tehnici de promovare

Tehnici de promovare a site-ului. Sumar

Promovarea unui site reprezinta cel mai important pas pe care trebuie sa il faci, dupa decizia de a activa in mediul online, adica dupa crearea site-ului. Exista numeroase tehnici de promovare, despre care am tot vorbit pana acum si care graviteaza in jurul marelui SEO (Search Engine Optimization). Daca iti imaginezi site-ul tau ca fiind un magazin traditional, offline, cu siguranta iti doresti ca el sa fie pozitionat pe o strada importanta, cu mult trafic, nu pe o straduta laturalnica, unde oamenii nu te pot gasi.

Intorcandu-ne in online, e normal sa iti doresti ca site-ul sa aiba o vizibilitate buna, pentru a fi vizitat de cat mai multi utilizatori. Cum mai mult de jumatate din traficul site-ului este generat de motoarele de cautare, nu este greu de inteles de ce tehnicile SEO sunt atat de populare in mediul online.

Sa sumarizam deci cele mai importante tehnici de promovare a unui site:

1. Tehnici de promovare SEO: motorul de cautare trimite roboti- “spiders” care indexeaza continutul paginilor tale- carora trebuie sa le lasi “indicii” pentru a te gasi.

2. Tehnici de promovare offpage (Link Building): inscrierea site-ului in directoate, link exchange, comunicate de presa etc.

3. Tehnici de promovare prin Social Media: bloguri, social networking, forumuri, social bookmarking;

4. Email marketing: newsletter-uri;

5. Tehnici de promovare creative: tin de creativitatea fiecaruia si se refera la gasirea de “momeli” pentru utilizatorii de internet, fara a uita ca acestia au vazut multe in spatiul online, si nu sunt foarte impresionabili.

Iata doua dintre cele mai utilizate tehnici de promovare creative:

1. Concursuri online. Stiu, online-ul este plin de concursuri de tot felul, insa adevarul este ca oamenii adora sa primeasca ceva gratis. Un concurs bine pus la punct, cu o tema interesanta si premii motivante, va genera cu siguranta mai mult trafic decat in mod obisnuit pe site-ul tau. Cu cat este mai creativ si mai amuzant, cu atat va avea mai mult succes.

2. Joculete virale. Cine nu a auzit de Farmville? Joculetul, lansat acum cativa ani pe Facebook, a crescut spectaculor numarul userilor pe Facebook. Gandeste-te si tu la un astfel de joculet, pe care sa il integrezi intr-un mecanism viral, pentru a-ti creste numarul de utilizatori pentru site.

Pe langa acestea, poti dezvolta si alte tehnici de promovare creative, pe care le poti testa in mediul online, fara a face prea multe sacrificii financiare. Vorbim de un mediu deschis in fata noutatii, in care poti da frau liber imaginatiei si creativitatii in scopul de a strange o audienta cat mai mare. 😉