design siteDesign site atractiv pentru utilizatori

Traim intr-o lume a aparentelor si, desi nu ne inchinam lor, nu putem sa nu tinem cont de ele. Online-ul este, dupa cum mi-am mai exprimat parerea si cu alte ocazii, o lume a vizualului. Felul in care sunt aranjati pixelii unei pagini de Internet este hotarator pentru felul in care utilizatorii vor interactiona cu pagina in cauza. Asadar, design site neinspirat = potentiala catastrofa din punct de vedere al popularitatii online.

Sa vedem deci cum transformam site-ul in magnet pentru utilizatori, cum il “dichisim” astfel incat sa fie irezistibil pentru cei care misuna nepasatori spatiul virtual.

Design site: cateva tips-uri pentru succes

1. Incorporeaza in design ceea ce vrei sa simta utilizatorii. “Brands stand for something; they have both value and a set of values”. Iar aceste valori trebuie cumva sa se iasa prin “porii” siteului.

2. Consecventa + coerenta. Consecventa se refera la faptul ca elementele de design site trebuie sa cuprinda calitati comune tuturor mediilor de comunicare, online si offline. Coerenta adauga consecventei un element in care oamenii pot crede si caruia i se pot asocia: brandul. Doar legand cele doua elemente, interactiune si brand, poti obtine un design care va facilita o experienta bogata si durabila.

3. Design site pentru interactiune. Brandurile nu mai sunt de multa vreme simpli oratori ai unui mesaj, ci sunt parte dintr-un numar mare de conversatii purtate pe multiple canale.  Designerii trebuie sa inteleaga cat de important este sa creeze un design care sa faciliteze comunicarea, sa realizeze ca toate elementele incorporate in designul site-ului contribuie la vocea, tonul si personalitatea brandului.

4. “Deseneaza” in jurul vocii tale. Job-ul unei echipe de brand este sa modeleze vocea brandului, pe cand cea a unui designer este sa inmoaie pensula in acea voce, pentru a o integra in mod subtil in designul site-ului.

Design site. Concluzia?!

Designul unui site nu este doar despre alegerea inspirata a unei palete de culori, ci este despre construirea unei identitati cu care faci parada in fata lumii. Este o ilustratie a vocii cu care comunici.