Auzim tot mai des despre SEO în ultima vreme, despre cât de important e să „dai bine” pe lista de rezultate de pe Google, despre cât e de necesară vizibilitatea în mediul online și despre câte și mai câte.

Din fericire, noi nu vrem să subliniem pentru a 1000-a oară ceva ce sigur știi deja, ci vrem să facem un pic mai mult, adică vrem să venim cu idei bune, tehnici eficiente dovedite și sfaturi practice de la specialiști reputați din domeniu care chiar știu despre ce vorbesc.

Recomandari SEO

39 de experți SEO cu autoritate, cu greutate (virtuală, desigur) și-au unit eforturile creatoare, iar noi am compilat recomandările lor… pentru tine.

Iată ce a ieșit:

Fii „mobile friendly„!

Google pare să mizeze totul pe o singură carte… în acest caz e vorba de mobil. Da, Google chiar se uită (dacă putem spune așa) la modul în care site-ul tău este afișat pe mobil, așa că trebuie să optimizezi platforma pentru acest dispozitiv.

Credeai că exagerăm cu prima afirmație? Ei bine, pregătește-te să fii cu adevărat surprins: Google nu doar se uită, ci și judecă și dacă este cazul, penalizează site-urile care fac abuz de mesajele de tip pop-up despre care știm cu toții că impactează experiența utilizatorilor într-un sens indezirabil.

Adaptabilitatea produselor la versiunea mobilă nu mai este un moft, ci o necesitate. Supremația smartphone este responsabilă de această schimbare monumentală de paradigmă la care business-urile trebuie să adere rapid dacă încă nu au făcut-o.

Concret, versiunea pentru mobil trebuie să permită accesarea domeniului utilizat și pentru desktop și să ofere același conținut, dar și același afișaj ca versiunea de computer, devenind astfel „responsive„.

Revenind la Google – chiar mizează totul pe mobil și miza e enormă! Odată cu lansarea Mobile-First Index, relevanța căutărilor efectuate de utilizatori pe mobil va putea fi măsurată cu mai multă acuratețe, așa că nu mai putem vorbi despre opțiune când ne referim la optimizarea site-urilor pentru versiunea de mobil. Te adaptezi sau te retragi!

Pune accent pe viteză!

Viteza de încărcare a paginii e esențială deoarece utilizatorii nu sunt renumiți pentru răbdare. De fapt, statistic vorbind, un utilizator așteaptă cam 4 secunde (nu mai mult!), iar dacă pagina căutată nu se deschide în timp util, pur și simplu renunță la ea. În plus, ca într-o enormă rețea de neuroni (sau o pânză de paianjen elaborată?), lucrurile sunt interconectate. Pentru a optimiza versiunea de mobil a unui site e nevoie să accelerezi viteza de încărcare a paginilor și vice versa.

Un site rapid e bine cotat de Google, dar și de utilizatori, care sunt mult mai susceptibili să acceseze și ulterior să distribuie conținutul site-ului tău dacă se încarcă repede.

Soluții? Sunt nenumărate pornind de la metodele convenționale cum ar fi designul de tip responsive până la AMP (Accelerated Mobile Pages) sau indexarea de tip app, diverse plugin-uri de la WordPress și multe altele.

Investește în arhitectură!

Arhitectura site-ului, desigur! Pentru rezultate ultra-eficiente, e nevoie de eforturi conjugate, așadar tehnicile SEO au mari șanse de a livra dacă sunt acompaniate de o arhitectură fiabilă care împiedică apariția conținutului duplicat și permite navigarea cu ușurință și accesarea facilă a informației de către utilizatori.

Și încă ceva – dacă încă nu ești pe https, acum e momentul să faci pasul întrucât Google Chrome va începe să împartă avertismente în rândul celor care încă sunt atașați de protocolul HTTP.

Https dispune de un algoritm de criptare ce asigură siguranța datelor transmise, dar și mai important pentru noi e că reprezintă un criteriu în procesul de cotare a rezultatelor căutărilor efectuate pe Google.

SEO nu lucrează singur

Am văzut deja că fără viteză, arhitectură și design, SEO are șanse limitate de izbândă. Din fericire, SEO nu lucrează singur, e sociabil, e un veritabil team-player și trebuie tratat ca atare și asociat cu SEM, Social Media, Conținut, Strategie pentru a obține cele mai bune rezultate posibile.

Mai mult, SEO nu se mai limitează la text așa că nu neglija grafica, videoclipurile, prezentările și conținutul multi-media în general. Optmizează imaginile pentru procesul de căutare textuală, dar și pentru căutarea pe bază de comenzi vocale și… pregătește-te pentru Realitatea Virtuală. Dacă aveai impresia că acum suntem în plină eră high-tech, viitorul te va ului!

Folosește instrumentele dedicate SEO!

Optimizează titlurile și metadescrierile asociate paginilor tale web astfel încât să fii sigur că vor atrage toate privirile și se vor distinge din lista interminabilă de rezultate ale căutărilor online… și cere ajutor!

Existe numeroase instrumente pe care te poți baza pentru a analiza cuvintele-cheie și link-urile sau pentru a monitoriza clasamentul paginilor cum ar fi SEMrush (pentru cuvinte) și Ahrefs pentru link-uri. Opțiunile sunt nelimitate!

Link-uri

Apropo de linkuri, ai auzit de conceptul de „backlink„? S-ar părea că ocupă cel mai important rol în procesul de cotare și ierarhizare a paginilor web.

Dar nu vorbim despre orice fel de link-uri aici, ci de unele relevante pentru contextul căutării, adaptate cerinței și (e posibil?) poate chiar intenției utilizatorilor.

Da, ai nevoie de link-uri fiabile, care provin din surse certificate, reputate, nu de link-uri irelevante, indezirabile (de tip spam) sau asociate cu inventare de origine obscură. De ce nu e bun orice link? Simplu, site-ul tău va fi asociat cu link-urile de proveniență îndoielnică și va fi penalizat ca atare de Google.

Soluții? Încearcă Guest Blogging atât din motive referitoare la SEO, dar și pentru a obține mai multă expunere și prin urmare, mai multă audiență, introdu domeniul tău în inventarele cu autoritate din industrie, colaborează cu alți deținători de site-uri și rămâi la curent cu noutățile!

Concentrează-te pe utilizatori!

Nu scrie pentru Google, scrie pentru utilizatori. Vorbeam mai sus despre construirea unei audiențe, a unui public-țintă, dar și despre relevanță.

Conținutul creat trebuie să fie relevant, să aibă o valoare semantică reală, să ofere răspunsuri sau soluții la solicitările utilizatorilor, nu doar să vehiculeze cuvinte-cheie care propulsează site-ul în topul rezultatelor de pe Google.

Observăm că relevanța devine o temă recurentă în povestea de succes a online-ului, așadar, caută să înțelegi intenția utilizatorilor și să contextualizezi conținutul oferit pentru a răspunde nevoilor lor specifice.

Scrie ca nimeni altcineva !

Relevanța se măsoară și în link-uri, dar mai ales în conținut. Vino cu un conținut unic, tratează subiectele abordate în profunzime, documentează-te temeinic și vei vedea că utilizatorii vor știi să facă diferența între amatori și profesioniști.

Nu te concentra exclusiv pe cuvinte-cheie, încearcă să abordezi teme sau subiecte care solicită un răspuns elaborat, în format de tip in-depth. O perspectivă generoasă e oricând binevenită!

Utilizatorii vor aprecia această abordare, la fel și Google care se distanțează treptat, dar sigur de rezultatele bazate pe cuvinte-cheie și se aliniază la tendința super-actuală de contextualizare, de adaptare la cerințe specifice, de depistare și satisfacere a intenției utilizatorilor.

Ca în orice rețetă de succes, accentul trebuie să pice pe calitate și nu pe cantitate așa că nu produce texte pe bandă rulantă, ci publică doar conținutul de care ești mândru. E o regulă atât de simplă, dar totuși atât de des încălcată.

Reciclează conținutul vechi! Sunt melodii care nu se demodează niciodată, la fel și articole vestimentare – de ce nu ar fi la fel și în cazul conținutului?

Verifică periodic vechile postări, vezi care anume au avut succes (măsurabil în trafic, rată de conversie, achiziții, aprecieri, distribuiri, comentarii etc.), „perie-le” puțin, adu-le în sfera de actualitate și reutilizează-le! Mai eficient de atât nu se poate!

Promovare pe toate canalele

Fii creativ și nu te teme să experimentezi noile tehnologii, canalele mixte de mediatizare, rețelele de socializare și diversele strategii SEO!

Nu te baza exclusiv pe Google! Da, acum dictează (ca să nu folosim termenul de monopol), dar lucrurile se pot schimba oricând. Facebook și Twitter, de exemplu, au câștigat mult teren la capitolul știri – numărul celor care urmăresc un buletin de actualități via aceste canale este în continuă creștere și e doar un exemplu.

Traficul de pe Google singur-singurel nu mai e un indicator irefutabil al succesului, așadar construiește-ți strategia printr-un mix de metode  care să includă și  rețelele de socializare, marketing-ul prin conținut, publicitate contra cost etc.

Spionează competiția!

Se spune că trebuie să îți cunoști adversarul ca să îl poți învinge… nimic mai adevărat! Studiază competiția cu mare atenție, vezi ce nu fac bine (și râzi în sinea ta), dar mai ales vezi ce fac bine și copiază fără rușine! Nu la modul textual, desigur.

Studiază metadescrierile competitorilor, poziția în lista rezultatelor afișate pe Google, conținutul propriu-zis, imaginile, grafica, absolut tot și inspiră-te.

Adaptează orice informație utilă pentru a adăuga valoare site-ului tău!

Însă fii precaut – mediul online nu este cu nimic diferit de orice altă comunitate așa că vei avea nevoie și de aliați… pentru expunere, pentru link-uri, pentru mai multă audiență.

Păstrează sau începe să construiești relații profitabile (în sens bilateral) cu formatorii de opinie sau „influencers”, cu bloger-ii și cu reprezentanții marilor comunități din mediul online, doar nu în van se spune că „prietenul la nevoie se cunoaște”.