Un snack este o portie mica de mancare care poate fi consumata rapid si este… irezistibila.

Cercetatorii tin cu el…

Atentie! Daca in anul 2000 durata medie a atentiei utilizatorilor de internet era de 12 secunde, in 2013 el a scazut la 8 secunde. Durata medie a atentiei unui pestisor de aur (engl. goldfish) este de 9 secunde.

Aceasta revelatie a facut ca utilizatorii sa fie bombardati cu…”snackable content” (idei mari oferite intr-un format care le face accesibile in pauza de masa). Pentru ca e vital sa ajungi la clienti si sa le transmiti ceea ce doresti, cateodata trebuie sa condensezi informatia astfel incat aceasta sa fie usor de asimilat de acestia intr-un timp scurt.

snackable-content_1280x600

Ne place continutul video: 90% din traficul de internet este reprezentat de continutul video. Insa daca vrei ca utilizatorii sa vizualizeze un videoclip cap-coada, ar trebui ca acesta sa nu aiba o lungime mai mare de 2.7 minute – timpul mediu pe care utilizatorii sunt dispusi sa il dedice unui singur videoclip pe internet.

Neil Patel a concluzionat in una dintre cercetarile publicate pe blogul lui, Quicksprout, faptul ca Google prefera postarile lungi pe bloguri, insa, sincer acum, nu-i asa ca de multe ori infograficele cu un design interesant si meme-urile creative ti se par mai atragatoare decat un articol de 3000 de caractere?

plictisita

Ce trebuie sa stii inainte de a publica online

  • Creierul uman este vizual – proceaseaza imaginile de 60.000 de ori mai rapid decat textul
  • Atentia noastra este mai mica decat a unui pestisor de aur
  • Aproape 50% din creierul tau este implicat in procesarea elementelor vizuale
  • 70% dintre toti receptorii senzoriali se afla in ochi
  • Receptam la nivel senzorial o secventa vizuala in mai putin de o zecime de secunda

golden-fish-buy-it

 

6 caracteristici importante pentru “snackable content”

Atunci cand li se cere sa ofere o definitie pentru “snackable content”, cei mai multi marketeri spun: “Il recunosc atunci cand il vad.”

Conceptului de “snackable content” ii lipsesc parametri clari, asadar sensul lui a devenit unul subiectiv.

In linii mari:

Snackable content = continutul gandit pentru a fi consumat cu usurinta de audienta.

Formatul continutului il face mai usor de consumat si de partajat.

Ne-am oprit la 6 factori care transforma continutul in snackable content. Nu e musai ca toti 6 sa fie prezenti pentru o singura bucata de continut, insa e important sa ii cunosti pe toti:

1. Povestea

Articolul tau spune o poveste sau doar… vinde un produs? Chiar si structura cea mai simpla de poveste (inceput, mijloc, sfarsit) te poate ajuta sa creezi continut atragator pentru audienta.

story-content-marketing2. Titlul

Un titlu inspirat atrage atentia cititorilor, precum si atentia lui Google. Este esential sa tii cont de o strategie editoriala atunci cand scrii – continutul si titlurile trebuie sa faca parte dintr-un plan mai mare si nu doar sa fie mici “sclipiri” izolate.

Alte practici de tinut minte atunci cand redactezi titlul este sa te limitezi la putine cuvinte, sa le pui cititorilor o intrebare sau sa alegi un numar ciudat pentru o lista de sfaturi.

Titles13. Imagini

Cercetatorii ne spun ca procesam mai repede imaginile decat textul. Pe langa faptul ca reduc numarul de cuvinte, imaginile capteaza atentia si interesul utilizatorilor de internet, facandu-i mai dornici sa invete lucruri noi. Imaginile ajuta de asemenea continutul sa iasa in evidenta pe retelele sociale.

Atunci cand un articol include fotografii relevante sau infografice, acestea aduc multe click-uri. O vizita scurta pe BuzzFeed te poate ajuta sa intelegi cat de importante sunt imaginile pentru continutul viral, cat de mult cantaresc in reteta castigarii atentiei utilizatorilor de internet.

Imagini4. Partajarea

Conform ShareThis, utilizatorii de internet distribuie mai mult de 5.5 milioane GB de continut zilnic. Butonul “Share” este, dupa cum cu siguranta iti imaginai, extrem de important pentru succesul marketingului de continut. Un articol care nu este usor de citit poate fi un adevarat “turn off” pentru cititorul care vrea sa isi imbogateasca mintea rapid cu cateva informatii interesante si care cu siguranta nu va da click pe butonul share.

Social-share-buttons5. Design grafic

Chiar si cea mai interesanta bucata de continut poate da gres daca nu se bucura de un design grafic bun. Creeaza un mix de elemente estetice si de utilitate pentru a-I atrage pe cititori si ajuta-i astfel sa parcurga usor continutul si sa il consume.

3d-graphics-car6. Flexibilitate

Continutul inteligent este cel care poate fi accesat pe platforme multiple, fara ca experienta consumatorului sa fie afectata. Foarte multi utilizatori navigheaza online pe smartphone: in drum spre birou, in pauza de masa, in vacante etc. Accesibilitatea in mediul online mobil este asadar una dintre caracteristicile esentiale ale continutului snackable.

mobil

Chiar si continutul lung poate fi…”snackable”

Probabil ai observat ca nu am precizat cat de lung ar trebui sa fie continutul. Daca exista continut care poate fi consumat ca un snack de utilizatori, ei bine… cu putin talent poti servi audientei si continut care sa fie consumat ca o masa cu trei feluri, cu conditia ca el sa fie nespus de delicios.

Secretul in cazul continutului snackable lung este sa nu ii plictisesti pe cititori. Insereaza imagini, videclipuri, quote-uri, in cadrul bucatii de continut pentru a o face mai usor de parcus.

Continutul calitativ este reusita comuna a editarii, design-ului si constructiei. Tine minte aceste trei elemente atunci cand creezi continut (mai ales atunci cand creezi “snackable content”) pentru ca acesta sa se bucure de succes.

continut-lung

Snackable content – Continut de rontait

Cu totii adoram sa rontaim. Recunoaste! Nimic nu se compara cu placerea rontairii unei cutii de Pringles. Acelasi lucru este valabil si pentru continut. Sa luam Twitter, de exemplu. Cine s-ar fi gandit ca un mediu in care continutul nu trebuie sa depaseasca 140 de caractere va schimba felul in care comunicam intre noi pe internet? Disciplina pe care a impus-o Twitter in ceea ce priveste limina superioara de caractere a continutului distribuit a reusit sa transforme felul in care comunicam online.

snacks1

Scurt si la obiect: Intr-o lume suprasaturata de informatie, comunicarea trebuie sa se concentreze pe aspectele esentiale ale mesajului.

Ia exemplul Buzzfeed, Tumblr sau Pinterest, care ne ofera gif-uri, meme-uri sau videoclipuri scurte, usor de consumat si atractive pentru utilizatori.

Forme de “snackable content”

Vine

Vine este o aplicatie detinuta de Twitter prin care poate fi distribuit continut video de maxim 6 secunde. Desi pentru multi crearea de continut video poate parea un proces lung si anevoios, cu Vine video recording lucrurile sunt chiar foarte usoare. Brandurile, in special, au inhatat oportunitatea si au creat reclame video scurte, de marimi care le fac usor de partajat, si care transmit mai bine mesajul decat imaginile.

Twitter_Vine_Videos

Haiku

Una dintre cele mai frumoase si creative forme de continut scurt, usor de partajat, este Haiku, cea mai scurta specie literara japoneza. Compusa din trei linii simple, Haiku poate de multe ori sa transmita mai mult decat un discurs intreg. New York Times are un blog dedicat scrierilor de tip Haiku, realizate de un algoritm informatic care le compune din intreg continutul publicat pe site.

haiku

Gif-uri

Fotografa Jamie Beck de la Cinemagraphs a reusit sa capteze esenta notiunii de Gif atunci cand a spus ca acesta este “o fotografie care este inca in viata”.

Gif-urile dateaza inca din primele zile ale Internetului, mai exact din 1987, cand CompuServe a dezvoltat “graphics interchange format”. Insa fenomenul anilor ’80 a prins din nou viata pentru a lua cu asalt retelele sociale, cum ar fi Tumblr. De la aparitia pe site-uri dedicate special acestui tip de continut si pana la prezenta pe site-uri care il folosesc ocazional, Gif-ul a devenit fara doar si poate un instrument pretios pentru marketerii de continut.

Meme-uri

Richard Dawkins este cel care a inventat acest nume in cartea publicata in 1976, “The Selfish Gene”. Insa cine s-ar fi asteptat ca “Meme”-ul sa devina o senzatie a culturii pop? De la animale si pana la politicieni, meme-urile spun tot ce trebuie spus, insa in cuvinte putine.

Daca te gandesti sa creezi un meme, incearca sa faci ceva de impact pentru audienta ta (in locul unor desene idioate)! Google spune ca cel mai bun mod prin care poti sa creezi un meme este sa gasesti ceva familiar publicului tau si sa il prezinti intr-o lumina noua.

meme-maladie-internet

Imagini

E mai probabil ca un utilizator sa distribuie o imagine decat un fragment de text, lucru care explica de ce traficul Imgur, site-ul cu imagini care a facut parte din Reddit, eclipseaza in acest moment traficul atras de Reddit.

Oamenii retin 10% din ce aud, 80% din ce vad si fac si 20% din ce citesc. Si atunci, cum ar putea imaginile sa lipseasca din repertoriul continutului?

Snackable-content-1