In cele ce urmeaza vom discuta despre noua dintre cele mai bune strategii de marketing pe internet si cum le poti folosi pentru a ajunge la un numar mai mare de clienti si pentru a castiga mai multe venituri online.

1. Optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO)

Optimizarea pentru motoarele de cautare este un termen umbrela, folosit pentru a descrie o serie de strategii avand ca scop imbunatatirea rankingului in rezultatele cautarii pentru cuvinte cheie si expresii legate de afacerea ta.
SEO poate fi impartit in doua categorii: SEO on-page si SEO off-page.

SEO on-page se refera la orice optimizare in cadrul site-ului. Ea poate include:
1. Imbunatatirea vitezei site-ului.
2. Adaugarea de cuvinte cheie la URL-uri, titluri de pagini si headinguri.
3. Crearea si actualizarea continutului referitor la produsele si serviciile pe care le oferi.

SEO off-page, in schimb, se refera la optimizarea pe care o poti face dincolo de site. Aceasta implica in mod principal obtinerea de backlinkuri catre site-ul tau, de la alte site-uri cu reputatie buna.
Atat SEO on-page cat si SEO off-page te pot ajuta sa obtii un ranking mai mare in rezultatele cautarilor si in cele din urma iti permit sa ajungi la un numar mai mare de clienti si sa obtii mai multe venituri online.
O agentie de marketing digital te poate ajuta sa creezi o strategie de SEO traditional sau SEO local, pentru a ajunge la un numar mai mare de clienti din zona ta, asigurand si mentinand plasarea in Google Maps, pentru a ajuta mai multi oameni sa te gaseasca, sa te contacteze si sa iti viziteze afacerea.
SEO este o strategie eficienta de marketing online – esentiala pentru ca orice afacere sa reuseasca in mediul online – si care poate duce la un ROI urias.

2. Reclama Pay-Per-Click (PPC)

PPC este un model foarte popular de reclama online. Cu PPC, marketerii liciteaza pentru plasarea in linkurile sponsorizate in cautarile dupa anumite cuvinte cheie si fraze. Daca bid-ul tau se afla printre cele mai mari pentru orice cuvant cheie, reclama va aparea deasupra rezultatelor cautarii organice atunci cand utilizatorii scriu acel cuvant cheie in bara de cautare.
Unul dintre beneficiile PPC ca strategie de marketing pe internet este ca reclamele pot incepe sa trimita trafic relevant si calificat catre site-ul tau in minutul in care cineva da click pe ele.

PPC este, de asemenea, si o strategie eficienta din punct de vedere al costurilor, pentru ca vei plati numai atunci cand oamenii vor da click pe reclamele tale, evitand astfel sa risipesti bani pentru a ajunge la oameni care nu sunt interesati de produsele si serviciile tale.
Cu PPC, poti crea, de asemenea, reclame de marketing pentru a ajunge la oameni care si-au manifestat un interes fata de produsele tale si pentru a le reaminti ce au cautat pe site-ul tau.
De pilda, daca cineva plaseaza un produs in cosul de cumparaturi si il lasa acolo fara sa finalizeze comanda, poti folosi remarketarea pentru a-i oferi reclame – atunci cand navigheaza pe alte site-uri – si pentru a-l incuraja sa revina si sa faca o achizitie.

3. Marketingul prin continut

Marketingul prin continut este unul dintre cele mai eficiente moduri de a genera noi lead-uri online. El presupune crearea de infografice, postari de blog, ebook-uri, ghiduri si alt continut original. De asemenea, poti utiliza continutul vizual – imagini foto si clipuri video, de pilda – pentru a oferi oamenilor o imagine din interiorul afacerii tale.

Marketingul de continut iti pozitioneaza compania ca autoritate in domeniul tau, iar oamenii vor fi mai dornici sa afle despre produsele pe care le propui dupa ce citesc un continut util pe care il creezi.
In loc sa-ti folosesti continutul ca un pitch de vanzari, cauta modalitati de a implica cititorii, ajuta-i sa afle mai multe despre afacerea ta si ofera-le informatii valoroase.
Apoi, poti contacta reporteri, bloggeri si influenceri din domeniu pentru a incerca sa ii convingi sa iti distribuie continutul pe paginile sau pe site-urile lor. Cu cat afacerea ta va castiga mai multe link-uri de la alte site-uri cu reputatie, cu atat site-ul tau va deveni mai puternic, clasandu-se in cele din urma mai sus in rezultatele motorului de cautare.

4. Social media

Mentinerea prezentei pe platformele de socializare iti poate ajuta afacerea sa se conecteze cu clientii actuali si potentiali, un beneficiu care o face o strategie de marketing online obligatorie.
Poti utiliza retelele de socializare pentru a implica utilizatorii, pentru a le oferi informatii utile despre business si pentru a dezvolta relatii care ii incurajeaza sa cumpere. Daca au intrebari despre afacerea ta, oamenii te pot contacta direct pe retelele de socializare si ii poti ajuta sa faca pasii urmatori alaturi de tine.

O agetie de marketing digital te poate ajuta sa creezi profile pe site-uri de socializare precum Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube, LinkedIn, Instagram, Tumblr si altele, in general cu ajutorul unei echipe experimentate de marketeri din social media, care stiu de ce este nevoie pentru a angaja publicul si pentru a genera rezultate reale.

5. Marketingul prin email

Marketingul prin email iti permite sa te conectezi cu oameni chiar in inboxurile lor. Iar avantajul sau extrem de important este ROI-ul incredibil pe care il va aduce afacerii tale.
Exista platforme de email care ofera template-uri usor de folosit pe care le poti customiza astfel incat sa se potriveasca nevoilor afacerii tale. Poti segmenta, de asemenea, lista de emailuri si iti poti personaliza mesajele in functie de comportamentul pe site al unui utilizator.

De pilda, daca o persoana descarca un ghid despre SEO, poti continua acest angajament cu resurse suplimentare si informatii utile care il vor ajuta sa invete mai multe despre serviciile tale.
Emailul este un mod excelent de a mentine legatura cu clientii actuali si cu cei potentiali si de a le oferi update-uri, in asa fel incat sa ramana mereu la curent cu business-ul tau.

6. Web designul

De multe ori site-ul web este principalul punct de interactiune dintre afacerea ta si clientii potentiali, ceea ce inseamna ca va trebui sa faca o prima impresie excelenta.
Un web design foarte bun te poate ajuta sa ajungi la un numar mai mare de clienti si sa obtii mai multe venituri online. Un design de top si o navigare usoara pot imbunatati experienta utilizatorilor care iti acceseaza site-ul si pot facilita gasirea de informatii de care au nevoie pentru a deveni clienti.

Daca site-ul tau este bine conceput, oamenii vor aloca mai mult timp citirii continutului pe care il oferi, afland astfel mai multe lucruri despre afacerea ta. Va creste astfel probabilitatea ca acestia sa devina clienti si vei trimite semnale pozitive catre motoarele de cautare, care iti pot ajuta afacerea sa apara mai sus in rezultatele cautarilor.
Concepe un design alaturi de specialistii in marketing digital care se ocupa de strategia ta de comunicare in mediul online si ai grija sa fie un design complet responsiv, care sa arate excelent si sa functioneze impecabil pe toate browserele si pe toate dimensiunile de ecrane, inclusiv desktop, tablete si dispozitive mobile.

7. Optimizarea ratei de conversie (CRO)

Daca vrei sa obtii mai mult in urma traficului online, optimizarea ratei de conversie este esentiala.
CRO iti permite sa testezi elemente de pe site, precum butoane sau imagini si diferite layout-uri, pentru a vedea ce versiune prefera vizitatorii tai.
De pilda, e posibil ca un buton verde sa primeasca mai multe click-uri decat un buton rosu, sau poate ca vizitatorii prefera o imagine in locul alteia, sau o versiune anume a unui formular.
Intelegerea elementelor care rezoneaza cu potentialii clienti te va ajuta sa iti optimizezi site-ul si in final sa obtii mai multe conversii si un venit mai mare. De aceea multe companii folosesc CRO in cadrul unei strategii de marketing pe internet.

8. Managementul reputatiei

Serviciile de gestionare a reputatiei iti ajuta afacerea sa para mai demna de incredere in ochii celor care efectueaza cautari pe internet. O echipa specializata pe marketing digital te poate ajuta sa monitorizezi si sa gestionezi review-urile primite si mentionarile din mediul online, astfel incat sa poti controla reputatia companiei in mediul virtual.
Este un mod excelent de a construi o relatie de incredere cu potentialii clentii si de a le permite sa stie ca afacerii tale ii pasa de nevoile lor, de intrebarile si de grijile lor.
Serviciile de gestionare a reputatiei te pot ajuta sa ai o abordare proactiva, sa previi o criza de imagine si sa pasesti mereu cu dreptul. In plus, te vor ajuta sa intretii si sa expui review-urile pozitive pe site-uri precum Google, Yelp si Facebook.

9. Marketingul prin influenceri

Marketingul prin influenceri iti da ocazia de a te conecta cu personalitati importante din mediul online si de a le solicita sa partajeze cu folowerii lor informatii despre produsele si serviciile tale. Cu alte cuvinte, marketingul prin influenceri te ajuta sa construiesti relatii prin care sa atragi clienti fideli.
O agentie de marketing digital te poate ajuta cu accesul la un director mare de bloggeri, alaturi de care poti incepe colaborari interesante si conversatii despre afacerea, produsele si brandul tau in mediul online. Vei putea beneficia de campanii personalizate pentru a ajunge la clientii ideali prin continut creat de influenceri. In plus, vei avea parte de sprijin din partea echipei, care te va ajuta sa maximizezi angajamentul online fata de compania ta.

7 beneficii ale marketingului pe internet

Daca ai inteles care sunt cele mai bune strategii de marketing pe internet pe care le poti folosi pentru a-ti dezvolta afacerea, sa aruncam o privire la cele sapte beneficii majore ale marketingului digital.

1. Este eficient din punct de vedere al costurilor

In comparatie cu metodele traditionale de marketing, marketingul online este extrem de eficient ca si costuri. Pentru ca targeteaza oameni care cauta deja produsele si serviciile tale in mediul online, poti evita sa risipesti bani incercand sa te promovezi pentru oameni care nu sunt interesati de ceea ce ai tu de oferit.
Daca iti doresti un mod accesibil si responsabil de a atrage noi lead-uri pentru afacerea ta, marketingul pe internet este o optiune excelenta.

2. Creste reach-ul

Marektingul pe internet iti da si posibilitatea de a-ti extinde reach-ul pentru a atrage si mai multi clienti. Cu metodele marketingului traditional, reach-ul este adesea limitat de anvergura spatiului tau de reclama. De pilda, daca iti faci reclama pe un panou publicitar, numai oamenii care vor trece pe acolo vor vedea acel afis si mesajul tau.
Marketingul online, in schimb, iti permite sa ajungi la clienti potentiali din toata lumea si nu este limitat la anumite publicatii sau la categorii de public.
Rezultatul: un marketing mai eficient si sansa de a ajunge la mai multi oameni in mai putin timp – un castig major pentru afacerea ta.

3. Creste notorietatea brandului

Pentru ca marketingul pe internet iti permite sa-ti extinzi acoperirea, el te va ajuta, de asemenea, sa maresti nivelul de notorietate al brandului. Marketingul digital ajuta mai multi oameni sa afle despre afacerea ta, sa o recunoasca si, in cele din urma, sa o aleaga pentru o achizitie.
Chiar daca un utilizator nu este pregatit sa devina client de la primul contact cu brandul tau, el isi va aminti mai mult ca sigur de tine in viitor. In plus, te poate recomanda chiar prietenilor, rudelor sau contactelor de business care au nevoie de serviciile tale.
Este extrem de important pentru ca oamenii au incredere mai mult in recomandari directe decat in orice forma de reclama traditionala, si din ce in ce mai multi oameni aleg sa caute recomandari inainte de a face o achizitie sau alta.

4. Genereaza mai multe lead-uri calificate

Marketingul prin internet targeteaza persoane care iti cauta deja afacerea, produsele sau serviciile in mediul online. Cu alte cuvinte, marketingul pe internet iti aduce mai multe lead-uri calificate. Oamenii care iti viziteaza site-ul ca rezultat al eforturilor tale de marketing digital vor avea o probabilitate mai mare de a cumpara si de a deveni clienti loiali, fata de cei care aud o reclama la radio. In acest fel business-ul tau va obtine maximum de beneficii din bugeul de marketing alocat, pentru ca nu vei irosi banii incercand sa ajungi la oameni care nu sunt interesati de produsele si de serviciile tale.

5. Iti poate pozitiona afacerea ca autoritate

Marketingul pe internet iti poate pozitiona afacerea ca autoritate in domeniul in care functioneaza.
Strategii precum optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) iti ajuta afacerea sa aiba un ranking mai mare in rezultatele cautarilor pentru fraze legate de domeniul tau si de compania ta. Cu cat afacerea va aparea mai sus, cu atat mai multa reputatie va avea site-ul.
Vei primi, de asemenea, mai multe click-uri si vizite pe site cand te pozitionezi mai sus in rezultatele cautarilor. De fapt, listarile organice de top din Google primesc 33% din trafic…
Publicarea de continut de valoare te ajuta sa te pozitionezi ca sursa respectabila de informatie si incurajeaza oamenii sa descopere mai multe despre compania ta.

6. Este usor de monitorizat

Campaniile de marketing online sunt, de asemenea, usor de monitorizat si evaluat cu ajutorul unor instrumente precum Google Analytics. Monitorizarea continua, evaluarea si testarea campaniilor te va ajuta sa optimizezi strategiile astfel incat sa speculezi la maxim bugetul de marketing.
Vei descoperi, de asemenea, strategiile care aduc cel mai mare venit pentru afacerea ta, astfel incat sa iti poti directiona bugetul catre investitii mai mari in aceste strategii.
Capacitatea de testare a marketingului pe internet face mult mai simplu de ajustat campaniile si de facut schimbari care te ajuta sa obtii cel mai mare ROI posibil.

7. Te poate ajuta sa generezi mai multe venituri

Strategiile de marketing pe internet sunt concepute pentru a te ajuta sa profiti la maximum de bugetul de marketing si sa obtii o rentabilitate mare a investitiei.

Iata deci ca atunci cand esti in cautarea unei modalitati eficiente de a ajunge la un numar mai mare de clienti cu mai putini bani, marketingul online este o optiune excelenta! Iar daca nu te descurci, o echipa specializata in marketingul digital te poate ajuta, pentru ca expertii in marketing digital stiu de ce este nevoie pentru a maximiza bugetul, pentru a atrage mai multi clienti si pentru a castiga mai multe venituri online.