In urma cu mult timp, cercetarea pietei era o practica pe care o adoptau numai companiile mari, care dispuneau de capitalul necesar pentru a o intreprinde.

Astazi, inovatiile in ceea ce priveste cercetarea pietei ofera o gama larga si foarte variata de servicii in acest scop, pentru afaceri mici si mari deopotriva. Acum exista inclusiv posibilitatea de a-ti testa ideile, inainte de a le aplica la scara larga, iar acest lucru scade semnificativ pierderile financiare, in cazul in care produsele si serviciile nu vor avea succes.

Marketing online & cercetarea pietei: cum interactioneaza?

cunoasterea audientei

Avand in vedere ca SEO si marketingul de continut au evoluat rapid si semnificativ, ele interactioneaza cu alte discipline traditionale, cum ar fi cercetarea pietei. Potrivit Entrepreneur, cercetarea pietei consta in:

Procesul de adunare, analiza si interpretare a informatiilor despre o anumita piata, un anumit produs sau serviciu care urmeaza sa fie oferit spre a fi vandut si despre clientii prezenti si potentiali; studierea caracteristicilor, datelor demografice, necesitatilor grupului tinta, industriei in ansamblul ei si a competitiei.

Utilizarea datelor in strategiile SEO tine de analiza.

Analiza este componenta care iti permite sa afli mai multe despre oameni, necesitatile lor, ce functioneaza si ce nu si care dintre aceste oportunitati pot fi exploatate in marketingul online.

Cercetarea pietei joaca un rol similar in marketingul traditioanal. Te ajuta sa-ti cunosti nisa, sa urmezi tendintele si sa stabilesti prioritatile strategice pentru afacerea ta.

Intr-un timp in care online-ul detine puterea, distinctii de tot felul par sa se dizolve, iar analiza si cercetarea pietei fuzioneaza pentru a sprijini eforturile marketerilor si antreprenorilor.

Foarte multe dintre ideile puse in aplicare in strategiile de marketing traditional au fost adaptate si apoi adoptate in marketingului de continut si strategiile SEO. Cu cat iti cunosti mai bine audienta, cu atat mai mult vei putea crea idei de continut si continut relevant, vei sti unde sa-l amplasezi si sa-l promovezi. Cu cat analiza cuvintelor cheie este mai aprofundata, cu atat performanta campaniilor SEO vor avea rezultate mai bune.

How to: cercetare de piata care sprijina campaniile de marketing online

Daca pana acum ai derulat campaniile de marketing online fara a realiza o cercetare a pietei in prealabil, a sosit momentul sa reevaluezi. O cercetare a pietei corespunzatoare joaca un rol important in succesul campaniilor de marketing, furnizandu-ti informatiile de care ai nevoie pentru a te concentra asupra audientei tale si continutului livrat. O cercetare de piata care sa sprijine campaniile de marketing online are doua puncte cheie.

1. Intelegerea preocuparii principale a audientei

Intelegerea audientei are implicatii profunde in strategiile de marketing si te ajuta sa raspunzi la intrebarea Cine sunt clientii mei? Care sunt preocuparile lor principale? Asupra caror aspecte se concentreaza atunci cand iau decizia de a cumpara un bun sau serviciu? 

Aceste informatii te vor ajuta sa decizi ce strategie sa implementezi pentru a putea ajunge la ei in mod eficient, din toate punctele de vedere, de la dezvoltarea continutului, la designul site-ului si cuvintele cheie.

2. Continutul 

La baza unei strategii de marketing de continut de succes se afla intelegerea modului in care audienta ta interactioneaza cu site-ul si continutul pe care il citeste.

Da, in acelasi timp, trebuie sa intelegi modul in care poti ajunge la aceste informatii:

  • Cuvintele cheie: cercetare si analiza: cuvintele cheie evolueaza in mod constant. Care sunt informatiile pe care motoarele de cautare le pun la dispozitie? Care sunt instrumentele care te pot ajuta sa descoperi mai multe? Sa intelegi care sunt acele cuvinte cheie cu o pondere si o importanta mai mare pentru afacerea ta si cum este privit site-ul de catre utilizator sunt informatii vitale.
  • Website analytics: Programe precum Google Analytics iti pot furniza o multime de informatii despre utilizatorii site-ului tau, date demografice, ce anume i-a adus pe site si modul in care interactioneaza cu continutul.
  • A/B Testing: este o strategie care te ajuta sa-ti dai seama care este cea mai eficienta cale de a ajunge la audienta ta. Te poti concentra asupra diferitelor aspecte, cum ar fi titluri ale newsletterelor, variante de design, call to action etc. Comparand doua optiuni vei putea determina care dintre ele este mai eficienta. Acest lucru te va ajuta sa-ti imbunatesti site-ul, precum si strategia de marketing online.

Sursa: 

http://www.forbes.com