In cercurile de marketing de continut, tehnica Skyscraper prinde din ce in ce mai multa amploare. Iar acest lucru are un impact decisiv asupra continutului.

Ce este tehnica Scyscraper pentru continut?

Daca nu esti familiarizat sau nu ai aplicat pana acum conceptul de Skyscraper, iata in ce consta:

  • Identificarea unui continut care a avut succes (de regula, vorbim despre continutul care se numara printre primele afisari pe Google, care, totodata, s-a bucurat de popularitate inclusiv pe retelele sociale);
  • Identificarea publicului care a partajat continutul sau care a facut referinte la acesta;
  • Crearea unui continut mai bun, pornind de la continutul original;
  • Duplicarea strategiei de distribuire a continutul original, prin intrarea in contact cu cei care l-au partajat si aducerea la conostinta a noului continut imbunatatit;

Brian Dean se numara printre putinii marketeri care aplica metoda Skyscraper cu succes. Mai multe detalii gasesti aici.

Prima data cand afla de tehnica Skyscraper si rezultatele pe care le poate aduce, cei mai multi marketeri sunt nerabdatori s-o puna in aplicare.

Care sunt inconvenientele tehnicii Skyscraper

Una dintre problemele majore in aplicarea tehnicii Skyscraper o reprezinta aceea ca foarte multe bloguri, sau corporatii aflate in competitie, par sa creada ca un continut de tip Skyscraper este sinonim cu un continut mai lung, in defavoarea utilitatii lui.

Aceasta este o greseala comuna. Folosesc numarul cuvintelor ca echivalent pentru valoarea continutului, care este ceva ce oamenii cred ca face Google. Si nu este in totalitate fals. Este foarte dificil ca un continut de 300-500 de cuvinte sa fie valoros. Desi nu imposibil.

Insa, metoda Skyscraper nu se rezuma numai la crearea unui continut mai generos, astfel incat acesta sa fie listat deasupra comepetitorilor. Este o cursa pe care, in cele din urma, toata lumea o pierde.

Sa creezi un continut Skyscraper, care ignora adevarata valoare a informatiilor livrate, va duce la o experienta a utilizatorului precara. Iar motivul este simplu: continutul este creat pentru motoarele de cautare, nu pentru audienta.

Aceasta abordare a tehnicii Skyscraper duce, de asemenea, si la alte decizii gresite, cum ar fi sufocarea continutului cu introduceri lungi, inutile, despre istoricul cuvantului cheie.

Exista numeroase articole din care citesti primele 1000 de cuvinte si abia daca te apropii de subiectul lui propriu-zis.

O alta consecinta negativa a crearii unui continut Skyscraper foarte lung este aceea ca nu se decide care informatii ar trebuie excluse. Iar excluderea unor informatii inutile ar trebui sa fie un serviciu oferit cititorului, de catre un scriitor bun.

Majoritatea consumatorilor de continut online vor fi de acord ca nu este tocmai dezirabil pentru ei sa citeasca 10000 de cuvinte pentru a afla o singura informatie de care au intr-adevar nevoie.

Din nefericire, foarte multi marketeri care folosesc tehnica Skyscraper se concentreaza pe lungimea continutului creat, adaugand o abundenta de informatii, astfel incat continutul sa fie cat mai complet.

Tehnica Skyscraper si abandonarea continutului original

O alta problema cu tehnica Skyscraper aplicata gresit este lipsa de originalitate a continutului.

Daca strategia ta de marketing de continut se bazeaza pe a crea continut pornind de la subiecte despre care s-a mai scris, atunci cum este posibil ca cititorii sa gaseasca informatii noi? Cum vor fi create noi perspective? Si cum, mai exact, vei adauga o valoare reala continutului?

Atunci cand tehnica este aplicata corect, ea forteaza scriitorul sa identifice o abordare unica, astfel incat continutul creat sa fie intr-adevar unul imbunatatit. Acest lucru ar putea presupune schimbarea formatului si prezentarii sau includerea unei povesti personale, experiente, expertize etc. in continutul original.

Foarte des, se intampla ca rezultatul final al aplicarii gresite a tehnicii Skyscraper sa fie dezamagitor.

Cum sa aplici corect tehnica Skyscraper?

Atunci cand metoda este aplicata corect si in situatiile corespunzatoare, rezultatele nu intarzie sa apara. Iata cateva sfaturi:

  • Identificarea necesitatii: daca, de exemplu, identifici un continut de succes in primele 3 cautari Google, dar care nu mai este la zi, contine informatii incorecte etc. atunci este in interesul cititorului ca cineva sa creeze un continut mai bun. (Iar acest lucru nu presupune ca noul continut trebuie sa fie de doua ori mai lung decat cel original.)
  • O perspectiva originala: crearea unui continut nuantat pe un subiect familiar este un mod excelent de a oferi ceva nou cititorului. Indiferent ca incluzi informatii privitoare la experientele personale, un punct de vedere opus, o noua cale de a aborda o problema veche etc.
  • Concentreaza-te pe valoare, nu lungime: aplicarea tehnicii Skyscraper nu presupune crearea unui continut mai stufos, ci crearea unui continut care este de 10 ori mai bun. Poti face acest lucru prin a transforma, de exemplu, un paragram foarte lung intr-un videoclip sau prin simplificarea unui subiect foarte complex, transformandu-l intr-un infografic.