Stiai ca ai la dispozitie in jur de 0.05 secunde pentru a face o prima impresie buna in mediul online? Cei mai multi dintre vizitatorii site-ului tau isi fac o parere despre tine inainte sa citeasca ceva din continutul pe care l-ai publicat. Afla cum le poti capta atentia fara cuvinte!


atentia cititorilor

Iti este familiar vreunul dintre urmatoarele simptome?

  • Rata de conversie mica
  • Rata de respingere mare
  • Durata medie de vizita foarte scurta
  • Vanzari scazute
  • Trafic mic

Diagnosticul este clar: suferi de lipsa acuta de optimizare a primei impresii, din punct de vedere nonverbal. Primul mare pas catre convertirea cititorilor tai este reprezentat de cunoastea comportamentului online al acestora. Apoi urmeaza construirea primei impresii vizuale, non verbale.

O prima impresie vizuala de nota 10 sau… cum iti dai pe spate audienta

#1 Harta privirii Cercetatorii de la Institutul The Poynter au urmarit comportamentul privirii utilizatorilor care acceseaza diferite pagini web. Ei au descoperit faptul ca privirea urmeaza un traseu in forma de F, astfel: de obicei, privirea porneste din punctul stang superior al paginii, strabate ecranul spre dreapta, apoi coboara, dreapta din nou, si coboara. Cunoscand traseul privirii, stii automat unde sunt locurile cele mai potrivite pentru a aduga continut – titluri, butoane, imagini.

#2 Cu mainile la vedere Increderea este un ingredient extrem de important al primei impresii. Si, dupa cum bine stii, este mult mai important sa arati ca esti de incredere decat sa spui acest lucru. Iata si cum le arati utilizatorilor care ajung pe site-ul tau ca esti de incredere:

Mainile sus. Cercetatorii in materie de limbajul trupului ne spun ca mainile sunt cel mai de bun indicator al increderii. Asadar, daca iti arati mainile, oamenii vor avea incredere in tine. Atunci cand alegi filmuletele si clipurile video de pe site, ai grija ca aceasta sa surprinda mainile personajelor pe cat posibil.

Expresiile faciale potrivite. Exista sapte expresii faciale universale, si anume cele care indica urmatoarele stari: surpriza, frica, dezgust, furie, bucurie, intristare, dispret/ura. Ai aici un intreg ghid care te poate ajuta sa identifici expresiile faciale si sa le folosesti in mod fericit pe site-ul tau, prin imaginile ilustrate. atentia cititorilor #3 Call to action vizual. Dupa ce un utilizator a ajuns pe site-ul tau si si-a facut o prima impresie pozitiva in ceea ce te priveste, ideal ar fi ca aceasta sa initieze si o actiune. Pentru asta, exista ceea ce se numeste call to action. Cu siguranta stii cam cum suna un call to action (indemnurile de tip Follow us, Subscribe now / Urmareste-ne, Inregistreaza-te acum).

Pentru a fi mai convingator, unui call to action nu trebuie sa ii lipseasca o componenta vizuala alaturi de cea de text. Imaginile au rolul de a indica privirii directia pe care ar trebui sa o urmeze. Ele puncteaza zona de interes: mesajul call to action-ului. atentia cititorilor   #4 Centrii de interes. Conform Dr. Hong Sheng, de la Missouri University of Science, exista anumite elemente care atrag cel mai mult atentia vizitatorilor site-ului tau:

  1. Logo-ul
  2. Meniul principal de navigare
  3. Caseta de cautare/search
  4. Link-urile catre retelele de socializare
  5. Imaginea principala – cea care apare in header-ul site-ului
  6. Continutul de tip text
  7. Footer-ul siteului

Nu ar fi rau asadar sa te concentrezi pe aceste puncte principale de interes, pentru ca pe langa priviri sa atragi si zambetele celor care iti viziteaza site-ul.

#5 Psihologia culorilor. Un alt studiu realizat de cercetatorii de la Universitatea din Missouri indica efectul pe care il au culorile folosite pe paginile web asupra utilizatorilor. Iata care este mesajul pe care fiecare culoare il transmite vizitatorilor:

  • Albastru: loialitate, stabilitate, liniste
  • Galben: fericire, optimism, tinerete
  • Verde: vindecare, succes, speranta
  • Negru: putere, mister, profesionalism
  • Alb: puritate, curatenie, inocenta
  • Rosu: pasiune, sexualitate, intensitate
  • Violet: rolalitate, spiritualitate, lux
  • Portocaliu: energie, distractie, caldura

#6 K.I.S.S. (Keep It Simple Stupid). Cu cat e mai complex site-ul tau, cu atat va fi mai putin pe placul vizitatorilor – indica rezultatele unui studiu realizat la Universitatea Harvard. atentia cititorilor Atat!

Sursa: www.copyblogger.com