Industria marketingului de continut a suferit numeroase schimbari in ultimii 10 ani. Initial, obtinerea comentariilor, vizitatorilor etc. era usoara, avand in vedere ca volumul continutului online era unul redus. Treptat, toate companiile mari si mici au adoptat strategii de marketing de continut. Rezultatul este ceea ce putem vedea astazi: continut mult si variat.

Deoarece competitia a devenit din ce in ce mai mare, fireste, au aparut si sfaturile despre cum sa-ti imbunatatesti, schimbi, corectezi continutului.

Iata cateva dintre cele mai noi probleme in crearea continutului, pe care cei mai multi oameni le intampina astazi, iar aceste probleme nu vizeaza atat continutul in sine ci mai degraba pe creatorii de continut.

Principalele probleme in crearea continutului si cum sa le rezolvi

Problema #1 Creatorii de continut nu detin suficiente cunostinte despre subiectul abordat

Si, prin urmare, nu pot furniza informatii decat la un nivel superficial. Angajarea unui copywriter, si chiar a unui copywriter bun, este usoara. Dificultatea se impune atunci cand incerci sa gasesti un copywriter specializat intr-un anumit domeniu. Cu toate ca, astfel de cunostinte sunt esentiale pentru un copywriter de succes. De ce? Pentru ca principala regula in crearea unui continut bun este sa cunosti subiectul despre care scrii, in profunzime.

Copywriterii fara o anumita specializare sunt lipsiti de experienta. Da, este posibil ca ei sa fie creatori buni de continut, dar lipseste o componenta indispensabila pentru a le sustine eforturile: cunostintele intr-un anumit domeniu, specializarea intr-o anumita nisa. 

Foarte multi copywriter sunt entuziasmati sa creeze continut pe orice tema, ceea ce nu incununeaza sub nicio forma experienta si nivelul lor de cuostintele intr-un domeniu anume.

Daca arunci o privire pe statisticile care sugereaza tendintele makeringului de continut, vei observa ca cei mai multi oameni prefera profunzimea. Cu cat continutul este mai generos in materie de informatii, cu atat sansele sale de a fi distribuit pe retelele sociale cresc.

Care este solutia?

La prima vedere, s-ar parea ca solutia o reprezinta sa angajezi oameni specializati in nisa despre care vor scrie. Insa este o solutie care vine cu numeroase provocari. Acestia sunt atat de ocupati sa intreprinda acele activitati, astfel incat nu dispun de timpul necesar pentru a scrie in detaliu despre ele.

In schimb, poti incerca sa distribui sarcina de creare a continutului, in loc sa atribui unui singur copywriter crearea intregului continut. De asemenea, poti angaja un copywriter fara specializare care sa aleaga subiectele consultand persoane din interiorul firmei sau corporatiei cu experienta si cunostinte solide in domeniul respectiv.

#2 Creatorii de continut considera ca o industrie plictisitoare cere un continut plictisitor

Inainte de toate, trebuie sa clarificam un lucru: nu exista domenii plictisitoare! De ce? Simplu! Oamenii potriviti vor fi intotodeauna interesati de subiecte care tin de un anumit domeniu care ii pasioneaza. Totul depinde numai de audienta.

Problema este ca, atunci cand crezi ca domeniul despre care scrii este plictisitor, vei crea continut plictisitor. 

Care este solutia?

Daca te intereseaza un anumit domeniu, atunci vei putea crea continut interesant. Pentru a te asigura ca nu pici in capcana unui continut plictisitor:

  • Abordeaza fiecare subiect in detaliu.
  • Foloseste statistici, date, numere etc.
  • Intelege-ti audienta.

#3 Creatorul de continut nu-si intelege audienta

Stii care este intrebarea principala pe care o va pune un marketer?

Cine este audienta noastra?

Cel mai important aspect in crearea continutului este sa stii cui te adresezi. Atunci cand un copywriter isi cunoaste publicul tinta, continutul creat va fi unul de succes.

Care este solutia? 

Pentru a-ti cunoaste audienta trebuie sa intelegi ce vrea si sa creezi un continut care sa ii intruneasca nevoile. Ca angajator, pentru a ajuta un copywriter sa-si intelegea audienta trebuie sa:

  • Ii aloci timpul necesar pentru a cunoaste domeniul si audienta.
  • Ii pui la dispozitie toate resursele si informatiile necesare despre domeniu si audienta.