continut viral

Vrei sa creezi continut viral pe retelele de socializare?

Dintre toate problemele pe care le au creatorii de continut, una pare sa fie mai mare: ce e de facut pentru ca impactul pe care il are continutul publicat sa fie…viral?

Cum pui eticheta de viral pe continutul publicat de tine?

Iata 6 elemente care te pot ajuta sa cresti potentialul viral al continutului:

1. Nevoia de confirmare. Dintre doua titluri de tipul: „10 obiceiuri pe care ar trebui sa le deprinzi” si „10 obiceiuri care iti fac rau”, al doilea este cel care starneste mai mult interes. De ce? Pentru ca avem nevoie de siguranta ca ceea ce facem e okay, avem o nevoie continua de confirmare (oricat de mult am ascunde acest lucru).

Am invatat sa ne raportam la anumite tipare si avem nevoie sa verificam continuu daca ne incadram sau nu in noile „legi” ale lumii social-virtuale. Titlurile care acceseaza nevoia de confirmare, de apartenenta functioneaza ca un carlig pentru ochii cititorilor, care apoi simt nevoia sa impartaseasca cele citite.

2. Citim doar 20% din continutul de pe o pagina – fa-ti continutul usor de citit!

„In medie, utilizatorii citesc cel mult 28% din continutul de pe o pagina, cel mai probabil 20%” ~ Jakob Nielsen

Schematizeaza continutul, foloseste-te de liste, de bullets, pentru a sublinia pasajele importante, astfel ca cititorul sa capteze in cele 20% cea mai buna bucata de continut.

3. Toti vrem sa invatam lucruri noi. Unul dintre elementele cu cea mai mare greutate pentru o continut este nivelul de „utilitate practica”.

Asadar, include in continutul pe care il publici sfaturi practice, si ii vei creste astfel serios potentialul de a deveni viral.

Graficul publicat de SEOmoz este destul de graitor:

continut viral

4. Nu uita de butoanele de Share! Chiar daca indemnul iti poate parea de la sine inteles, ai fi surprins cati subestimeaza puterea butoanelor destinate distributiei pe retelele de socializare.

Ai grija ca acestea sa fie evidente si usor de accesat! Foloseste un plugin care iti place si ai grija ca butoanele de Facebook si Twitter sa ocupe primele pozitii.

5. Lungimea continutului si potentialul lui de a devenit viral merg mana in mana. Continutul de tip fituica nu este cea mai buna alegere daca vrei sa strangi un numar mare de share-uri. Atunci cand continutul de tip text intra in ecuatie (adica nu iti bazezi opinia pe poze sau clipuri video), ar trebui sa nu fii zgarcit cu numarul de cuvinte folosite.

Cea mai mare provocare, atunci cand alegi sa scrii un articol lung este pastrarea calitatii continutului de-a lungul intregului articol.

6. Consistenta si autoritate – experienta isi spune cuvantul cand vine vorba de calitatea continutului publicat. Cand spunem content marketing nu spunem numai talentul de a imbina armonios cuvintele, ci facem referire la mult mai multe calitati pe care ar trebui sa le detii, calitati pe care le dobandesti in timp, ce vin odata cu experienta. Perfectioneaza-ti stilul, cautandu-ti inspiratia in materiale de calitate. Doar asa vei deveni o voce importanta in mediul online.