De fiecare data cand discut cu diverse companii despre posibilitatile bazate pe Cautare sau Social Media ale acestora de a atrage noi clienti sau de a-si atinge alte tinte legate de comunicarea online, ajungem pana la urma la continut. Orice suma investita in mediul online nu reprezinta decat bani aruncati pe fereastra, daca la baza investitiei nu sta si crearea unui continut valoros. Valoros pentru cine?, veti intreba. Puterea in mediul online este a Internautului, el este cel care alege sa-ti acorde increderea lui sau nu.

Avem nevoie de continut valoros?

Multe companii inteleg nevoia de a avea o prezenta online si isi construiesc cate un web site. Pentru cei mai multi, dezvoltarea unui site este un eveniment ce se termina odata cu publicarea acestuia. Uneori procesul este continuat de publicarea catorva actualizari, insa bugetele de online marketing sunt mici, iar companiile sunt superficiale: pentru cele mai multe actualizarile se reduc la postarea sporadic a catorva stiri. De obicei, cand discutam despre valoarea de marketing a unui asemenea site, aceasta este egala cu zero.

Continut - cu cat publicam mai des, cu atat cresc sansele de atragere a clientilor

Continut - cu cat publicam mai des, cu atat cresc sansele de atragere a clientilor

Pentru companiile ai caror competitori si clienti sunt activi online publicarea de continut valoros in mod constant este o misiune critica. “Noi nu avem nimic nou de publicat” nu trebuie sa existe pe buzele niciunui angajat preocupat sa invete care sunt nevoile clientilor sai, preocupat sa cunoasca ce este nou in industria pe care o reprezinta sau care sunt cele mai noi solutii pentru a oferi cele mai bune produse si servicii.
Daca cei angajati pentru a asigura succesul online al unei companii nu au competentele sau resursele necesare de a transforma un site intr-un generator de lead-uri, atunci nu exista decat o singura solutie: angajarea unor consultanti interni sau externi care pot sa performeze si sa managerieze schimbarile necesare.

Cum cream continut valoros?

Atunci cand argumente rezonabile sunt prezentate, cei mai multi detinatori de site-uri sunt de acord ca a crea si a promova continut valoros are sens, insa importanta rolului pe care continutul il joaca in Online Marketing si PR nu trebuie supraestimata. Atingerea obiectivelor este o munca ce se desfasoara in timp, o munca ce implica atat creatorul de continut, cat si organizatia pentru care este creat continutul. Nu exista o reteta a succesului “peste noapte”. Este nevoie de un angajament, un plan si de putina incredere.

Am sintetizat mai jos zece pasi ce ar trebui urmati pentru a crea continut valoros:

  • Stabilirea obiectivelor – nu poti face nimic daca nu ai un obiectiv care se te puna in miscare.
  • Cunoasterea clientilor tinta – Pe cine incerci sa atragi, ce ii caracterizeaza pe clientii tai? Cunoaste nevoile clientilor tai si gandeste-te cum le poti satisface.
  • Cuvinte cheie – Ce cuvinte cheie descriu cel mai bine cererea pentru produsele si serviciile tale?
  • Software si oameni – Afla ce stiu oamenii tai sa faca pentru optimizare si promovare online. Afla daca exista programe prin care sa se analizeze performanta cuvintelor cheie in motoarele de cautare.
  • Planificare editoriala – Suna urat, dar trebuie s-o faci si pe aceasta. Odata ce incepi sa publici, stabileste-ti un calendar pentru creare continut, optimizare, promovare si masurare. Respecta acest plan!
  • Planificare SEO – Da, din nou planificare. Oricine este responsabil de crearea continutului trebuie sa detina si un plan de cuvinte cheie pe care se le atace, precum si cunostintele necesare de SEO pentru a sti cum s-o faca. Optimizarea SEO nu poate lipsi din crearea continutului.
  • Dezvolta continut in afara site-ului – Banuiesc ca deja o faci, insa intotdeauna este loc de mai bine. Incearca sa ajungi la potentialii client acolo unde se afla, nu lasa totul pe seama Marketingului Online.
  • Socializeaza – Facebook, Twitter, Linked In etc. sunt cuvinte ce nu trebuie sa-ti lipseasca din vocabular.
  • Promoveaza – Continutul trebuie promovat pe retelele de socializare. Fa-o ca parte din planul tau editorial.
  • Masoara si optimizeaza – Urmareste ce merge si ce nu merge, testeaza si imbunatateste mereu. Asa cum ti-am mai spus, nu este un job de trei zile.

Sper ca vei gasi aceste informatii folositoare. Daca doresti sa afli alte informatii folositoare legate de creatia continutului, promovarea si optimizarea acestuia, contacteaza-ne!