O decizie care, o data luata, te va urmari pentru o perioada foarte lunga de timp este alegerea unui nume de domeniu. Daca te afli intr-o astfel de situatie, cel mai probabil ai deja o lista de optiuni pentru numele domeniului tau. Insa, ce aspecte practice ar trebui sa iei in considerare inainte de a lua o decizie definitiva?

Criterii pentru alegerea unui nume de domeniu potrivit

Indiferent ca incerci sa pui bazele unui brand, sa-ti muti brandul in mediul online sau infiintezi o companie, trebuie sa alegi cu grija numele domeniului. Acesta are un impact masiv in mediul online in ceea ce priveste CTR-ul, rezultatele pe motoarele de cautare si pe retelele sociale etc. Pe scurt, va influenta intreaga strategie de marketing online.

Inainte de toate, atunci cand auzi numele de domeniu ales, acesta trebuie sa sune precum un brand si cat mai putin generic. Acest lucru presupune ca numerele sau cratimele ar trebuie evitate. Ele sunt utilizate pentru numele de domeniu generice, nu pentru branduri.

Daca alegi un nume generic pentru domeniul unui brand, cel mai probabil va fi greu de tinut minte, iar realizarea unor campanii de marketing va ridica o problema. De asemenea, cel mai probabil, nu va fi un nume memorabil. Grupurile de cuvinte generice sunt greu de tinut minte, prin simplul fapt ca le lipseste autenticitatea.

nume de domeniu

Numele de domeniu trebuie sa fie usor de pronuntat. Poate te gandesti ca usurinta de pronuntare nu este atat de importanta, avand in vedere ca, cel mai probabil, oamenii il vor scrie pentru cautari si il vor accesa printr-un simplu click.

De fapt, usurinta de a pronunta numele domeniului este strans legata de fluenta cognitiva, o predilectie caracteristica oamenilor, datorita careia ne amintim si cream asocieri pozitive cu lucruri care ne vin usor in minte si pe care le putem pronunta fara dificultate. Iar acest lucru include inclusiv pronuntarea pe care o facem in gand. Asadar, daca ai ales un nume de domeniu care impune dificultati la pronuntare, iar oamenii nu-l pot intui, vei pierde fluenta cognitiva si memorabilitatea brandului creat.

Numele de domeniu ar trebui sa fie cat se poate de scurt, dar nu mai scurt decat atat. Din acelasi motiv pentru care usurinta de pronuntare este importanta, la fel este si lungimea numelui de domeniu pe care il alegi. Cu cat are mai putin caractere, cu atat va fi mai usor de reprodus in scris si de pronuntat.

Evita nume de domenii care ar putea fi confunate cu marci inregistrate. Problema majora in astfel de situatii nu este aceea ca se va crea confunzie ci, mai degraba, aceea ca posesorul marcii inregistrate ar putea actiona in instanta pentru solutionarea disputei, in cazul in care considera ca ii este pus brandul in pericol.

Numele de domeniu ar trebui sa fie intuitiv. Daca crezi ca macar o parte din audienta ta ar putea asocia cu usurinta numele domeniului tau cu o vaga idee despre ceea ce le oferi, atunci ai facut alegerea potrivita. Asadar, vei avea nevoie de un nume istet si, in acelasi timp, subtil, care sa iti ajute audienta sa inteleaga despre ce produse sau servicii este vorba.

Foloseste cu grija cuvintele cheie in numele domeniului tau. Includerea cuvintelor cheie in numele domeniului este importanta din punct de vedere al SEO, insa nu este esentiala. Includerea fortata a cuvintelor cheie in numele de domeniu nu este niciodata o idee buna.

Fii pregatit sa te adaptezi! Daca ai ales un nume de domeniu, dar nu este disponibil, ia in considerare sa adaugi un sufix sau prefix. Daca aceasta varianta nu este o optiune, alege extensii alternative.

Asadar, tinand cont de aceste reguli, suntem curiosi sa auzim ce nume ati ales pentru domeniile voastre si daca au functionat sau nu!