Daca in trecut, cand spuneai SEO, raportarea la audienta era un factor practic inexistent, in prezent, cel mai important lucru pentru cresterea performantei SEO a site-ului tau este sa te asiguri ca publici continut de calitate, in conformitate cu nevoile si asteptarile publicului.

audienta

Primul pas pe care trebuie sa il faci catre un continut de calitate este cunoasterea audientei. Nu creezi continut online doar de placere (sper) sau pentru a creste in ochii motoarelor de cautare. Asta inseamna ca scrii pentru oameni, nu pentru robotii Google, iar continutul pe care il publici ar trebui sa fie ceva ce utilizatorii isi doresc sa citeasca si sa distribuie pe retelele de socializare.

In primii ani ai Internetului, meta tag-urile excesiv de optimizate si numarul mare de cuvinte cheie per pagina era o reteta de succes pentru cresterea page rank-ului. Proprietarii de site-uri nu se aratau interesati de faptul ca tehnicile de optimizare faceau textul aproape ilizibil pentru utilizatori, atata vreme cat acestea atrageau atentia motoarelor de cautare. In acea perioada, mai tot continutul era scris pentru robotii motoarelor de cautare si nu pentru utilizatorii umani ai Internetului. Desi traficul era unul bun, rezultatele pentru business-uri intarziau sa apara, deoarece continutul nu se adresa potentialilor cumparatori.

In prezent, Google penalizeaza site-urile care apeleaza la tehnicile pomenite mai sus. Din acest motiv, astazi, cei mai multi dintre proprietarii de site-uri se concetreaza pe continut. Cu un continut valoros – informativ, distractiv, prin care oferi solutii la anumite probleme ale audientei – ai toate sansele sa te bucuri de un trafic bun.

Inainte sa te apuci sa scrii, ar trebui sa faci cunostinta cu publicul tau, pentru a putea vorbi pe limba acestuia. Totul incepe cu o schita a utilizatorului de internet tintit, o reprezentare a caracteristicilor definitorii pentru target-ul tau.
audienta

Portret robot al utilizatorului tintit

Pentru a crea un desen cat mai fidel al utilizatorului caruia i te adresezi, incepe printr-o evaluare a clientilor tai fideli, in care creionezi caracteristicile lor comune. Aspectele surprinse aici variaza de la industrie la industrie.

In cazul in care activitatea ta e de tip B2B (Business-to-Business), ar trebui sa stabilesti daca cititorul tau ideal este:

  • Intr-o industrie anume
  • Intr-un departament specific
  • Intr-o companie de o anumita dimensiune
  • Pe un post de pe un anumit nivel ierarhic
  • Intr-o anumita zona geografica
  • Utilizator al unei anumite aplicatii sau unelte

Daca te invarti in zona B2C, caractesticile citirului ideal ar trebui sa includa factori ca:

  • Sex
  • Varsta
  • Proprietar de smart phone
  • Practicant de sporturi
  • Calatoreste in interes de munca mai mult de 12 ori pe an etc.

Daca deja iti cunosti foarte bine publicul tinta, fa doar o mica recapitulare in minte a caracteristicilor importante inainte de a incepe sa creezi continutul pentru o noua pagina web sau pentru un nou articol pe blog.