui cate putin pe tot, poti cheltui mai mult pe continutul care are cea mai mare probabilitate de a genera rezultatele dorite.

3. Plasarea reclamei pe Facebook si obiectivul campaniei

Paginile de Facebook cu peste 500.000 de like-uri au un reach organic mediu de 2% sau mai putin pentru fiecare postare, potrivit cercetarii facute de Social@Ogilvy si prezentata de HubSpot. Probabil insa ca acest procent este in scadere. Care este modul de a combate acest trend descendent? Facebook Ads! Pentru a ajunge la publicul tau tinta pe Facebook, va trebui sa aloci un buget pentru reclama pe Facebook.
Poti face campanii pe Facebook pentru a atrage si a face conversie, dar intrebarea care se pune este: Reusesti sa scoti maximum din investitia ta? Poti, daca reusesti sa alegi plasari de reclame care se aliniaza cu obiectivul campaniei tale.

De pilda, pentru a atrage trafic pe un post de blog (o conversie cu valoare mica in strategia ta de marketing de continut), probabil ca o reclama in news feed nu va merita pretul. Adesea plasarile in news feed-ul de Facebook vin adesea la suprapret. Sunt frontale si centrale, acolo unde oamenii nu le pot rata, iar asta le face excelente pentru campanii bazate pe conversie. Insa nu au atat de mult sens pentru promovarea de continut pentru acelasi motiv: platesti prea mult pentru ce ai nevoie.

4. Link swipe-up la 10.000 de urmaritori pe Instagram

Vestea buna pe care novicii pe Instagram nu o stiu este ca acele conturi care au cel putin 10.000 de urmaritori pot da celor care vad stories-urile posibilitatea de a face swipe-up pentru un link.
Exista un mod de a publica linkuri pe Instagram. Tot ce iti trebuie sunt acei 10.000 de urmaritori. Ei bine, intrebarea este cum poti ajunge acolo? Este vorba despre continut, care ar trebui sa fie:

  •  Valoros: continutul util si educativ din care publicul poate invata.
  •  Aspirational: continutul idealizat, tangibil, care contribuie la atingerea unui vis sau a unui obiectiv.
  •  Lifecycle: continutul creaza notorietate, hraneste relatii sau incurajeaza actiunea.
  •  Unic: continut propriu si de brand concentrat pe afacerea ta.
  •  Tinerete: continut oportun, relevant si util pentru anii care vor veni

Utilizatorii trebuie sa gandeasca in loturi de 9, pentru ca Instragram arata cele mai recente noua postari de pe profilul tau. Gandeste-te in felul urmator: daca cineva iti gaseste una dintre postarile de Instagram, datorita unei cautari dupa un hashtag, si da click sa vada restul profilului, va fi impresionat?

5. Raspuns la disparitia like-urilor

In urma cu un an Instagram a testat eliminarea like-urilor frontale in Australia, iar recent a lansat acest update si in Statele Unite. Daca aceasta va deveni o abordare generala, cum vom raspunde acestei schimbari?
Desi senzatia de a vedea un numar din ce in ce mai mare de like-uri la o postare de-a ta este una de satisfactie, pana la urma un click pe un buton de like nu inseamna prea mult si este un semnal neclar. Poate cuiva i-a placut postarea ta doar ca mod de a o marca. Poate ca un bot este cel care a dat like postarii. Ideea este ca, practic, nu cunosti motivul acestui like. Insa daca cineva iti raspunde, vei avea un context mai amplu. Vei primi opinia celor care raspund si punctul lor de vedere. Pentru validarea publica a continutului tau, exista cateva recomandari pentru like-uri.

  • Organizeaza postari blog bazate pe comentarii la postarile din social media.
  • Publica testimoniale pe platformele tale de social media.
  •  Incurajeaza mai multa interactiune pe blogul tau in sectiunea de comentarii, cerand cititorilor sa iti lase gandurile lor.

6. Split test pentru Facebook Ads

Fa teste A/B pentru reclama pe Facebook atunci cand promovezi continut. Facebook Ads Manager are o functie de testare split, care face asta pentru tine.
Evident nu trebuie sa testezi totul deodata, ci sa folosesti testarea split pentru a gasi textul castigator. Apoi, foloseste testarea pentru a gasi creativul castigator. Pune-le unul langa altul pentru a avea o combinatie castigatoare.
Nu incheia split testul inainte de a avea suficient timp sa colectezi rezultatele, insa atentie sa nu cazi nici in extrema cealalta, testand atat de mult incat sa ajungi in situatia de a pierde bani. Punctul de stop variaza de la campanie la campanie, trebuie doar sa iti folosesti ratiunea.

7. Video-urile live in mixul de marketing pe retelele de socializare

Specialistii in marketing online incurajeaza brandurile sa faca live-uri video pe retelele de socializare. Live-urile video sunt adesea mai eficiente pentru anunturi, pentru imagini din culise, si pentru informatii despre produse.
Inainte de a te apuca de live-uri, insa, trebuie sa te ocupi de logistica: tehnologie pentru lumina, sunet, etc.
De asemenea, extrem de important este sa iti promovezi live stream-urile inainte si sa faci live-uri in acelasi moment in fiecare saptamana. Video-urile te ajuta sa fii transparent si credibil, ceea ce te face sa iesi in evidenta intr-o mare de continut.