In prima faza a dezvoltarii unui business, publicarea de continut pe Facebook si Twitter ti se poate parea un chin. Cu siguranta ai multe alte lucruri mai “importante” la care trebuie sa te gandesti si te poti simti tentat sa lasi social media deoparte. Desigur, stii ca asta ar fi o mare greseala.

Vrei sa faci lucrurile mai rapid, sa injumatatesti timpul dedicat postarii si sa obtii continut mult mai bun?

social-media-2

Indiferent de numarul de fani pe care i-ai obtinut pe paginile de social media, poti deveni rapid invizibil, te poti pierde in multime. In acest mediu ultra-aglomerat, este esential sa cresti atat cantitatea, cat si calitatea continutului publicat, asta, normal, daca iti doresti sa fii observat si sa obtii un public fidel pentru postarile tale.

Sa trecem la treaba!

 

Creste CANTITATEA de continut publicat…

Iata cum faci asta, in mai putin timp si cu mai putin efort:

  1. Cum public?

Poate ca nu iti place cuvantul “rutina”… (nici mie!) Insa trebuie sa recunosc ca aceasta vine cu un mare avantaj: face anumite lucruri mai usoare. Ce se intampla daca faci lucrurile dupa ureche, atunci cand iti aduci aminte sau ai putin timp la dispozitie?

Cel mai probabil o sa-ti amintesti ca trebuie sa postezi ceva pe Facebook in timp ce lucrezi la cu totul altceva, lucru care nu-ti va face niciun serviciu:

  • Atunci cand intrerupi o activitate, chiar daca e vorba de o pauza de doar cateva minute, e posibil sa depui un efort dublu pentru a-ti relua sirul ideilor; pe scurt, e vorba de pierdere de timp.
  • De fiecare data cand publici continut pe social media, trebuie urmezi o serie de pasi: deschiderea ferestrei de logare, introducerea informatiilor de logare pentru diferite conturi; poate nu iti mai amintesti o anumita parola, asa ca trebuie sa o cauti pe diverse cai… Si mai mult timp pierdut.
  • Social media communication concept

Solutia pe care ti-o propun este sa-ti concentrezi intreaga activitatea de social media intr-o singura sedinta zilnica.

Cum iti organizezi timpul zilnic dedicat publicarii pe social media?

Pasul1: Aloca-ti o ora (sau doua, trei…) in care sa te ocupi exclusiv de social media. Considera intervalul orar respectiv ca o intalnire zilnica importanta, de la care nu ai cum sa lipsesti.

Pasul2: In acest interval, compune mesajele pe care vrei sa le publici si stabileste orele de publicare. E mult mai eficient sa compui 6 tweet-uri unul dupa altul decat sa iti intrerupi activitatea de sase ori intr-o zi pentru a compune cate un mesaj. Daca prima varianta de organizare iti poate consuma 15-20 de minute varianta doi cu siguranta te va face sa pierzi mult (mult!) mai mult timp.

Pasul3: Fa-ti timp pentru monitorizarea activitatii pe retelele sociale. Verificarea rezultatelor aduse de postarile zilnice este extrem de importanta, insa se poate dovedi mancatoare de timp daca alegi sa faci asta in mod dezorganizat. Alege o ora in fiecare zi (sau o anumita zi in saptamana, daca esti foarte ocupat), in functie de orarul de publicare, la care sa verifici numarul de like-uri si share-uri atrase de postari.

Organizarea activitatii in sedinte concentrare zilnice va reduce drastic efortul pe care il depui si va creste cantitatea si calitatea continutului publicat.

soacil-media-5

  1. Ce public?

Unul dintre lucrurile care iti mananca cel mai mult timp este probabil gasirea continutului pe care urmeaza sa il publici pe social media.

Daca organizarea unui program zilnic de publicare te poate ajuta sa reduci din timpul dedicat publicarii efective a continutului…exista un mic secret care te poate ajuta sa scazi si din timpul alocat gasirii continutului destinat retelelor sociale.

In fiecare zi dai peste o groaza de site-uri, articole, studii, imagini interesante, pe care e pacat sa le pierzi. Chiar daca nu publici o anumita informatie imediat ce dai de ea, e bine de stiut ca o poti accesa si folosi oricand, nu-i asa?

Tot ce iti trebuie e un sistem de colectare a continutului:

Sistemul de colectare pe care alegi sa il folosesti tine doar de tine. Varianta simpla (dar nu si cea mai eficienta) ar fi bookmarking-ul oferit de browser-ul pe care il folosesti. Insa la un moment dat acesta poate deveni incarcat si te vei pierde printre… paginile cu steluta.

Ideal ar fi sa folosesti un sistem specializat in colectarea informatiilor. O recomandare ar fi Evernote, alaturi de extensia pentru Chrome a acestuia. Folosind aceste instrumente iti vei putea depozita informatia colectata in dosare, de unde o vei putea accesa la nevoie.

social-media03

  1. Publica aceeasi informatie de mai multe ori!

Marele secret al cresterii cantitatii de continut publicat si, in acelasi timp, de reducere a efortului depus, este sa publici acelasi lucru de mai multe ori (in aceeasi zi).

Motivul este simplu: utilizatorii de social media isi acceseaza conturile la ore diferite. Daca Andrei isi verifica Twitter-ul la ora 8 dimineata, Roxana nu face acest lucru pana la pauza de pranz. Asadar, daca tweet-ul tau apare la 7:45, e foarte probabil ca Andrei sa il vada, insa nu si Roxana.

Asa ca de ce sa nu publici acelasi lucru de doua ori? Sau de trei ori? Sau poate chiar de mai multe ori?

Poti face acest lucru fara sa deranjezi, modificand putin continutul astfel incat acesta sa fie unic de fiecare data cand il publici.

Reciclarea unei postari va creste de 3-4 ori eficienta ei, prin expunerea in fata unui public mai numeros. In plus, este posibil ca un post sa ajunga viral doar dupa a patra publicare (sau a treia, sau a cincea…).

Creste CALITATEA continutului publicat

social-media-5

Acum ca ai invatat cum sa publici mai mult continut, pasul urmator este sa il faci mai bun, sa cresti calitatea continutului publicat.

Cum faci asta? Simplu:

  1. Foloseste-te de vestile bune!

Conform unui studiu realizat de autorul Jonah Berger, care a examinat in jur de 7.000 de articole publicate de New York Times, stirile pozitive sunt mai predispuse sa ajunga virale.

Un alt studiu, realizat de Ipsos, a stabilit ca 61% dintre oameni dau share informatiilor interesante, 43% informatiilor amuzante si 29% continutului unic.

Continutul care declanseaza emotii pozitive puternice, alaturi de titlurile care starnesc curiozitatea si uimirea, are mai multe sanse sa fie distribuit la scara larga.

  1. Reactioneaza rapid

Daca postezi un tweet legat de Oscaruri in timpul ceremoniei sau in dimineata (ziua) urmatoare decernarii premiilor, e foarte posibil sa ai parte de un numar mare de share-uri. Daca insa te trezesti peste cinci zile cu o observatie legata de marele castigator de anul asta, tweet-ul tau va fi cu siguranta… “old news”. Viteza de reactie este vitala in social media.

  1. Subiecte controversate

Daca un subiect (de interes pentru tine) a impartit lumea in doua tabere (pro si contra) inseamna ca merita sa vorbesti despre el. Cea mai buna solutie este sa te pozitionezi intr-o tabara, sa justifici alegerea facuta si sa…astepti comentariile pozitive si negative –cu siguranta un subiect controversat va avea reactii din ambele tabere.

Dupa lansarea topic-ului, este important sa fii activ, sa participi la discutie.

Iti poti exprima parerea despre un subiect controversat preexistent, sau poti crea tu controversa. Varianta doi se poate dovedi putin mai dificila, insa daca reusesti sa creezi un subiect suficient de puternic, avantajul de a fi cel care l-a adus in discutie pentru prima oara va fi unul imens.

  1. Flateaza-ti audienta!

Fa-i pe cei care te urmaresc sa se simta destepti si rafinati, oferindu-le informatii de prima clasa, relevante, care fac apel la tot felul de studii, statistici sau infografice. Organizeaza concursuri provocatoare, care ii premiaza pe cei mai inovativi!

  1. Fa apel la nevoia de validare sociala

Conform studiului intitulat “Power of Likes”, sansele ca un utilizator sa dea like unui post cresc odata cu numarul de like-uri stranse in prealabil de postarea respectiva.

In cazul articolelor publicate pe blog, ai grija sa fie vizibil numarul celor care au dat like, share, etc. Daca esti la inceput, roaga-ti prietenii sa dea like postarilor, astfel incat numarul like-urilor “prietenesti” sa atraga noi like-uri din partea publicului tinta.