Pentru ca deja trecem de jumatatea acestui an, nu putem sa nu ne intrebam inca de pe acum incotro se va indrepta marketingul de continut, ce trenduri si directii va aduce 2017.

Marketingul de continut: tendinte si directii in 2017

Schimbarile se anunta a nu fi majore, dar semnificative. In ansamblu, marketingul de continut va urma aceeasi ascensiune ca si pana acum. Conform contentmarketinginstitute.com asa va arata marketingul de continut in 2017!

#1 Strategia pentru marketingul de continut

Se pare ca importanta unei strategii documentate si bine puse la punct pentru marketingul de continut va fi in continua crestere. Conform statisticilor, organizatiile care implementeaza astfel de strategii si le imbunatatesc constant, se bucura de mai mult succes.

Chiar daca implementarea unei strategii de marketing de continut pare unul dintre cei mai importanti pasi, acest lucru se intampla adesea numai in teorie. Cei mai multi marketeri acorda in continuare mai multa importanta campaniilor si prezentarii produselor, in loc sa creeze valori reale in jurul produselor si serviciilor.

#2 Marketing in functie de obiective specifice

Una dintre intrebarile esentiale in crearea marketingului de continut este De ce creezi continutul? Care este scopul pe care il urmaresti? Are un impact real asupra consumatorilor si potentialilor clienti? Exista un obiectiv profund dincolo de continut ca simpla componenta in strategia de crestere a vanzarilor?

#3 Importanta vizualului 

Cel mai probabil stii cat de important este vizualul si, in special videoclipul. Cu toate acestea, accentul cade preponderent asupra videoclipurilor virale si nu se depun eforturi prea mari in a livra informatii cu adevarat utile prin intermediul continutului vizual, care va capata o importanta din ce in ce mai mare pe viitor.

De asemenea, este important ca materialele vizuale, in special videoclipurile, sa fie adaptate in functie de canalul utilizat. De exemplu, videoclipurile evergreen au succes pe YouTubepe cand cele scurte si de mare impact sunt mai potrivite pentru Instagram.

#4 Optimizare pentru mobil

Pokemon Go iti spune ceva? Telefoanele mobile castiga teren an de an, din ce in ce mai fulgerator. Daca pana nu demult lipsa optimizarii pentru mobil nu reprezenta o problema care sa impuna impedimente reale, se anunta ca va deveni absolut esentiala. Asadar, continutul creat trebuie sa fie optimizat pentru telefoanele mobile, usor de citit si vizualizat.

#5 Scrisul

Scrisul va conta in continuare, probabil pe viitor mai mult ca niciodata. Desi, in calitate de marketer, ai putea fi tentat sa te orientezi mai degraba spre retelele de socializare sau continut vizual, nu trebuie sa uiti ca, in principal, comunicarea are loc in continuare prin text si ca, in continuare, ne place sa citim povesti.

Asadar, daca scrisul nu se numara chiar printre atuurile tale de marketer, indicat ar fi sa incerci sa-ti dezvolti si imbunatatesti aceasta aptitudine. Cu siguranta vei avea nevoie de ea.

#6 Publicitate nativa

Mai multi specialisti in domeniu au demart deja unele strategii experiment, creand continut autentic si concentrandu-se indeosebi asupra promovarii lui.

De ce este acest aspect atat de important? In urma cu mai bine de 5 ani companiile investeau in proportie de 80% in crearea continutului si numai 20% in promovarea lui. Multi marketeri considera ca acest raport a fost inversat, motiv pentru care se va acorda o importanta deosebita publicitatii native.

#7 Distribuirea si promovarea continutului

Se pare ca marketingul de continut impune hotarat aceasta directie: mai putin continut si mai multa promovare. Datorita cantitatii uriase de continut prezenta astazi in mediul online, nu ne mai putem permite sa cream continut si sa riscam ca el sa nu ajunga in fata audientei noastre.

#8 Cuvinte cheie long-tail

Oamenii nu mai cauta variante de raspunsuri, pur si simplu. Cauta un raspuns care sa vina ca o rezolvare la o problema specifica. Iar Google, Microsoft si Apple vor sa intruneasca noile asteptari si necesitati.

In loc sa accesam un rezultat din lista de cautare, Google si competitorii sai vor sa livreze rezultatul specific, complet si corect. Prin urmare, traficul catre paginile web care ofera raspunsuri lacunare va continua sa scada.

Datorita acestor schimbari, marketerii deja au inceput sa creeze continut in functie de cuvinte cheie long-tail, mai specifice.

Chiar daca aceste directii iti pun in pericol strategia curenta de marketing de continut, este important sa mergi in directia curentului, nu impotriva lui. Implementeaza schimbarile necesare si profita de noile oportunitati care ti se vor dezvalui.