Afacerile mici au fost lovite extrem de serios de pandemia pe care o traversam in aceasta perioada. Sunt mai bine de sase luni de cand toata lumea sufera ca urmare a unei perioade la care nimeni nu s-ar fi asteptat vreodata. Nu este vorba despre o singura persoana, despre o singura companie, un stat sau o tara, ci este vorba despre intreaga lume, in care pare ca totul s-a oprit in loc!

Peste tot pe glob, oamenii resimt o durere atat de mare, atat din punct de vedere fizic si emotional, cat mai ales financiar: se pierd locuri de munca, iar afacerile se prabusesc, nu exista surse de venit nici pentru oameni si nici pentru companii.

Cel mai mare impact al pandemiei este cel resimtit de afacerile mici, afectate atat de grav de pandemie incat nu exista nici o perspectiva de crestere si de promovare catre un nivel superior pentru ele.
Toate strategiile pe care le aveau proprietarii de afaceri mici pentru viitor sunt astazi in zadar, companiile ajungand in termen scurt la punctul din care au pornit.

Chiar si in aceasta perioada tulbure, o raza de speranta exista totusi! Iar aceasta este reprezentata de evolutia tehnologiei si de deschiderea oamenilor catre platformele digitale, tocmai pentru ca marketingul digital joaca un rol crucial pentru existenta si viitorul afacerilor mici.
Marketingul digital da companiilor sansa de a iesi din nou la liman si le ofera o deschidere incredibila catre oportunitati fara precedent, la care nu s-ar fi asteptat niciodata.

Rolul marketingului digital

Fiecare afacere are de infruntat provocari ce tin de viata zilnica obisnuita si trebuie sa vina cu strategii noi, care sa o ajute sa depaseasca eficient aceste dificultati.
Asadar, in aceasta perioada de pandemie, se resimte o nevoie reala de a adopta o schimbare si de a face noi strategii de marketing, care sa propulseze afacerea catre un nivel superior, fie ca vorbim despre afaceri mici, fie despre companii de anvergura.

Marketingul online a aparut si s-a dezvoltat in urma cu multi ani, iar importanta sa pentru dezvoltarea unei afaceri este cunoscuta deja tututor. Acum este, insa, momentul ideal pentru a-l folosi si pentru a nu pierde nicio oportunitate de a-ti dezvolta afacerea, fie ea mica sau mare.
In era digitala, marketingul online este cea mai buna si sigura platforma pentru cresterea notorietatii si pentru a ajunge la tipul adecvat de public.

Marketingul digital este o combinatie de strategii de marketing in toata regula, care include capacitatea brandului de a targeta audientele potentiale si de a le transfoma in clienti loiali, la fel ca in afacerile din viata reala.
Marketingul digital contribuie la generarea de capital de incredere in randul clientilor, prin crearea de interfete prietenoase cu utilizatorii si de strategii care cresc increderea in randul oamenilor.

Proprietarii de afaceri mici au o serie intreaga de oportunitati de dezvoltare, datorita marketingului digital. Ei pot intra in contact cu audienta adecvata si sa isi prezinte produsele si serviciile unice catre potentiali clienti.
Marketingul digital deschide o usa catre un public larg, cu mult superioara reach-ului fizic pe care o afacere online il poate avea catre public.

In aceasta pandemie, providerii de servicii de marketing digital au ajutat extrem de multe afaceri mici sa creasca. Afacerile mici fara prezenta in mediul online au profitat de aceasta platforma si genereaza acum lead-uri sau vanzari in mai putin de sase luni, datorita serviciilor de marketing digital.
Afarerile au crescut extrem de mult si intr-un ritm rapid, datorita prezentei pe platformele digitale, generand o serie intreaga de oportunitati de munca in perioada crizei cauzate de pandemia COVID-19.
Iata in cele ce urmeaza care sunt principalele beneficii ale marketingului digital pentru afacerile mici, cu atat mai mult in perioada de criza pe care o traversam.

Stimularea strategiilor afacerilor mici

Pentru ca pandemia afecteaza deja planurile stabilite de catre afacerile mici, exista o raza mai mica de actiune pentru proprietari. Cu toate acestea, marketingul digital a adus cu sine un nou mod de gandire, scotand la iveala creativitatea nespeculata a proprietarilor de afaceri.

Instrumente ce tin de marketingul digital – precum parametrii analitici – ajuta proprietarii de afaceri mici sa inteleaga exact ce anume cauta oamenii si cum interactioneaza acestia cu afacerea lor. Acest avantaj confera abordarea corecta pentru proprietarii de afaceri, astfel incat sa poate crea strategii castigatoare de business, iar cei care le cauta sau viziteaza afacerea sa cumpere produsele sau serviciile pe care le ofera.
Aceste instrumente sunt ieftine si extrem de eficiente in gasirea publicului adecvat si in targetarea corecta a acestuia.

Marketingul digital a facilitat extrem de mult misiunea crearii unor strategii, urmarirea campaniilor pe care le desfasori si evaluarea pasilor, astfel incat sa poti crea schimbari ce tin de targetarea eficienta.

Mai multi clienti ca niciodata

Audientele de pe platformele digitale nu au limite, si nu exista restrictii cu privire la cat de mult iti poti extinde afacerea. Proprietarii de afaceri mici profita de aceasta oportunitate si isi pot extinde afacerile prin intermediul platformelor digitale, pentru a ajunge la un numar mai mare de clienti.

Un website poate ajunge astfel la clienti de oriunde din lume. Datorita marketingului digital afacerile mici au sanse mai mari de a ajunge la segmente noi de public in zona de furnizare a bunurilor si serviciilor.
De asemenea, costul necesar pentru a ajunge la public in mediul online este mai scazut decat daca ar trebui sa faci o configurare offline a afacerii astfel incat sa ajungi la anumite segmente de public.

Adoptarea schimbarii pentru un viitor mai bun

Pentru e evolua in aceasta pandemie, adoptarea schimbarii este singura cheie catre succes si singurul mod de lupta impotriva pandemiei. Transpunerea afacerilor catre platformele digitale este cheia catre un succes mai mare si catre supravietuirea afacerii, chiar si in perioada de pandemie pe care o traversam.
Afacerile mici adopta schimbarea si isi aduc afacerile pe platformele digitale si desi adoptarea schimbarii vine la pachet cu provocari, cand stii ca aceste provocari se vor traduce in evolutie, nu face niciun pas inapoi!
Marketingul digital promite companiilor mici un boost al evolutiei si dezvoltarii si gasirea parcursului ideal catre dezvoltarea afacerii lor.

Un exemplu in acest sens pot fi afacerile mici care ofera o abordare noua de business. Astfel de afaceri poate ca nu au magazine mari sau depozite in care sa isi desfasoare activitatea, dar ofera cadouri online, buchete de flori in tot orasul sau chiar in tara. Ele lucreaza doar pe platformele digitale si genereaza cifre mari de vanzari, aproape imposibil de imaginat pentru afacerile care functioneaza exclusiv offline. In aceasta pandemie, aceste companii trebuie sa tina cont de respectarea tuturor masurilor impotriva raspandirii COVID-19, astfel incat clientii lor sa ramana mereu in siguranta si sa aiba parte de serviciile pe care si le doresc.

Reach mai mare – cost mai mic

Marketingul digital te va ajuta sa ajungi la mii de clienti cu un buget limitat. Contrar metodelor traditionale prin care poti ajunge la un public anume, marketingul digital iti permite sa ajungi in mod direct la un numar mare de clienti potentiali, interesati de tipul tau de afacere.
Metodele de publicitate traditionale implica alocarea unor sume mai mari de bani si nu ofera garantii ca reclama ta ajunge la audienta corecta, interesata sa iti cumpere produsele si serviciile.

Folosirea inteligenta a timpului

Datorita marketingului digital, companiile mici isi folosesc timpul in mod inteligent implementand cele mai bune strategii pentru a creste notorietatea si pentru a atrage categorii variate de public in perioada pandemiei. Marketingul digital te ajuta sa iei decizii inteligente si sa obtii mai mult profit de pe urma banilor si a timpului investite.

Generarea de locuri de munca

Companiile mici nu reusesc doar sa se dezvolte in perioada pandemiei datorita marketingului digital, ci genereaza si locuri de munca ajungand la persoane prin digital media. Ei targeteaza potentialii clienti si genereaza mai multe lead-uri, ceea ce pare imposibil fara vreo forma de marketing digital.

Afacerile mici confera servicii unice care sunt disponibile in apropiere de clientii lor si ofera servicii la preturi mici. In acest fel ele sunt capabile sa genereze vanzari mai mari si sa ajunga la un numar mai mare de persoane.
Companiile de SEO locale pot auta de pilda afacerile mici si foarte mici sa isi duca afacerile online si sa aiba o prezenta puternica in mediul digital prin optimizarea site-urilor. Astfel de companii pot avea un numar important de angajati chiar si in perioada pandemiei, ceea ce inseamna ca ajuta si afacerile locale si creaza sau intretin si locuri de munca.

Mai mult timp pentru concentrarea pe strategii de marketing digital

Inainte de aceasta perioada, companiile nu se gandeau la strategii de marketing digital, sau poate ca putem spune mai degraba ca aveau mai putin timp sa se concentreze asupra acestui subiect. Dar in perioada pandemiei globale, ei au avut destul timp sa isi planifice in mod eficient strategiile de marketing digital.

Afacerile mici au acum mai mult timp la dispozitie pentru a-si configura in mod eficient obiectivele ce tin de marketingul online si pentru a-si dezvolta afacerea si a o duce la un alt nivel, la care nu s-ar fi gandit niciodata.
Chiar si blogurile mici, fie ele de fashion, de lifestyle sau de orice alt fel, se pot reconfigura in aceasta perioada cu un plus de atentie asupra subiectelor de care oamenii sunt interesati. Instrumentele de marketing digital te pot ajuta sa afli care sunt subiectele de care oamenii sunt mai interesati in aceasta perioada si astfel sa iti reinventezi continutul astfel incat sa fie adecvat cautarilor din aceasta perioada.

Sumar

Folosindu-se de tehnicile, instrumentele si strategiile adecvate ce tin de marketingul digital, chiar si o afacere mica poate evolua si se poate dezvolta pe platformele digitale, pentru ca exista perspectiva de a ajunge la un nivel superior!
In cazul in care proprietarii de afaceri mici nu stiu ca configureze campanii de marketing digital pe cont propriu, exista intotdeauna solutia agajarii unor agentii de marketing digital. Aceste agentii te pot ajuta sa iti duci afacerea in mediul online, respectand un buget stabilit si iti promit cea mai buna expunere pentru afacerea ta!

Sursa: https://www.theweek.in/news/biz-tech/2020/07/07/how-digital-marketing-can-help-small-businesses-during-a-pandemic.html