Optimizarea pentru motoarele de cautare sau SEO cuprinde doua componente cheie: SEO On-Page si Off-Page. Scopul optimizarii este acela de a face website-ul vizibil pentru utilizatori si usor de inteles pentru motoarele de cautare.

Off-Page Seo pentru incepatori

Intr-un mediu online atat de competitiv astazi, SEO este mai important ca niciodata. Motoarele de cautare vin in ajutorul a milioane de utilizatorii in fiecare zi, gasind raspunsurile relevante la intrebarile acestora si solutii pentru probleme. Pentru a asigura succesul unei afaceri online, SEO este esential. Utilizarea unor tehnici SEO On-Page este numai o parte dintr-o strategie SEO de succes.

SEO On-Page are ca obiectiv cresterea vizibilitatii unui site in fata motoarelor de cautare.

SEO Off-Page consta in strategii de promovare a unui site/blog, astfel incat sa ocupe un loc prioritar in afisarea rezultatelor de catre motoarele de cautare.

Cei mai multi asociaza SEO Off-Page cu link building, ceea ce nu este gresit, insa nici suficient. SEO Off-Page se refera la toate activitatile intreprinse in afara site-ului si, de multe ori, ele nu depind in totalitate de noi.

Off-Page Seo: 3 elemente esentiale

  • Link Building: este una dintre cele mai populare tehnici de SEO Off-Page. Pentru Google, de exemplu, linkurile sunt inca foarte importante. Este imposibil pentru motorul de cautare sa determine valoarea unei pagini sau a unui site daca nu exista niciun link care sa faca referire la acesta, indiferent de calitatea continutului, strucura bine pusa la punct etc. Cu toate acestea, accentul trebuie pus asupra calitatii linkurilor, nu a cantitatii. Asadar, nu conteaza cate linkuri externe fac referire la website-ul tau, ci este mai important de unde vin ele.
  • Social Bookmarking: desi nu mai este astazi la fel de popular, ramane o modalitate eficienta de a creste traficul website-ului tau. Retelele de bookmarking permit utilizatorilor sa adauge marcaje prin intermediul descrierilor si a cuvintelor cheie.
  • Social Media este o alta tehnica de SEO Off-Page, mai ales, de link builing si cresterea traficului.

Facebook are in momentul de fata cel mai mare numar de membri si utilizatori activi. Atunci cand continutul distribuit este relevant pentru utilizatori, sansele ca acesta sa fie distribuit mai departe cresc considerabil, iar acest lucru inseamna un trafic mai mare pe website-ul tau.

La fel de importanta este si distribuirea continutului pe Google+, avand in vedere ca apartine de Google. Daca gradul de popularitate al continutului este mare, rankingul site-ului va creste si el.

Pinterest este o modalitate ideala de promovare, mai ales daca detii un site de e-commerce. Acesta iti permite sa distribui imagini audientei interesate si, implicit, sa cresti vanzarile.

Tehnicile de SEO Off-Page sunt la fel de importante precum cele de SEO On-Page, iar pentru o strategie SEO reusita, este nevoie de amandoua.