Marketing automation incepe treptat sa-si intre in drepturi. Din ce in ce mai multe agentii si companii incep sa vada avantajele si rezultatele strategiilor de marketing automation. 

In medie, 49% dintre companii folosesc marketing automation si mai mult de jumatate dintre companiile B2B (55%) au adoptat tehnologia.

Specialistii sunt de parere ca aceste cifre vor fi in continua crestere, ceea ce inseamna ca marketing automation va avea un impact major pe viitor.

Ce inseamna marketing automation?

marketing automation

Hubspot a atribuit o definitie simpla conceptului de marketing automation:

Pe scurt, marketing automation se refera la un software de automatizare a marketingului. Acest software este conceput astfel incat sa te ajute sa prioritizezi si executi activitatile de marketing intr-o maniera cat mai eficienta si optima.

Definitia explica nucleul marketing automation. Scopul brut al acestuia este de a simplifica si eficientiza eforturile pe care actiunile de marketing le implica.

De ce evolueaza atat de rapid marketing automation

Principalul motiv pentru care marketing automation evolueaza atat de rapid este necesitatea marketerilor de a se adapta la comportamentul consumatorului, care este in continua schimbare. Un exemplu relevant este necesitatea consumatorului de a i se oferi oferte promotionale personalizate si relevante. Iar acest lucru presupune eforturi uriase din partea marketerilor, cel putin pana la implementarea marketing automation, care face acest lucru accesibil oricui.

Atunci cand marketing automation este folosit corespunzator, acesta ofera marketerilor posibilitatea sa ajunga la anumite segmente ale audientei tinta, la un moment specific pentru fiecare segment in parte, in locul potrivit (poate presupune o locatie atat digitala, cat si fizica). Aceste caracteristici sunt de o importanta majora atat pentru marketeri cat si pentru consumatori.

Asadar, marketing automation nu doar ca ajuta marketerii sa obtina rezultate mai bine, dar si sa fie mai eficienti. Conform Nucleus Research:

Marketing automation duce la o crestere a vanzarilor de pana la 14,5% si o scadere a cheltuielilor generale de pana la 12,2%.

Este marketing automation viitorul marketingului?

S-a dovedit ca marketing automation este de real ajutor marketerilor. Si, cu toate ca deja detine numeroase caracteristici, va continua sa fie imbunatatit.

Ce-ti ofera marketing automation

Segmentarea este una dintre caracteristicile principale a oricarui soft de marketing automation. Aceasta permite marketerilor sa ajunga la un anumit public tinta si sa livreze mesaje personalizate.

Marketing automation nu doar ca face mai usoara identificarea segmentelor tinta, dar, in acelasi timp, ajuta la construirea lor. Un sistem bun de marketing automation va furniza detalii despre clienti, care sa ajute la realizarea unor noi segmente tinata.

Optimizarea este, iarasi, o alta caracteristica foarte importanta. Un soft de marketing automation ar trebui sa ajute la optimizarea actiunilor de marketing: campanii de e-mail marketing, campanii de social media, CRM etc. De asemenea, reduce considerabil timpul investit in mod obisnuit in realizarea acestor campanii.

Marketing automation poate oferi, de asemenea, o anticipare a comportamentului pe care clientii il vor adopta, bazandu-se pe comportamentul lor anterior.

Mentionam mai sus ca astazi clientii isi doresc sa primeasca mesaje personalizate. Marketing automation joaca un rol foarte important in ceea ce priveste posiblitatea marketerilor de a livra aceste mesaje personalizate prin intermediul campaniilor de marketing. S-a identificat inclusiv o crestere a ratei conversiilor cu 50% in cazul companiilor B2C realizate cu marketing automation.

Marketing automation iti permite, de asemenea, realizarea campaniilor de marketing pe diferite canale fie ele online sau offline. Aceasta caracteristica este vitala, mai ales ca astazi mediile in care clientii interactioneaza cu mesajele de marketing sunt intr-o continua schimbare. Din aceasta cauza, a defenit din ce in ce mai dificil pentru marketeri sa inteleaga si sa tina pasul cu diferitele canale.

Sa luam un exemplu simplu: sa presupunem sa vrei sa derulezi o campanie de marketing pentru mobil. Modalitatile de a ajunge la clientii tai prin intermediul telefonului mobil sunt numeroase. Poti face acest lucru prin e-mail, de exemplu, sau prin intermediul retelelor de socializare. Marketing automation face posibila realizarea ambelor, utilizand aceeasi campanie.

Sa fie marketing automation viitorul marketingului?