Daca inca mai crezi ca Facebook si Twitter sunt alfa si omega instrumentelor de marketing in social media, mai gandeste-te o data! Specialistii in marketing digital iti recomanda sa urezi bun venit la masa de joc celui care va deveni cel mai bun prieten al afacerii tale: Pinterest si conturile sale de business.

Conform BlogPR, 80% dintre Pinurile de pe Pinterest sunt de fapt Repin-uri, ceea ce inseamna ca vorbim despre o platforma care pune pret pe continutul partajabil. Durata medie de viata a unui Pin este de trei luni, ceea ce este mult mai mult decat a unei postari pe Facebook, unde media de viata este de 5-6 ore, sau a unui tweet pe Twitter, unde durata medie este de 15-20 de minute.

De cand Facebook a cumparat Instagram, Pinterest a devenit foarte popular pentru marketingul de afaceri. Si pe buna dreptate! Daca o crestere de 30% a numarului de conturi de Pinterest in ultimul an nu este un semn ca afacerea ta trebuie sa se alature celor peste 250 de milioane de utilizatori activi lunari, oare ce te-ar mai putea convinge?
Dincolo de obsesiile fata de destinatii exotice de vacanta si de mancare gourmet, adevaratul punct forte al Pinterest sunt functiile integrate pentru conturile de business. Fa-ti, asadar, un cont de business pentru afacerea ta si vei avea parte de functii suplimentare de marketing, cu ajutorul carora sa-ti promovezi brandul pe una dintre platformele de social media cu cea mai rapida crestere si incredibil de populara.

Avantajele conturilor de business pe Pinterest

Daca nu ai deja un cont, sau daca ai doar un cont personal, vei avea nevoie sa te inregistrezi pentru un cont oficial de Pinterest pentru afaceri, astfel incat sa te bucuri de potentialul complet al puterii de marketing a Pinterest. Cu un cont de business vei avea parte de:

Termeni si conditii diferite

Termenii si conditiile de utilizare a Pinterest sunt putin diferite pentru un cont de business, asa ca asigura-te ca citesti printre randuri. Diferenta vine din faptul ca vei folosi contul in scop comercial. Vei avea in continuare aceeasi Politica de Utilizare Acceptabila si Politica privind Eticheta Pinurilor, insa exista si alte cateva recomandari pentru utilizarea comerciala.

  •  Nu promova spamul “cerand participantilor sa comenteze in mod repetat”.
  •  Nu “lansa o tombola in care fiecare Pin, Repin sau like sa reprezinte un entry si nu cere utilizatorilor sa voteze cu un Repin sau cu un like”.
  •  Nu face concursuri, tombole sau promotii “prea des”.
  •  Nu “sugera ca Pinterest iti sponsorizeaza sau sustine” afacerea.

Materiale Educationale de Marketing

Pinterest nu iti ofera doar platforma, ci creaza si materialele educationale de marketing pentru a te invata sa ii maximizezi eficienta in vederea promovarii afacerii tale.

Platforma ofera:

  •  Resurse de business: instrumente, informatii, ghiduri cu privire la cele mai bune practici, pentru a-i ajuta pe creatori sa profite la maxim de Pinterest;
  •  Comunitatea de business a Pinterest: un loc in care creatorii si afacerile se pot sustine unele pe altele.

Acces la Pinterest Analytics

Pinterest Analytics este una dintre cele mai noi si mai minunate caracteristici ale unui cont Pinterest pentru afaceri. Atunci cand iti verifici contul, obtii acces la informatii importante referitoare la urmarire. Vei putea vedea astfel ce strategii si continut functioneaza, astfel incat sa-ti poti imbunatati constant marketingul.

Pin-uri detaliate, cu mai multa informatie decat Pin-urile obisnuite

Exista cinci tipuri diferite de Pin-uri detaliate, toate cu mai multa informatie decat un Pin obisnuit, pentru o putere serioasa de vanzare. Ele includ pretul in timp real si update-uri de stoc, link-uri directe catre site si locatii pe harti interactive. Mai multe detalii mai jos, in strategia pe baza de Pin-urilor detaliate.

Acces la urmatoarele instrumente si functii

Pinterest a promis cateva instrumente noi in viitor, adresate exclusiv conturilor de business. Incepand de acum, acestea includ Pin-uri care pot fi cumparate pentru e-commerce, Pin-uri Promovate, butonul Pin It si Widget Builder. Pe masura ce vor fi adaugate instrumente noi, poti sa te mentii informat cu ajutorul newsletter-ului Pinterest.
Setari diferite
Vei folosi numele afacerii tale, in loc de formula tipica nume si prenume, ceea ce inseamna ca un cont de Pinterest nu va avea o legatura automata cu contul de Facebook, astfel ca ar fi indicat sa adaugi un tab de Facebook pe home page-ul de pe Pinterest.

Cum sa creezi Pin-uri populare din contul de business de pe Pinterest

Pin-urile pe care le adaugi pot genera implicare pentru afacerea ta daca le gestionezi corect.
Social Media Examiner a descris Pinterest ca fiind un motor vizual de cautare. La fel ca atunci cand scrii articole de blog sau postezi pe contul de business de pe Instagram, ideea la Pinterest este sa creezi un continut care sa fie cautabil. Daca nu este cautabil, nu va fi nici gasit si nici vazut.
Prin urmare, inainte de a face un Pin, trebuie sa intelegi cultura Pinterest, sau ce anume cauta urmaritorii tai si sa inveti cum sa creezi Pin-uri populare.

1. Creaza Pin-uri in cele mai populare categorii

Daca stii care sunt cele mai populare categorii Pinterest, atunci vei sti mai bine care panouri (board-uri) vor functiona in cazul afacerii tale.
Majoritatea utilizatorilor Pinterest, mai exact 71,1% , sunt femei. Utilizatorii barbati reprezinta doar 14,9% din public. Postarile Pinterest sunt impartite pe categorii, astfel ca daca afacerea ta nu are nimic de-a face cu proiectele DIY, nu ai de ce sa iti faci un panou dedicat artei lipitului cu pistolul cu lipit. Alege panourile cele mai relevante si populare!

2. Foloseste imagini care functioneaza

Doar o analiza rapida a Pinterest si va fi clar cat de vizual este un site. Cu un astfel de accent pus pe impactul vizual, imaginile tale sunt piatra de temelie a oricarui Pin pe care il distribui.
Ce face ca Pin-urile de top de pe Pinterest sa fie atat de populare?

  •  Imaginile clare, cu rezolutie mare, sunt mai atragatoare vizual si mai profesionale.
  •  Imaginile mai luminoase au de 20 de ori mai multe Repinuri decat cele intunecate.
  •  Imaginile fara chipuri au cu 23% mai multe Repinuri.
  •  Imaginile simple si clare evidentiaza mesajul Pinurilor.

3. Foloseste dimensiunea optima a unui Pin

Toate Pin-urile au aceeasi latime, si o lungime nelimitata. O dimensiune buna pentru un Pin standard este de 736×1102 pixeli, adica nici prea mare, nici prea mica. Sablonul Pinterest al Canva are aceasta dimensiune, facand mult mai usoara dimensionarea imaginilor.

4. Foloseste Instructografice

Uneori e bine sa profiti de faptul ca ti se permite o lungime mai mare. Termenul “instructografic” a fost inventat de Pinterest, fiind de fapt o alta denumire pentru infografice. Ele sunt populare datorita naturii lor DYI, foarte apreciata pe Pinterest.

Cum sa ai Pin-uri vazute si distribuite: Optimizarea Pin-urilor

Una e sa creezi un Pin fantastic si cu totul alta sa faci in asa fel incat acest Pin sa fie vazut si distribuit. Nimeni nu iti va gasi Pin-ul daca nu il optimizezi pentru implicare.

Cel mai bun moment pentru un Pin

Cel mai bun moment pentru a posta un Pin depinde de obiceiurile publicului tinta, asa ca ar trebui sa testezi si sa afli care sunt orele optime de postare specifice publicului caruia i te adresezi. In medie, cele mai bune ore pentru a posta sunt cuprinse intre 14.00 si 16.00 si 20.00-1.00. In plus, o cercetare HubSpot spune ca cel mai bun moment din saptamana pentru a posta este sambata dimineata.

Faciliteaza fixarea continutului din site-urile tale

Adauga un buton Pin It la orice imagine de pe oricare dintre site-urile tale sau la aplicatia de telefon direct prin Pinterest. Daca utilizezi WordPress, ai la dispozitie un plugin pentru butonul Pinterest Pin It.
Aceste butoane usor de integrat directioneaza vizitatorii site-ului fie catre contul tau de Pinterest, fie sa fixeze continutul site-ului tau pe conturile lor. Daca nu ai aceste butoane, sunt putine sanse ca site-ul tau sa genereze orice fel de interactiune cu contul de Pinterest.

Conecteaza-te cu alte platforme de social media

Nimeni nu isi doreste sa fie nevoit sa o ia de la capat cu castigarea de followeri atunci cand isi creaza un cont nou de social media. Cu atat mai mult cand e foarte usor sa-ti conectezi conturile de Instagram, Youtube si Etsy la contul de Pinterest pentru afaceri.
In acest fel vei putea sa obtii mai multi urmaritori, conectandu-te cu cei pe care ii ai deja in alte platforme. De asemenea, te va ajuta sa iti distribui continutul intre platforme, astfel incat sa poata fi vazut de mai multe persoane. Vei avea, asadar, mai multe butoane relevante in contul de Pinterest.

Pentru a-ti conecta conturile de social media:

  •  Mergi la setari, in meniul derulant;
  •  Intra in sectiunea Claim;
  •  Conecteaza-ti conturile apasand butonul Claim.

Distribuie Pin-urile in newsletter

Scapa de problema de a-i face pe oameni sa-ti gaseasca Pin-urile, trimitandu-le direct catre ei. Newsletterul este locul ideal in care poti adauga cateva dintre cele mai recente Pin-uri si astfel sa directionezi abonatii catre contul tau de Pinterest. Iata o idee:
„Cele mai populare Pin-uri ale noastre din aceasta saptamana. Acceseaza contul nostru de Pinterest pentru mai multe!”

SEO pentru Pinterest

Pentru ca Pin-urile tale sa fie descoperite de publicul tinta va trebui sa folosesti o strategie de SEO. Nu-ti face griji, nu vei avea nevoie de prea mult timp pentru a-ti optimiza Pin-urile pentru cautarile Pinterest. Nu trebuie decat sa urmezi cativa pasi:
Pasul 1. Fa un research pentru cuvintele cheie. Incearca un instrument precum Google AdWords Keywords Planner pentru a gasi cuvinte cheie populare cu legatura cu afacerea si cu Pin-urile tale.
Pasul 2: Adauga cuvantul sau cuvintele cheie la titlurile Pin-urilor.
Pasul 3: Adauga cuvantul sau cuvintele cheie la descrierile Pin-urilor.
Pasul 4: Adauga cuvantul sau cuvintele cheie la numele fisierelor de imagine ale Pin-urilor.

Ca de fiecare data cand vorbim despre SEO, va trebui sa fii atent sa nu sune prea optimizat cu cuvinte cheie. Nu adauga trei cuvinte cheie in titlu si descriere asa cum ar face un robot. Optimizeaza in asa fel incat sa sune uman, adaugand pur si simplu un cuvant cheie puternic in contextul adecvat.

Foloseste un Call-to-Pin

La fel cum folosesti un Call-to-Action intr-un anunt, un Call-to-Pin va creste semnificativ angajamentul Pin-urilor. In descrierea Pin-ului, poti adauga ceva de genul: “Repin pe panoul tau de inspiratie”.

Implica-te pentru a construi relatii si pentru a castiga noi urmaritori

Daca ai aflat care sunt tipurile populare de Pin-uri si cum sa faci in asa fel incat Pin-urile tale sa fie vazute, urmatorul pas in marketingul pe Pinterest este sa iti folosesti Pin-urile pentru a construi relatii cu followerii si cu influencerii, care iti vor creste reach-ul.
Asa cum probabil stii deja, un reach mai mare inseamna mai mult succes.
Stiind ce anume cauta utilizatorii Pinterest atunci cand urmaresc alte conturi vei putea sa le oferi ceea ce isi doresc si astfel sa iti maresti numarul de urmaritori. Nimanui nu ii strica sa poata citi putin gandurile…

Un studiu despre Pinterest al Universitatii din Minnesota a descoperit ca exista trei factori principali de care tin cont utilizatorii Pinterest in procesul prin care decid daca sa urmareasca sau nu un cont:

  •  Cate conturi urmaresti si cate conturi te urmaresc pe tine;
  •  Cate Pin-uri ai;
  •  Cate panouri ai.

Pentru a stapani acesti factori si pentru a construi relatii pentru a avea un reach mai mare, trebuie sa faci urmatorii pasi.

Posteaza frecvent

Pentru a avea mai multi urmaritori pe Pinterest trebuie sa postezi intre 5 si 30 de Pin-uri noi in fiecare zi. Ai grija sa nu repostezi continutul altora si atat, ci sa pui si Pin-urile tale unice cu continut propriu.
Evita o gafa majora pe Pinterest: nu posta toate cele 30 de Pin-uri noi in 5 minute. Imparte-le pe durata unei zile. Iar daca ai un cont de business, iti vei putea chiar programa Pin-urile.

Implica-te cu urmaritorii, raspunde comentariilor

La fel cum raspunzi tweet-urilor, postarilor pe Facebook si comentariilor de pe Instagram, implica-te in mod direct in relatii cu urmaritorii, raspunzandu-le la intrebari si la comentarii. Fa un pas in plus si adreseaza-te direct, folosindu-le numele, in acest fel ducandu-ti serviciul de relatii cu clientii la urmatorul nivel.

Comenteaza la Pin-urile urmaritorilor

Implicarea este o strada cu doua sensuri. Trebuie sa ajungi si la panourile urmaritorilor tai. Lasa comentarii la Pin-urile lor, astfel incat acestia sa simta ca iti pasa. In plus, vei avea astfel ocazia ca brandul tau sa fie vazut si de urmaritorii lor.

Urmareste si implica-te cu panouri populare

Cel mai bun mod de a vedea in actiune o strategie de succes pe Pinterest este sa urmaresti si sa interactionezi cu panourile populare. Poti invata multe de la numele mari: vei vedea ce tipuri de Pinuri pun, ce fel de panouri au si cat de mult se implica. Scopul tau este sa ajungi la nivelul lor!
Comentand la Pin-uri populare, numele brandului tau va fi vazut de numarul mare de oameni care urmaresc respectivele panouri.
Pont util: este o idee foarte buna sa urmaresti panouri populare pentru ca sunt relevante pentru domeniul si afacerea ta, si nu doar pentru ca sunt cele mai populare. Daca afacerea ta nu are nimic de-a face cu moda pentru nunta, urmareste mai bine panouri care au o masa de urmaritori similara cu a ta, pentru ca acestia sunt cei cu care trebuie sa fii in contact.

Invita Pin-uri din partea altora pe panourile tale, folosind panouri deschise

O alta functie utila pentru marketing este Panoul Deschis, care permite utilizatorilor sa contribuie la panoul tau cu propriile Pin-uri. Nu trebuie decat sa le dai acces la panou adaugandu-le numele sau adresele de e-mail. Evident ca in calitate de creator, tu esti cel care va avea drept deplin de veto, iar contribuitorii nu vor putea schimba numele sau descrierea panoului.
Caracteristica este una excelenta pentru marketing, deoarece ai ocazia sa iti implici comunitatea intr-un mod personal. Invita-ti urmaritorii, iar daca ii vei putea determina pe expertii si liderii din domeniu sa contribuie la panourile tale, vei obtine bile albe la capitolul autoritate.

Construieste relatia cu influencerii

Poti ajunge la un public mai larg si poti castiga mai multi urmaritori daca te adresezi influencerilor din domeniul tau. Incepi prin a le urmari panourile si continua prin Repinuri si prin comentarii interesante la Pin-urile lor. Mai departe, poti initia si o colaborare mai importanta. De pilda, poti intreba daca pot posta un panou al tau sau ofera-te sa contribui la unul dintre panourile lor. Ofera idei pentru aceste panouri si arata ca le cunosti continutul atunci cand initiezi colaborarea. In acest fel vei fi mai aproape de acel “da” pe care ti-l doresti.

Gaseste prieteni de pe alte plaforme de social media

Iti mai amintesti, desigur, ca atunci cand iti faci un cont nou pe Instagram sau pe alta retea de socializare, esti intrebat daca vrei sa gasesti prieteni folosind contactele din telefon sau prietenii de pe Facebook. Ei bine, pentru a economisi timp si pentru a obtine o baza solida de urmaritori de la care sa pornesti, Pinterest iti permite sa cauti conturi existente.

Cum sa iti promovezi brandul cu succes: strategii pentru contul de business pe Pinterest

Integreaza Rich Pin-uri

Rich Pin-urile (Pin-uri detaliate) si-au castigat fara doar si poate aceasta denumire! Daca te uiti putin pe Pinterest vei vedea ca marile branduri profita de aceste Pin-uri si ar trebui sa faci si tu acelasi lucru.
Probabil ca nu te vei lafai in bani doar cu cateva Rich Pin-uri, insa exista un motiv pentru care se numesc asa: sunt foarte bogate in informatii valoroase, generatoare de trafic, iar in acest moment ele reprezinta cea mai buna strategie directa pentru cresterea vanzarilor in sfera Pinterest.
Exista 3 variante de Rich Pin-uri: reteta, articol si produs – toate extrem de bogate in caracteristici de valoare, care iti vor stimula angajamentul si traficul direct catre site.

Avantajele Rich Pin-urilor

Atunci cand aplici pentru Pin-uri detaliate, informatiile in timp real vor fi actualizate automat in Pin-urile tale si vei avea parte de mai multe modalitati de a directiona utilizatorii catre site-ul tau. Fara batai de cap, fara agitatie. Pur si simplu lead-uri.
Intr-un Pin “produs”, de pilda, vei avea un link oficial catre site-ul magazinului, precum si informatii actualizate cu privire la pret si la disponibilitatea stocurilor. Pin-urile “articol” sunt si ele importante pentru ca iti pot promova postarile de blog si pot directiona utilizatorii Pinterest catre blogul tau. Pin-urile articol vin cu un titlu mai mare cu logo-ul brandului, o descriere si un Call-to-Action in partea de jos, cu un link direct catre site-ul original.

Cum integrezi Pin-urile detaliate

Pentru ca un Pin detaliat sa aiba potentialul de a directiona trafic catre site, trebuie sa il validezi pe site-ul Pinterest in sine, iar daca nu te pricepi foarte bine la tehnologie vei avea nevoie de putin ajutor din partea dezvoltatorului web, mai ales ca implica si meta tag-uri. Iata cum poti face asta:

1. Acceseaza pagina de Help a Pinterest, la categoria conturi de business – Rich Pins.
2. Gandeste-te pentru ce tip de Pin-uri detaliate vrei sa aplici – produs, reteta sau articol.
3. Citeste documentatia pentru tipul ales.
4. Adauga meta tag-urile potrivite pe site-ul tau.
5. Valideaza Pin-urile detaliate si aplica pentru a-ti fi aprobate.

Dupa ce Pin-urile detaliate iti vor fi aprobate de Pinterest, toata lumea le va putea vedea, va putea face Repin si va fi directionata catre site-ul tau.
Ca atare, nu ar trebui doar “sa iei in considerare” sa folosesti Pin-uri detaliate pentru ca iti vor ajuta afacerea, ci ESTI NEVOIT sa folosesti aceste Pin-uri daca vrei sa tii pasul in aceasta lume nebuna a marketingului pe social media.
Toate companiile din Fortune 500 folosesc Pin-uri detaliate. Urmareste jucatorii mari si vei avea potential pentru o crestere serioasa.

Diversifica-ti continutul

Regula in tot ce inseamna social media este sa iti diversifici continutul. Daca ai un continut static si insuficient de divers, vei pierde interesul urmaritorilor si sansele de a castiga alti urmaritori noi.
Asadar, orice-ai face, nu posta doar fotografii ale produselor. In studiul Universitatii din Minnesota diversitatea Pin-urilor a fost al 8-lea factor ca importanta in decizia utilizatorilor de a urmari sau nu un cont. Adauga si alte panouri care sa ofere followerilor tai un plus de valoare si pentru a evita sa pari prea orientat catre vanzari.

Include un link direct catre site

Nu toate Pin-urile pot fi Pin-uri detaliate. Fotografiile produselor, evenimentele si articolele beneficiaza de informatia cu care vine in plus un Pin detaliat, ceea ce nu se va intampla insa cu tot continutul tau. Totul se rezuma la context.
Atunci cand fixezi imagini pe panoul cu „inspiratie de brand”, nu ai nevoie de Rich Pin-uri. Citatele relevante pentru afacerea ta in mod cert nu au nevoie de un astfel de Pin. Exista o informatie anume care vine la pachet cu Rich Pin-uri si de care au nevoie si Pin-urile „mai simple”: un link direct catre site.
Pana si Pin-urile inspirationale au nevoie de un link catre site, pentru ca daca saptamana trecuta ai postat un citat care a schimbat viata unui follower, acesta va dori sa afle numele brandului tau. Cu un link care il va duce direct pe site, nu va mai trebui sa caute singur informatii si vei avea sanse mai mari ca el sa-ti gaseasca site-ul. Include, asadar, un link in descrierea Pin-ului si vei fi acoperit.

Pune in top cele mai populare panouri

In timp, iti vei da seama care sunt panourile mai populare si vei obtine mai multa implicare. Iesi in fata cu ce ai mai bun si muta aceste panouri in partea de sus a paginii, astfel incat atunci cand utilizatorii ajung pe pagina sa vada cel mai bun material oferit.

Adapteaza totul la sezon si mentine relevanta

O alta modalitate de a-ti mentine continutul proaspat si actual este sa tii pasul cu sarbatorile, cu anotimpurile si cu evenimentele. Panourile specifice confera mai multa relevanta si atrag atentia, pentru ca fac produse si mai specifice si creeaza o nevoie de actiune. Profita de asta!

Creaza un panou doar pentru postari pe blog

Aduna toate Rich Pin-urile articol pe care le ai ai si organizeaza-le intr-un panou unic. Pune apoi acest panou in partea de sus a paginii, astfel incat urmaritorii sa il vada in prim plan. Vei reusi astfel sa atragi trafic catre site, iar utilizatorii vor putea sa-ti gaseasca mai usor continutul, pentru ca totul se afla pe un panou usor de gasit. Fii sigur ca iti vor multumi.

Urmareste-ti succesul si invata cu Pinterest Analytics care sunt strategiile care functioneaza

Una dintre cele mai noi functii ale conturilor de Pinterest pentru afaceri este extrem de utila Pinterest Analytics. Aceasta functie este una conceputa exclusiv pentru conturile de business si iti va permite sa afli:

  •  Ce Pin-uri si panouri de pe profilul tau sunt cele mai placute.
  •  Ce le place oamenilor sa salveze de pe site-ul tau.
  •  Care este publicul tau Pinterest (inclusiv sex, locatie si interese).
  •  Ce dispozitive sunt folosite atunci cand utilizatorii fixeaza ceva al tau.
  •  Cum poate adaugarea butonului Pin It pe site-ul tau sa aduca trafic prin recomandari din Pinterest.

De ce sunt importante aceste date pentru tine?
Pentru ca atat contul cat si reach-ul tau vor creste.
Informatiile obtinute prin intermediul Pinterest Analytics iti arata care sunt strategiile care functioneaza si care nu, iar avand in mana aceste informatii vei putea sa-ti construiesti strategia Pinterest pe baza unor fapte concrete. Strategiile care functioneaza sunt dovedite pentru ca tu le-ai dovedit!

Pentru a avea acces la Pinterest Analytics, va trebui in primul rand sa-ti verifici site-ul.
Insa verificarea are si un alt avantaj: ea te va ajuta sa castigi autoritate si sa construiesti incredere, pentru ca utilizatorii Pinterest vor vedea pictograma glob cu bifa langa site-ul tau web si vor sti ca esti legitim.
Iti poti verifica site-ul in sectiunea de Setari, adaugand un meta tag. Vei obtine astfel un ecuson de verificare si vei fi oficial. Daca nu vrei sa-ti verifici site-ul, vei putea sa pui in continuare link catre acesta, dar nu vei putea folosi Pinterest Analytics. Este indicat sa nu dai cu piciorul informatiilor extrem de importante oferite de Pinterest Analytics si sa iti verifici contul.

Cum incepi sa folosesti contul de Pinterest pentru afaceri pentru o mai buna vizibilitate si pentru a-ti promova brandul chiar acum

Desi sunt foarte multe informatii, nu trebuie sa te simti coplesit. Este esenta a ceea ce inseamna marketing pe Pinterest, iar aspectele prezentate in acest ghid sunt toate complet necesare si pot fi defalcate cu usurinta. O scurta recapitulare:

Contul tau de Pinterest pentru business vine cu o putere de marketing uriasa, complet diferita de ceea ce iti ofera un cont personal.
Pentru a te bucura de aceasta putere, ai nevoie:

1. Sa creezi imagini populare care sa fie:

  •  luminoase
  •  clare
  •  de buna calitate
  •  736×1102 pixeli
  •  infografice
  •  in categorii populare

2. Sa dai vizibilitate Pin-urilor prin:

  •  postari intre orel 14.00 si 16.00 si 20.00 – 01.00
  •  cuvinte cheie in titlurile, descrierile si numele fisierelor imagine ale Pin-urilor
  •  legarea de alte platforme de social media
  •  adaugarea unui buton Pin It si a unui widget Pinterest pe site-ul tau
  •  trimiterea Pin-urilor in newslettere
  •  adaugarea unui Call-to-Pin in descrierea Pin-urilor

3. Sa te implici cu urmaritorii si influencerii pentru a avea un reach mai mare, prin:

  •  Pin-uri de pana la 30 de ori pe zi
  •  raspunsuri la comentariile urmaritorilor
  • comentarii la Pin-urile urmaritorilor
  •  urmariri ale panourilor populare si comentarii
  •  invitatii catre followeri si influenceri la Pin-uri pe panourile tale
  •  construirea de relatii cu influencerii
  •  folosirea functiei “gaseste prieteni” din Twitter si Facebook

4. Sa iti promovezi brandul cu succes prin:

  •  Rich Pin-uri
  •  linkuri directe catre site in descrieri
  •  continut variat: de sezon si relevant
  •  plasarea celor mai populare panouri in partea de sus
  •  un panou dedicat doar postarilor de blog

5. Sa folosesti informatia din Pinterest Analytics pentru a crea o strategie si mai de succes pentru viitor.

Urmand strategiile de mai sus si invatand din implicarea pe care o obtii, contul tau de business pe Pinterest va continua sa se dezvolte, sa atraga un procent mai mare din publicul tinta si sa trimita oamenii catre site-ul tau.

Intrebari frecvente despre conturile de business Pinterest

Ce este un cont de afaceri pe Pinterest?

Un cont de afaceri pe Pinterest este un cont ce ofera utilizatorilor acces special la functii precum Pinterest Analytics, programarea Pin-urilor si resurse de afaceri.

Care este diferenta dintre un cont personal si un cont de afaceri pe Pinterest?

Un cont personal pe Pinterest este doar pentru uz ocazional. Poti crea Pin-uri, panouri si panouri secrete, insa cu un cont de business vei avea acces la analize, programare si alte resurse. Vei avea si alti termeni si alte politici de respectat. Pinterest for Business a fost conceput pentru a te ajuta sa te dezvolti in mod activ.

Conturile Pinterest pentru afaceri sunt gratuite?

Da, conturile Pinterest pentru afaceri sunt gratuite. Oricine se poate inregistra pentru un cont sau isi poate transforma un cont personal deja existent intr-un cont de afaceri.

Cum sa fac Pin-uri populare pe Pinterest?

Pinterest prefera postarile verticale, astfel ca designul vertical te va ajuta. De asemenea, pentru ca vorbim despre o platforma vizuala, imaginile si videoclipurile puternice vor fi un mare plus. Adaugarea de text va oferi utilizatorilor si un context al postarii. Continutul instructiv si infograficele sunt foarte populare pe Pinterest.

Concluzie

Marketingul pe retelele de socializare este fundamental pentru a construi notorietatea brandului si pentru a avea relatii stabile cu clientii. Pinterest este un canal care te poate ajuta sa faci asta pentru afacerea ta.
Fiind o platforma vizuala, Pinterest se remarca prin faptul ca actioneaza ca un motor de cautare vizual adaptat intereselor utilizatorilor.
Cu strategia potrivita, Pinterest iti poate imbunatati eforturile SEO, comunicarea cu clientii si iti poate ajuta afacerea sa castige noi fani.